Gå til innhold

Forklar Twin Peaks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha! Jeg bor i et hus som ikke har vært pusset opp på evigheter og annenetg er ganske 80-talls med pastell og buede døråpninger. Har prøvd å sove i stua der pga partners snorking - men det går ikke pga likheten (i min hukommelse) med stua til Palmers. Var det ikke en scene der Bob krabber på gulvet etter moren? 

Anonymkode: f7df0...cd8

Jo, jeg tror det….

Anonymkode: 02dad...757

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

😱😱😱😱😱😱😵‍💫😵‍💫😵‍💫🫨🫨

Anonymkode: 11141...963

Frysninger!😶🫣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Haha! Jeg bor i et hus som ikke har vært pusset opp på evigheter og annenetg er ganske 80-talls med pastell og buede døråpninger. Har prøvd å sove i stua der pga partners snorking - men det går ikke pga likheten (i min hukommelse) med stua til Palmers. Var det ikke en scene der Bob krabber på gulvet etter moren? 

Anonymkode: f7df0...cd8

Hadde ikke sovet et sekund der heller! Vifter i taket er portaler til andre univers også, jeg tenker alltid på det når jeg ser sånne. Jo, mange grufulle scener, og særlig den da han dreper Lauras kusine Maddie og da han klatrer over sofaen!

Anonymkode: a3907...123

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tusen takk! Og i like måte.😊

Takk😊

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsket de to første sesongene av Twin Peaks. Jeg var egentlig for ung til å se dem, så jeg har litt traumer av BOB, blant annet.

Men den tredje sesongen må jeg innrømme at jeg forsto veldig lite av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😱😱😱😱😱😱😵‍💫😵‍💫😵‍💫🫨🫨

Anonymkode: 11141...963

Dette har jeg mareritt om enda! 😱

Anonymkode: 5fc22...6c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hadde ikke sovet et sekund der heller! Vifter i taket er portaler til andre univers også, jeg tenker alltid på det når jeg ser sånne. Jo, mange grufulle scener, og særlig den da han dreper Lauras kusine Maddie og da han klatrer over sofaen!

Jeg hadde glemt ut at hun blir drept. 
Når han plutselig dukker opp er nok noe av det skumleste jeg har sett på tv!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lånte «Laura Palmers dagbok» sikkert hindre ganger på biblioteket. Slik jeg tolket boken så forgriper Bob seg på Laura, og når Leland Palmer ser seg i speilet så er han Bob. Ergo Laura blir seksuelt misbrukt av sin far? Gir det mening? 

Anonymkode: 227c9...581

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lånte «Laura Palmers dagbok» sikkert hindre ganger på biblioteket. Slik jeg tolket boken så forgriper Bob seg på Laura, og når Leland Palmer ser seg i speilet så er han Bob. Ergo Laura blir seksuelt misbrukt av sin far? Gir det mening? 

Anonymkode: 227c9...581

Ja, det gir mening. Samtidig så var det ikke faren, sånn egentlig. Fordi han var besatt av BOB.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også skremt av vettet av Bob, og scenen hvor han kryper over sofaen gir meg alvorlig frysninger fremdeles. Men jeg har lest om Bob, og at skuespilleren som spiller han egentlig ikke var skuespiller, men kun en vaktmester som jobba på settet. Han var ikke skrevet inn i serien i utgangspunktet, og det var bare en tilfeldighet at han ble med. Dette minner jeg meg selv på som et mantra hver gang jeg tenker på serien. "Han er bare en snill vaktmester, han er bare en snill vaktmester". 

Anonymkode: 40df3...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ble også skremt av vettet av Bob, og scenen hvor han kryper over sofaen gir meg alvorlig frysninger fremdeles. Men jeg har lest om Bob, og at skuespilleren som spiller han egentlig ikke var skuespiller, men kun en vaktmester som jobba på settet. Han var ikke skrevet inn i serien i utgangspunktet, og det var bare en tilfeldighet at han ble med. Dette minner jeg meg selv på som et mantra hver gang jeg tenker på serien. "Han er bare en snill vaktmester, han er bare en snill vaktmester". 

Anonymkode: 40df3...367

Det var jeg ikke klar over. Interessant!

Jeg har ikke tenkt tanken misbruk av faren/Bob, så den teorien var ny for meg. Var han på det stedet i skogen kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...