Gjest Mr. Darcy Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Jeg bare MÅ fortelle noen, at den serien, er noe av det mest utrolig romantiske og vakreste jeg noen gang har sett!! *henført* At det går an å bli så til de grader hekta og helt fjott i hodet av en FILM. ÅÅååååååhhh ønske ønske ønske ønske... Får man kjøpt den på dvd tro...? *grine&sukke*
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Den er like flott både som film, serie og bok.
Gjest Gjesten Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Eg kjøpte den serien for 99 kroner på Platekompaniet i vinter.
pusla Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Den finnes på dvd omtrent "overalt" for tida, tror jeg. Og et kjøp jeg ikke angrer på iallefall, har sett den to ganger de siste månedene og bare eeeeelsker den serien .
Anna B. Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Jeg er helt enig! Synd det bare er en episode igjen... Den beste serien de har sendt på TV på veldig lenge
Usikker Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Denne serien har faktisk jeg fulgt med på også. Lenge siden siste jeg har orket å følge med på en TV-serie. Det må vel bety at jeg synes den er fin det da - trur eg Men generellt så er engelske serier fine synes jeg. Jasså - så den finnes som bok også ja. Kjøpe den kanskje :klø:
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2006 #7 Skrevet 29. mars 2006 Denne serien har faktisk jeg fulgt med på også. Lenge siden siste jeg har orket å følge med på en TV-serie. Det må vel bety at jeg synes den er fin det da - trur eg Men generellt så er engelske serier fine synes jeg. Jasså - så den finnes som bok også ja. Kjøpe den kanskje :klø: ← Likte du den serien, så anbefales serien på DVD. Som bøker er de fleste bøkene til Jane Austen fantastiske, men kanskje spesielt Stolthet og Fordom. Meget anbefalt lesing.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #8 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har sett filmen tusen ganger, og har lest boken. Men da var jeg ganske ung, burd vel prøve igjen. Mr. Darcy er så KJEKK ... Absolutt anbefalt!
Impala Skrevet 29. mars 2006 #9 Skrevet 29. mars 2006 Eg kjøpte den serien for 99 kroner på Platekompaniet i vinter. ← Jeg kjøpte den også der, rett etter at den begynte å gå på TV. Var litt tilfeldig, men passa bra siden det var en episode jeg ikke fikk med meg. Måtte se ferdig hele serien på en kveld jeg Den var kjempeherlig, og jeg kommer til å se den flere ganger
Anglofil Skrevet 29. mars 2006 #10 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Og liker man Stolthet og fordom burde man få tak i BBCs dramatisering av Elizabeth Gaskells "North and South" (ikke serien fra 80-tallet som handlet om den amerikanske borgerkrigen) som ble laget i 2004. Vakker mini-serie og fantastisk bok! Er veldig lik Stolthet og fordom, men storyen er satt i en annen setting. Mvh Yvonne Endret 29. mars 2006 av yvonne
Impala Skrevet 29. mars 2006 #13 Skrevet 29. mars 2006 Er det denne eller? Var ikke så greit å se hva den handlet om
Anglofil Skrevet 29. mars 2006 #14 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Det er helt riktig. Serien handler om Margareth Hale fra Sør-England, som blir nødt til å flytte til Milton i nord. Der kommer hun i konflikt med John Thornton som eier av en av de større bomullsfabrikkene. Men etterhvert blir hun vant til bylivet, hvor mr Thornton og miss Hale utvikler følelser for hverandre. Serien er i tillegg veldig bra på å beskrive levekårene under den industrielle revolusjon, opprør i arbeiderklassen, osv. Mvh Yvonne Endret 29. mars 2006 av yvonne
Impala Skrevet 30. mars 2006 #15 Skrevet 30. mars 2006 Den høres koselig ut, så da skal jeg bestille den med en gang Igjen, tusen takk for tipset og hjelpen Yvonne
Lizzie Skrevet 30. mars 2006 #16 Skrevet 30. mars 2006 Jeg må bare benytte anledningen til å takke Yvonne en gang til for tipset om North and South. Men det er og blir Pride and Prejudice som er min favoritt!
Mysti Skrevet 30. mars 2006 #17 Skrevet 30. mars 2006 Noen som vet om man får kjøpt Fornuft og Følelser som film? Har Stolthet og Fordom, og har nesten slitt den ut, så bra er den!
Anglofil Skrevet 30. mars 2006 #18 Skrevet 30. mars 2006 Jada, jeg har Fornuft og følelser både på vhs og dvd. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 30. mars 2006 #20 Skrevet 30. mars 2006 Du får filmen for 99,50 og BBC-serien for 159,50 på Platekompaniet. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå