Gå til innhold

Kjøper finn krever kansellering av kjøp. Skal man legge seg flat uten grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varen er intakt. Hun mener størrelsen er misvisende. Men korrekt størrelse er oppgitt og avviker ikke fra andre klær i denne størrelsen.

Hun er sur fordi kjolen ikke passer henne. Men er ikke dette en risiko man må ta med kjøp i finn levert?

Anonymkode: a3f05...ca5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skrev at den er størrelse M, og den er størrelse M, svarer du bare det. Hun kan selge den videre dersom den ikke passer henne. 

Anonymkode: 49c57...f08

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd selv en gang når jeg solgte noe. Måtte til slutt bare blokkere vedkommende. Det var en topp, str M til 200 kr. Hun lagde så mye bråk og mente den var for liten. Not my prob bitch. 

Anonymkode: 44dc4...b9c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er valgfritt å kjøpe brukt. Det er også valgfritt å få ting tilsendt slik at man ikke kan se eller prøve før man kjøper. 

Sp lenge alle opplysninger som er gitt er korrekt, er det bare å si at vedkommende må heller selge videre selv og blokkere.

Anonymkode: 4ebe0...425

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres slitsomt ut. 

Så lenge du ikke oppfattet den oppgitte størrelsen som grovt misvisende uten å si ifra og kjøper ikke har bedt om mål, bør kjøper ta dette på sin egen kappe. Og selv ta ansvar for å selge videre.

Anonymkode: 8f80c...0c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter.

Kjøper har fryst pengene. Men hun har kjolen. Vet av erfaring at Finn ikke løfter en finger. Som er forståelig med tanke på at tjenesten er gratis. Men er det jeg som går i tap når hun nekter å betale men har varen?

Hun kjøpte kjolen med finn sin organiserte frakt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trådstarter.

Kjøper har fryst pengene. Men hun har kjolen. Vet av erfaring at Finn ikke løfter en finger. Som er forståelig med tanke på at tjenesten er gratis. Men er det jeg som går i tap når hun nekter å betale men har varen?

Finn tar vel et lite gebyr for tjenesten mener jeg å huske?
Uansett, dette er grunnen til at jeg ikke bruker fiks ferdig, lite hjelp å hente ved en konflikt. Som kjøper gir det nok en trygghet, men som selger så stiller man mye svakere. Jeg sender kun mot vipps på forhånd. Om folk ikke ønsker dette, nei vel, da venter jeg heller til noen kan komme å hente det her i stedet for .

Anonymkode: bced0...60e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trådstarter.

Jeg tror Finn da skal forsøke å komme til bunns i hva som har skjedd, og da må hun dokumentere at varen ikke var som det kom frem i annonsen. Det er den jo, så da bør hun få saken sin avvist og du får pengene utbetalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trådstarter.

Nettopp derfor selger jeg ikke med FiksFerdig! Vil ikke folk kjøpe uten å bruke den tjenesten, så lar jeg heller det jeg skal selge ligge her. 

Anonymkode: bda50...1d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppdater oss gjerne når Finn svarer/konkluderer. For i utgangspunktet burde de finne i din favør, slik du har fremstilt saken. Jeg har bare brukt Fiks ferdig et par ganger som kjøper, men vil gjerne høre hvordan det oppleves som selger.

Anonymkode: 49c57...f08

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En M er ikke en M i alle klær. Så den risikoen må man selv ta. 

Det beste er å kunne henvise til en link for klærne, slik at man selv kan sjekke størrelsen i cm og å måle kroppen sin. Dersom klærne ikke lengre er til salg, ja da må man ta risikoen på egen kappe. 

Anonymkode: f77d9...34d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Trådstarter.

Normalt skal du da kunne sende et tilsvar hvor du viser til at du har oppgitt riktig størrelse i annonsen, og Finn skal konkludere med at alt er i orden og frigi pengene til deg. Men det tar tid. Hold oss gjerne oppdatert, det er mange som er interessert i å vite hvordan Finn i praksis ivaretar selgers rettigheter ved urimelige klager på Fiks Ferdig-salg.

Anonymkode: 8db6b...1c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter. 
Jeg sa hun må gjerne heve kjøpet. Men hun må betale retur. Da fryste hun pengene.

Hun ville jeg skulle være med å dekke frakt for bomkjøpet hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du bør sende all denne kommunikasjonen til Finn, slik at de kan løse ut pengene dine. Og så lærte du vel at alle slike tjenester er til for kunden, og at du som selger ikke har spesielle garantier. 

Anonymkode: 87eb5...abe

Skrevet

Det har skjedd meg også at en kjøper ville sende tilbake et plagg fordi det ikke passet, selv om jeg hadde oppgitt korrekt størrelse i annonsen. Jeg sa ganske enkelt nei og ba henne selge den videre selv. 

Noen folk har ikke skjønt at når de kjøper fra privatperson så har de ikke samme rettigheter til angre som de har i nettbutikk. Jeg håper Finn behandler saken kjapt og at du får beholde pengene her .

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...