AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:54 #1 Skrevet lørdag kl. 09:54 For barn fra 0-7år, hvor mye bruker dere på leker per barn i måneden, og i året? Så nysgjerrig på om det finnes en fasit her. Barna får jo kanskje også gaver som gjør at man ikke kjøper så mye?🤔 Anonymkode: cf9fa...a51
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:06 #2 Skrevet lørdag kl. 10:06 I måneden? Kjøper ikke akkurat leker månedlig. I hovedsak blir det til jul og til bursdag, så pleier jeg ta med noe til dem om jeg er ute og reiser. Til jul og bursdag er budsjettet opp til ca 2000 pr barn, men bruker ikke nødvendigvis så mye. Jo yngre jo mindre har jeg brukt, det blir dyrere jo eldre de blir. Mine er 7 og 10. Anonymkode: 81253...a5c 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:16 #3 Skrevet lørdag kl. 10:16 Aner faktisk ikke. Men med jul og bursdagsgaver, kanskje 5-6000. Barn på 9 mnd og snart 3 år. Barna er født i desember og januar, så vi ser oss av og til nødt til å kjøpe leker utenom. Vi prøver å rotere, men særlig 2 åringen (3 i desember) har nå fått helt andre interesser enn da hun fylte 2, så vi kjøpte i sommer litt uteleker blant annet. Og så har hun fått dilla på å lage perlesmykker, så vi har kjøpt litt til det. Nå tipper jeg de ikke får noe mer (av oss) før bursdag og jul. Anonymkode: 1cc06...a67
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:21 #4 Skrevet lørdag kl. 10:21 Nesten ingenting. Kun litt til jul og bursdag. Barn bør ikke ha så mye leker! De får nok av familie og venner Anonymkode: ad827...df4 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:03 #5 Skrevet lørdag kl. 11:03 Det tror jeg ikke finnes en fasit på. Vi kjøper ikke leker hver mnd. Kjøper noe brukt når vi kommer over det, de får i gaver, arver etc. Vil tippe vi kjøper leker kanskje 3 ganger i året max.. Absolutt ikke en utgiftspost vi tenker over eller bruker mye penger på. Anonymkode: ae3c9...129 1
SPOCA Skrevet lørdag kl. 11:13 #6 Skrevet lørdag kl. 11:13 (endret) Nesten ingenting, dessverre. Det er svært få leker barnet kan leke med, og det er også svært få leker som er av interesse for barnet. Hvis vi ser noe, prøver vi det ut, men ikke ofte vi kommer over noe vi tror barnet har glede av. Utvalget for barn med spesielle behov som ikke nødvendigvis bruker babyleker, men som ikke mestrer "vanlige" leker, er ikke så stort i vanlige butikker. Noe kan man få via hjelpemiddelsentralen, men mye som ikke er det barnet vårt kunne hatt interesse av. Det barnet kunne hatt interesse av finnes i spesialbutikker og koster det hvite ut av øyet. Så, det går i bøker stort sett, og det er det gjerne besteforeldre som kjøper til bursdag eller lyd. Endret lørdag kl. 11:14 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:34 #7 Skrevet lørdag kl. 11:34 Usikker. Kjøper til jul og bursdag. Det har ikkje vore nokon spesielt dyre ønske enno. Min får mykje leiker i gåve frå familie, og så gjenbruker vi ein god del frå min barndom på 90-talet, som Barbie, playmobil, lego, my little pony etc. Hen får store, dyre ting utanom jul og bursdag, som f.eks. trampoline og sykkel. Anonymkode: 2309e...b0e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:40 #8 Skrevet lørdag kl. 11:40 Kjøper nesten aldri leker, de får nok til jul/bursdag av andre. Også har jeg fire, så de siste har jo arvet. Hender de får kjøpe noe brukt selv, gjenbruk står høyt her, og vi liker best montessori/steiner type leker som varer i evigheter (vil ikke ha plast og tull). Anonymkode: 4c6d7...df5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:59 #9 Skrevet lørdag kl. 11:59 Varierer, men tipper i gjennomsnitt tusen i mnd Anonymkode: 057bc...4a6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:59 #10 Skrevet lørdag kl. 11:59 Vi bruker 1000,- til 2000,- per barn i året. Barna får mengder av gaver fra familie resten av året. Så fort de ønsker seg noe så kjøper besteforeldrene eller tante og onkel 🙈 Anonymkode: db122...fb2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:08 #11 Skrevet lørdag kl. 14:08 Null!! barna får kun gaver til jul og bursdag. Synes det er en uting at barn får bare for å få Anonymkode: 786f2...6fe 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:43 #12 Skrevet lørdag kl. 15:43 Ingenting, men huset flyter over av leker. Har besteforeldre som bor et stykke unna og de kjøper ALLTID leker når de er her. Arver også en god del leker fra både familie og venner som har barn i litt andre aldre enn oss. Anonymkode: 17e21...1f1 1
