AnonymBruker Skrevet 4. oktober #1 Skrevet 4. oktober Før gikk det litt av seg sjøl, jeg ordnet og styret og tenkte ikke så mye over hvor tiltak det var Men nå...kommer ikke i gang. Har lite overskudd etter ei uke på jobb, og når jeg har vasket litt klær og ordnet kjøkkenet etter matlaging er jeg tom. MEN det er jo så mye mer jeg bør gjøre. Mannen min gjør sitt, også alt med bil og hage fordi jeg ikke liker det...jeg vil gjerne ha ting på stell og et reint og fint hjem, men det er som om noe bremser meg, har ikke energi. Har du noen råd ? prøver med podcast og musikk, kan gå i ti minutter, så blir jeg lei... Anonymkode: d902a...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #2 Skrevet 4. oktober Trening gir energi, så hvis du ikke trener styrketrening jevnlig er det et bra sted å starte. Legg om kostholdet hvis det inneholder mye raske karbohydrater. Anonymkode: 4190a...04a 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #3 Skrevet 4. oktober Det er bare å komme igang det. Her gjør jeg det jeg rekker og orker i løpet av uken. Anonymkode: 2790e...b78
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #4 Skrevet 4. oktober Kan ikke hjelpe deg. Strever slik som deg, sliten etter jobb og orker lite. Så her er det kaos! Begynner med noe men orker ikke fullføre.og nei,det er ikke bare å komme igang,det funker ikke. Slitsomt men må bare leve med det og samle mot til å gå ned i stilling. Anonymkode: 4c106...e5d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:42 #5 Skrevet onsdag kl. 06:42 Fokuserer ikke på husarbeidet, men på følelsen etter det er tatt. Samme med trening. Må man så må man, og da er det bare å ta grep tenker jeg. Jeg setter meg heller aldri ned etter jobb, for da kommer jeg ikke i gang igjen. Først er det tur med hund, så det husarbeidet jeg har den dagen (pga mange rare skift setter vi opp ukesplan hver uke og deler arbeidet opp), så sette på middag, og mens den koker lager jeg klar frokost/ lunsj til neste dag for å spare tid tidlige morgener. Når jeg da setter meg ned er det med god samvittighet Anonymkode: 008a0...0c4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:50 #6 Skrevet onsdag kl. 06:50 Hos meg var dårlig søvn problemet. Våknet minst en gang i timen av uro og hetetokter. Det preger jo hele dagen. Tok Gevita She Overgangsalder fra apoteket, og det hjalp litt. Tror egentlig bare du må akseptere at du går for halv maskin noen år 😄. Jobb med det. Og kom deg ut i frisk luft daglig, for det hjelper egentlig litt på det meste 🙂. Og ta en blodprøve for å sjekke at kroppen har det den skal av vitaminer. Anonymkode: aae8d...ac4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:53 #7 Skrevet onsdag kl. 06:53 Det du beskriver var hovedårsaken til at jeg oppsøkte lege og begynte på hormontilskudd. Det har hjulpet veldig, begynner mer og mer og kjenne at jeg er mitt gamle jeg. Nei, det er ikke bare å begynne. Nei, det er ikke bare å trene så får man det ekstra overskuddet. Enkle løsninger hjelper ikke nødvendigvis med energitapet mange får i perimenopause og overgangsalder. Hvis hormoner ikke hjelper, prøv å justere dosen (snakk med gynekolog), og hvis du ikke kan ta hormoner, vær snill med deg selv og vær fornøyd med det du faktisk får gjort. Anonymkode: bb710...eb8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:55 #8 Skrevet torsdag kl. 06:55 Orker omtrent ingenting etter jobb... I går klarte jeg å sette på en vaskemaskin. Trening hjelper jo vanligvis, men hvis jeg trener styrke en dag, får jeg ikke bare gangsperr. Jeg får sykdomsfølelse, frysninger osv i flere dager etterpå... Anonymkode: 2c14c...355 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:00 #9 Skrevet torsdag kl. 07:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Orker omtrent ingenting etter jobb... I går klarte jeg å sette på en vaskemaskin. Trening hjelper jo vanligvis, men hvis jeg trener styrke en dag, får jeg ikke bare gangsperr. Jeg får sykdomsfølelse, frysninger osv i flere dager etterpå... Anonymkode: 2c14c...355 Du trener for hardt om det blir sånn etter trening. Tren mildere. Anonymkode: 517f3...4a5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:19 #10 Skrevet torsdag kl. 07:19 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Orker omtrent ingenting etter jobb... I går klarte jeg å sette på en vaskemaskin. Trening hjelper jo vanligvis, men hvis jeg trener styrke en dag, får jeg ikke bare gangsperr. Jeg får sykdomsfølelse, frysninger osv i flere dager etterpå... Anonymkode: 2c14c...355 Sånn trenger du ikke ha det! Jeg var helt lik, og nei, det skyldtes ikke for hard trening. Det kunne komme etter bare et par øvelser, og det beste jeg kan sammenligne det med er da jeg gikk for fort etter blodgivning og fikk blodsukkefall. Forferdelig uvel, kaldsvetter, skjelver og må ligge. Etter jeg begynte på hormonbehandling er det borte! Jeg er naturlig sterk/ har mer anlegg for styrketrening enn kondisjon. Jeg kan nå trene så mye styrke jeg vil igjen, men har gått ørlite ned på vektene fordi ikke alle ledd spiller like mye på lag som i "ungdommen". Utover det gjør jeg alt som før, har energi igjen og en mer stabil kropp. Oppsøk gynekolog og få hjelp, det beskytter kroppen mot så mye, og gir deg livskvalitet. Anonymkode: 008a0...0c4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:26 #11 Skrevet torsdag kl. 11:26 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du trener for hardt om det blir sånn etter trening. Tren mildere. Anonymkode: 517f3...4a5 Trenger ikke trene mildere, men oftere. Når man trenger jevnlig slipper man gangsperre og sykdomsfølelse. Jeg blir også slik dersom jeg trener ukonsekvent. Anonymkode: 71b4f...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå