Gå til innhold

Wegovy og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på laveste dose Wegovy i slutten av juli og har gradvis trappet opp slik at jeg nå har satt mitt 2. stikk på 1 mg. Fram til nå har jeg ikke hatt virkning, for ulvehunger og matstøy har vært tilstede som før Wegovy. Jeg har vært veldig nær på å slutte på medisinen og har tenkt at det er trist om den ikke vil virke på akkurat meg som har slitt med overvekt hele livet (20-25 kg +). 

Siste uken har jeg merket hodepine rett etter stikket og sliter voldsomt med sure oppstøt. Dette er utrolig plagsomt, samt sliter med forstoppelse. Merker også at det er først nå; etter snart 10 uker på Wegovy at matlysten blir mindre. Jeg har jo lest her inne om folk som raser ned i vekt, glemmer å spise, tenker ikke på mat osv., mens jeg nærmest ikke har merket en dritt før antakelig først nå og bivirkninger. Andre som har samme erfaring som har lyst til å dele? Vurderer stadig slutte da jeg syns det er kostbart for «så lite». Jeg er 48 år og trener…

Event annet medikament? 

Anonymkode: e48ba...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye samme erfaring som deg ja. Jeg er nå på maks dose etter å ha trappet opp over halvannet år. De første månedene merket jeg lite, heller ikke særlige bivirkninger annet enn muligens noe hard mage. Så har det gått litt opp og ned, men har totalt gått ned 15 kilo. Mye for meg, men det er jo mindre enn ett kg i måneden. Dette tror jeg også er mye fordi jeg er opptatt av hva jeg spiser på en annen måte enn før. Har venner som har rast ned i vekt og blitt slanke, de har ikke matlyst. Jeg har like lyst på mat som før, men mulighens noe mer metthetsfølelse enn tidligere. Så da spiser jeg mindre. Hatt en del halsbrann, men det hadde jeg før jeg begynte med sprøyter også, så ikke tenkt sammenheng der. 

Legger til at jeg har prøvd ulike steder å sette sprøyta, merker liten forskjell. Bør ned 15 kg til, mulig jeg skal bytte til et annet merke. Legen min snakket om det forrige gang, han er litt overrasket over at jeg har såpass liten effekt. Føler likevel det er bedre enn ingenting, så jeg ønsker å fortsette en stund til hvis legen gir meg lov. Merker veldig godt at jeg er 15 kilo lettere selv om det har gått seint. Har god økonomi, så det står ikke på penger for min del. Har passert 50 år, så jeg har prøvd «noen ganger» tidligere å gå ned i vekt. 

Anonymkode: ebfdf...6ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg startet i mai og har heller ikke opplevd så veldig stor vektnedgang. Litt kvalm innom. Er litt skuffet selv og vurderer også å slutte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...