Anonym6789 Skrevet lørdag kl. 16:43 #13 Skrevet lørdag kl. 16:43 Null, de kjøper kanskje noe på ferie når de har fått feriepenger. Ellers er det kun jul og bursdag, og vi har vært heldig å arve litt
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:52 #14 Skrevet lørdag kl. 16:52 Det spørs hva du mener med leker. Vi bruker en del på sportsutstyr, som ski og sykler. Men vi kjøper aldri leker. Barna ønsker seg, og får, lego, briotog, lekekjøkken og utstyr til det og slike ting fra besteforeldre, tanter og onkler. Andre typer leker har vi ikke. Vi kjøper tegnesaker ved behov, og Hama-perler. Så maks noen få hundrelapper i året da. Anonymkode: 9ee3c...430
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:58 #15 Skrevet lørdag kl. 16:58 Kanskje 100kr i mnd. Kjøper nesten kun brukt. Og da får vi masse for pengene. Anonymkode: 0a02d...37a
Cera Skrevet lørdag kl. 17:08 #16 Skrevet lørdag kl. 17:08 Kun til jul og bursdag her og. Ellers er det sykler, sparkesykkel, skøyter osv utenom, men vet ikke om det kommer i lekekategori.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:15 #17 Skrevet lørdag kl. 17:15 Vår er bare to, men vi har allerede brukt endel penger på bruktleker både for nå og til noen år fremovet, og har i tillegg arvet mye og besteforeldre som elsker å kjøpe nytt (de har gitt "8 mnd gave" og sånne ting xD). Vi har bare ett barn, så da er det gøy å kjøpe ting vi faktisk har lyst til å leke med han med, særlig når vi finner ting pent brukt til en bra pris. Tror for eksempel vi har mer duplo enn barnehagen, men vi har jo ikke betalt mye for det brukt, og det gjør det mye morsommere å leke med han når vi faktisk kan bygge hva vi vi. Anonymkode: 2a5db...6e4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:45 #18 Skrevet lørdag kl. 17:45 3-åringen får så utrolig mye av familie + litt arv her og der + leker fra vi selv var barn... Så kjøper ikke veldig mye leker. Jeg kjøper litt klistremerker, tegnesaker, plastelina, perler og sånt noe da. Og badering og badeleke til sommerferien, en ball iblant, kritt (men kjøpte en boks til 100kr som har holdt 2 år). Samme med sandkasseleker, kjøpte et par bøttesett for 2,5 år siden de har vi jo ennå. Hender også jeg kjøper hvis noe ser gøy ut og selv om det ikke trengs 😄 Og har kanskje brukt 1000 på bursdagsgaver hvert år og samme ca. på jul siste 2 år. Anonymkode: 2a547...26c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:48 #19 Skrevet lørdag kl. 18:48 Jeg har en 3-åring og kjøper jevnlig nye puslespill og spill. Ofte på bruktbutikker eller på salg. Men blir nok en del i året bare på det. Men det er noe vi gjør sammen og som gir så mye kvalitetstid. Mer typiske leker får hen kun til bursdag jul. Men har bursdag på sommeren så da fungerer det greit. Kanskje 3000- 4000 totalt i år? Inkludert ny sykkel, jul og bursdagsgaver. Anonymkode: 77630...f59
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:01 #20 Skrevet lørdag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en 3-åring og kjøper jevnlig nye puslespill og spill. Ofte på bruktbutikker eller på salg. Men blir nok en del i året bare på det. Men det er noe vi gjør sammen og som gir så mye kvalitetstid. Mer typiske leker får hen kun til bursdag jul. Men har bursdag på sommeren så da fungerer det greit. Kanskje 3000- 4000 totalt i år? Inkludert ny sykkel, jul og bursdagsgaver. Anonymkode: 77630...f59 Litt OT men hvilke spill liker din 3-åring? Eneste jeg har litt fått til med min er lotto men selv der er det litt vanskelig å vente på tur osv.. Anonymkode: 2a547...26c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå