Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ser ut som en del koser seg med misnøye, ja. 

Anonymkode: 1b66c...32a

Ja, kanskje det

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som en del koser seg med misnøye, ja. 

Anonymkode: 1b66c...32a

Må være miserabelt om det faktisk er slik, og de skjønner det ikke selv.

Jeg liker at livet går i et svært rolig tempo og velger 100% hva jeg gjør selv. Og jeg har det helt fantastisk og er veldig klar over at det faktisk stemmer for min del.

Anonymkode: fcdcc...f8f

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Du her noe der. Jeg har egentlig ikke forstått dette med julestria som folk mener som noe negativt. Det er jo noe vi egentlig velger selv, vel? Vi føler vel på noen forventninger vi må/vil innfri, men vi velger jo selv om vi vil innfri dem, og da kan vi jo ikke klage?

Jeg tar det svært med ro i julen og pynter litt hver dag, om jeg føler for det. Ser bra ut når julen kommer. Samme når den ryddes vekk. Men hadde ikke giddet gjort det om jeg ikke faktisk likte det.

AnonymBruker
Skrevet

De som sier de gjør «ingenting», gjør ofte noe, men de anser det ikke verdig som hobby. Kanskje hobbyen deres er å se på TV, skrolle på mobilen, eller skrive på Kvinneguiden. Men det er jo ikke akkurat slik vi ønsker å introdusere oss selv.

Anonymkode: 5fdd3...6c1

Skrevet

De som sier de gjør «ingenting», gjør ofte noe, men de anser det ikke verdig som hobby. Kanskje hobbyen deres er å se på TV, skrolle på mobilen, eller skrive på Kvinneguiden. Men det er jo ikke akkurat slik vi ønsker å introdusere oss selv.

Anonymkode: 5fdd3...6c1

Er det fordi det ikke er godt nok. Hvorfor det?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tar det svært med ro i julen og pynter litt hver dag, om jeg føler for det. Ser bra ut når julen kommer. Samme når den ryddes vekk. Men hadde ikke giddet gjort det om jeg ikke faktisk likte det.

Så fint. 

Skrevet

Jeg elsker å gjøre "ingenting", dvs jeg leser, scroller på mobil eller zapper på tv.... så NOE gjør jeg jo, men har ingen problemer med å "innrømme" det. Det er faktisk noe av det jeg er best på :)

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (55 minutter siden):

Er det fordi det ikke er godt nok. Hvorfor det?

altså, det er jo mange som bare venter på enhver mulighet til å leke smart på, som kanskje lengter etter en grunn til å føle seg bedre enn noen på, men de føler at folk gjør det vanskelig for dem, og hvis de finner en som sier rett ut at "hihi, min hobby er å ha kvalitetstid med tv-en" så ser man jo nærmest sikkelet renner nedover haken på dem og de gjør seg klare. 

Anonymkode: 3f023...7db

Skrevet

altså, det er jo mange som bare venter på enhver mulighet til å leke smart på, som kanskje lengter etter en grunn til å føle seg bedre enn noen på, men de føler at folk gjør det vanskelig for dem, og hvis de finner en som sier rett ut at "hihi, min hobby er å ha kvalitetstid med tv-en" så ser man jo nærmest sikkelet renner nedover haken på dem og de gjør seg klare. 

Anonymkode: 3f023...7db

Kanskje vi skulle la være med det å leke smart, og heller si at favoritthobbyen er kvalitetstid med tv

Skrevet

Hvem er "vi"? Jeg er ikke med blant de "vi" i hvert fall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Hvem er "vi"? Jeg er ikke med blant de "vi" i hvert fall.

Hvor er du, da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pleier å si jeg skal gjøre minst mulig på lengst mulig tid når noen spør om helge/ ferieplaner, og har aldri ofret en tanke til hvordan det oppfattes 😂 Jeg elsker å ha fri til å bare gjøre det jeg vil, og hvis det er ingenting den dagen så gjør jeg ingenting med god samvittighet. 

Anonymkode: 8b676...524

Skynde seg langsomt 😂

Anonymkode: f5dd6...6e2

Skrevet

Jeg liker å ikke gjøre noe. Og jeg elsker toro 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Margit777 skrev (1 minutt siden):

Jeg liker å ikke gjøre noe. Og jeg elsker toro 😊

Jeg også!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor er du, da?

Jeg er vel åpenbart blant de "vi" som tør å stå for at jeg elsker å gjøre ingenting da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Jeg er vel åpenbart blant de "vi" som tør å stå for at jeg elsker å gjøre ingenting da?

Åja, trodde du var en av de ivrige som flyr rundt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 11.41):

Du mener stå inne for? Jeg liker å gjøre mye i perioder, ingenting andre ganger. Og jeg er absolutt i den kategorien som ville sluttet å jobbe på dagen om jeg kunne det økonomisk. Men hver gang det diskuteres, lurer folk fælt på hva i all verden jeg skulle fylle tiden med da. Ser det samme på kg, folk tror at uten jobb må man "gå hjemme og sulle" 😅

Anonymkode: 1a231...1b7

Men da gjør man jo noe? TS snakker om å ikke gjøre noen ting. 

Når det gjelder ditt ønske om økonomi til å ikke jobbe, tenker jeg at for folk flest mellom 20 - 67 år så er jobb en vesentlig del av ens identitet, ens sosiale liv og ens utvikling både menneskelig og faglig. Uansett hvor god råd jeg hadde, ville jeg ikke ønsket å ikke være i jobb. Jobb handler ikke om å ha noe å fylle timene med, men om utvikling og mening i hverdagen.

Anonymkode: 20fdd...bcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo fordi de liker det. Og selvsagt gir det cred når en også skryter av det.

Men jeg gir meg en god dag i hele stresset og flater ut på sofaen i tiiimesvis.

Se for deg at noen som oss som flater ut på sofaen i timesvis og nyter dager uten særlig innhold hadde lagt ut og skrytt like mye av vår rolige helg, som de som gjør mye. 😂😂 det har jeg aldri hørt faktisk!

Med den tanken tror jeg det er noe i det TS sier, kanskje det også handler om at en ikke har det behovet for kred og å skryte, men jeg tror de aktive hadde avbrutt meg fort om jeg la ut like lenge som dem om all avslapping jeg hadde gjort. 

Anonymkode: ad1fb...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men da gjør man jo noe? TS snakker om å ikke gjøre noen ting. 

Når det gjelder ditt ønske om økonomi til å ikke jobbe, tenker jeg at for folk flest mellom 20 - 67 år så er jobb en vesentlig del av ens identitet, ens sosiale liv og ens utvikling både menneskelig og faglig. Uansett hvor god råd jeg hadde, ville jeg ikke ønsket å ikke være i jobb. Jobb handler ikke om å ha noe å fylle timene med, men om utvikling og mening i hverdagen.

Anonymkode: 20fdd...bcf

Jeg forstår deg.

Men tror absolutt det kan være veldig utvidende å ikke være i jobb også. Om man leser, hører på interessante foredrag, er aktiv deltagende i diskusjoner, ute og reise og blir kjent med kulturer og andre mennesker.

Så i tillegg til det å gjøre ingenting, er det selvfølgelig også viktig med det å gjøre ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke se video. Men joda. Har stått for at jeg elsker å gjøre ingen ting hele livet.

Anonymkode: a8546...04f

AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre ingenting er viktig. Dvs man gjør jo noe. Prater, leser, strikker eller noe annet man synes er avslappende. Tror også det er kjempeviktig å gi barna rom for å gjøre ingenting. Leke litt alene i fred å ro, eller bare kjede seg litt. Da lærer de automatisk å lade egne batterier. I dag er et forferdelig jag om at unger må stresse avgårde på aktiviteter hver eneste dag. De må ikke det. Tror det er ødeleggende med tanke på fremtiden deres. De må kunne ta time out på en god måte. 

Anonymkode: caa82...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...