AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Har en golden over 10 år gammel, sprek enda og er på mye tur. De siste årene har han begynt med noe merkelig, når vi går tur i nærområdet der han er kjent å går hjemover så senker han farten voldsomt, går foran beina så jeg nesten snubler. Det er uansett hvor langt vi har gått, er som han ikke vil hjem. Går vi på ukjent sted er han ikke sånn, da løper han rundt, snuser og er "vanlig" hund. Førsten tenkte jeg at nå er han utslitt, vi må begynne å gå kortere turer. Han gjorde det samme da, men lå da hver kveld å pep på kveldene. Han trengte lengre turer er jo vane med gode turer hver dag. Har dere opplevd slik med deres hund? Jeg synes det er litt komisk, slår aldri feil og vi ender opp med å "krangle" om hvem som skal gå først for å bestemme farten hjem. Anonymkode: fa091...568
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Han vil ikke gå en annen vei hjem? Min Golden gjorde sånn når han egentlig ville vi skulle gå en annen rute. Og når vi gikk den veien han ville var han så fornøyd og lett i steget 😄 Anonymkode: 7b7fc...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han vil ikke gå en annen vei hjem? Min Golden gjorde sånn når han egentlig ville vi skulle gå en annen rute. Og når vi gikk den veien han ville var han så fornøyd og lett i steget 😄 Anonymkode: 7b7fc...7d9 Det er ikke så mange andre å velge mellom der, om vi ikke skal gå i kratt da. Det kan jo hende han synes det er litt kjedelig med samme vei ja, prøver å gå en del andre steder, men nærområdet er lettest når vi ikke har hele dagen. Ts Anonymkode: fa091...568
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Min gjør akkurat det samme, når vi er ca 1 km hjemmefra slakker hun av og bare subber bak meg. Spiller ingen rolle om turen var 3 eller 20 km, gjort det siden vi fikk henne når hun var 4, nå er hun 12. Frisk og sprek ellers, fulgt opp av veterinær og kiropraktor, konkurrerte agility frem til hun var 10, nå er hun bare mosjonist. Anonymkode: 1d92a...189
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden (endret) (Regner med du har tatt en skikkelig sjekk) Snuser han noe når han går sakte hjemover? Virker ikke desorientert?) Hvis det kun skjer når dere har spasert hjemmefra og spaserer hjem igjen, altså ikke har kjørt til et sted og gått tur, så kan det være han ikke vil hjem enda. Han kanskje ønsker å være ute lenger, eller han kjeder seg litt hjemme? Begynn å gi en Kong, snusematte tyggebein e.l. når dere kommer hjem så han har litt motivasjon for å komme seg hjem. Endret 11 timer siden av VisningsnavnPÅKREVD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå