AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:05 #1 Skrevet lørdag kl. 15:05 Jeg har en nær venninne som har katter, hun kan klappe de i timevis og så gå rett på kjøkkenet og begynne å lage mat eller ta på matvarer uten å vaske hendene. Hun kan gå fra å klappe katter til å kna pizzadeig. Jeg sier alltid at det er lurt å vaske hendene før vi lager mat men hun mener jeg overdriver og at vi ikke dør av litt bakterier. Det har immunforsvaret godt av så det får styrka seg. Jeg har selv husdyr, men vasker alltid hendene og passer hygiene før jeg skal på kjøkkenet eller smøre meg med noe feks. Elsker bikkjene mine, men de ruller seg i og spiser bæsj, kattene hennes er sikkert ikke så mye bedre når de er ute. Anonymkode: b23f5...e84 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:09 #2 Skrevet lørdag kl. 15:09 Du har rett men du kan ikke lære henne noe så basic som dette, hun velger å la være å bry seg. Ikke spise der, problem løst. Anonymkode: 95e02...d0c 3 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:09 #3 Skrevet lørdag kl. 15:09 Jeg har verken katt eller hund, men vasker alltid hendene mine før jeg lager mat, uansett hva jeg har gjort før den matlagingen. Trodde det var barnelærdom! Vask hendene når du kommer inn utenfra, etter dobesøk og før matlaging / spising, det ble terpet inn i meg fra jeg var barn. Anonymkode: b697f...1b3 16 2 10
Daisy-love Skrevet lørdag kl. 15:13 #4 Skrevet lørdag kl. 15:13 Jeg er enig med deg, men tipper hun også har rett i at det nok går bra. Jeg synes ikke du er hysterisk da, tross hun må styre hva hun gjør for seg selv, men litt annerledes når en lager mat til andre. 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:18 #5 Skrevet lørdag kl. 15:18 Jeg vasker hendene før matlaging når jeg har kost med mine katter, og lærer barnet mitt at man vasker hendene før man lager/spiser mat. Samtidig så tenker jeg at bakterier fra kjæledyr neppe er et kjempeproblem. Folk sover med dyra, katter hopper på bord og benker osv, og vi får nok i oss med bakterier enn vi tror. Jeg tenker at det er normal hygiene å vaske hendene, men forstår at andre kan tenke at det er ikke så farlig. Det finnes folk som ikke vasker henda etter å ha vært på butikken. Jeg synes det er like ille. Anonymkode: 5ac6c...247 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:54 #6 Skrevet lørdag kl. 16:54 Jeg mener også at det alltid er naturlig å vaske hendene før man lager mat. Men tenker også at du trolig ikke helt kan sammenligne katter og hunder. Hunder ruller seg i bæsj og spiser det, det gjør ikke katter! De er mer renslige. Anonymkode: 1e15f...c21 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:03 #7 Skrevet lørdag kl. 17:03 Æsj så uhygienisk din veninne er. Jeg har katt selv og vasker hendene etter at jeg har kost med katten, selv om jeg kun skal lage mat til meg selv. Katter har bakterier, insekter, flått og parasitter i pelsen Anonymkode: 26625...7bd 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:10 #8 Skrevet lørdag kl. 17:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Æsj så uhygienisk din veninne er. Jeg har katt selv og vasker hendene etter at jeg har kost med katten, selv om jeg kun skal lage mat til meg selv. Katter har bakterier, insekter, flått og parasitter i pelsen Anonymkode: 26625...7bd Hvis katten din har flått i pelsen må du jo fjerne den Anonymkode: 309ef...5d5 2 4
AprilLudgate Skrevet lørdag kl. 17:13 #9 Skrevet lørdag kl. 17:13 Æsj 🫠🙈 Der hadde ikke jeg spist mat. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:13 #10 Skrevet lørdag kl. 17:13 Katten slikker seg i rompa så da gjør venninna di det indirekte med la være å vakse hender før hun lager mat og spiser. Spør om hun ville slikka katten bak. Ikke det? Da får hun vaske hendene sine da. Anonymkode: 0ab11...668 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:14 #11 Skrevet lørdag kl. 17:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Katten slikker seg i rompa så da gjør venninna di det indirekte med la være å vakse hender før hun lager mat og spiser. Spør om hun ville slikka katten bak. Ikke det? Da får hun vaske hendene sine da. Anonymkode: 0ab11...668 Dette er hysterisk! Anonymkode: 309ef...5d5 4
Virrevirrevapp Skrevet lørdag kl. 17:19 #12 Skrevet lørdag kl. 17:19 Husdyr eller ikke, normal hygiene er å alltids vaske hendene før matlaging. 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:11 #13 Skrevet lørdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener også at det alltid er naturlig å vaske hendene før man lager mat. Men tenker også at du trolig ikke helt kan sammenligne katter og hunder. Hunder ruller seg i bæsj og spiser det, det gjør ikke katter! De er mer renslige. Anonymkode: 1e15f...c21 Men katter spiser mus og fugler blant annet... Anonymkode: bc4ba...5ad 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:17 #14 Skrevet lørdag kl. 18:17 Bikkjer er skitne de og. Og de som ikke plukker opp bæsjen dens. Anonymkode: f357c...3a8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:19 #15 Skrevet lørdag kl. 18:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis katten din har flått i pelsen må du jo fjerne den Anonymkode: 309ef...5d5 Det kan man ikke alltid se, for flere flåtttyper er ikke større enn et knappenålshode. Katten min får flåttmedisin, men med den type medisin han får nå, dør ikke flåtten når den prøver å bite seg fast, men fortsetter å kravle rundt i pelsen. Anonymkode: 26625...7bd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #16 Skrevet lørdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men katter spiser mus og fugler blant annet... Anonymkode: bc4ba...5ad Jepp, og vasker pelsen sin etter at den har spist rotter/fugler. Anonymkode: 26625...7bd
Blåttvann Skrevet lørdag kl. 18:25 #17 Skrevet lørdag kl. 18:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en nær venninne som har katter, hun kan klappe de i timevis og så gå rett på kjøkkenet og begynne å lage mat eller ta på matvarer uten å vaske hendene. Hun kan gå fra å klappe katter til å kna pizzadeig. Jeg sier alltid at det er lurt å vaske hendene før vi lager mat men hun mener jeg overdriver og at vi ikke dør av litt bakterier. Det har immunforsvaret godt av så det får styrka seg. Jeg har selv husdyr, men vasker alltid hendene og passer hygiene før jeg skal på kjøkkenet eller smøre meg med noe feks. Elsker bikkjene mine, men de ruller seg i og spiser bæsj, kattene hennes er sikkert ikke så mye bedre når de er ute. Anonymkode: b23f5...e84 Æsj! Hva er det med enkelte folk som har dyr og små barn? Vet om folk som skifter bæsjebleier uten å vaske seg etterpå... nasty!
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:26 #18 Skrevet lørdag kl. 18:26 Å ikke vaske hendene før man lager mat er skikkelig uhygienisk. Uansett om man har klappet dyr eller ikke. Anonymkode: 63bf1...6a2 2 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:27 #19 Skrevet lørdag kl. 18:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hunder ruller seg i bæsj og spiser det, det gjør ikke katter! De er mer renslige Nei, kattene ruller seg i søpla på jakt etter mat. Ikke din katt selvsagt, men andres katter gjør det. Jeg er øyenvitne til denne ulekre katteaktiviteten. Anonymkode: 78a3d...8e1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:56 #20 Skrevet lørdag kl. 18:56 Det er elementær kunnskap å vaske hendene før og under matlaging. Mine hunder ruller seg ikke i bæsj ute, de blir så vidt skitne på potene for de er to primadonnaer som hater søle og gjørme. Har innekatt, så han er heller ikke ute i møkk og skitt. Allikevel så vasker jeg hendene før matlaging, så klart. Og før jeg spiser mat. Fått det banket inn siden barndommen, har vokst opp med hund og katt. Tenker ikke over håndvasking en gang. Vil ikke si jeg er slavisk, men mer.. normal. Eller det jeg forventer er normalt rundt dyr og mat. Forventer litt at andre er akkurat det samme. Personlig så kan jeg til og med skifte overdel før matlaging. Synes det er ekkelt å vimse rundt åpne kasseroller med en genser full av hundehår og kattehår. Jeg har to pomeranian og en langhåret katt. Det er ekstremt mye pels. Når jeg da strekker meg opp til overskapet over komfyren så flyver det jo pels hvis jeg ikke har på meg ren overdel. Katten får ikke klatre på bord og kjøkkenbenk, men han gjør det jo nå og da. For han er en katt. Aldri mens jeg står å lager mat da, men det er fordi han alltid får enten noe av det jeg lager eller en godbit mens jeg lager mat. Han har lært seg å vente, så han hopper aldri opp under matlaging. Det er en katt, de hopper på ting, jeg blir ikke hysterisk av den grunn. Jeg går alltid over kjøkkenbenken før jeg starter med matlagingen, en vane jeg ikke tenker stort over. Gjør det på hytta, et sted katten aldri er på kjøkkenet en gang, for det er en innøvd vane. Hundene sitter ikke i sofaen mens jeg spiser, de ligger på gulvet og som oftest pusler de med sitt eller bare ligger der og venter. De tigger ikke, for de har aldri fått mat mens jeg spiser. De får eventuelt rester (noen visse matretter) etterpå sammen med sin mat og det vet de. Og det er ikke hver dag. Synes det å ha hunder oppå seg mens man spiser er ekkelt, det flyver jo pels over alt. Og tigging er irriterende og hunder som stjeler mat utav hendene på eierne er ikke søtt men dårlig oppdragelse. Eneste maten de tigger om alle tre er ostepop. Da sitter de på rekke og rad foran meg, hopper og danser for å gjør seg til for å få en litt raskere. For det deler jeg alltid med dem, alltid gjort og det er 100% min egen feil, men må få leve litt på kanten jeg også. Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig med å vaske hender. Noen gjør det ikke etter toalettet en gang, og ja du skal vaske hendene selv etter å ha tisset. Du tar på knappen på toalettet som du tar på etter å ha bæsjet. Det hjelper ikke at du bare har tisset. Ekle, ekle folk!! Personlig bruker jeg en hånd å tørke med, den andre på knappen. Allikevel så vasker jeg hendene etter å ha vært på do, uansett hva, for noe annet er ekkelt. Anonymkode: 11116...36c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå