exictence Skrevet lørdag kl. 10:23 Forfatter #21 Skrevet lørdag kl. 10:23 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tør vi ikke det? Anonymkode: 3264b...c64 Noen sikkert. Men føler at mange ikke vil si at de har så lyst til å gjøre ingenting, uten at de tilføyer en eller annen forklaring/unnskyldning for det. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg forstår jo at enkelte liker å gjøre "ingenting". Og maser ikke på dem. Men føler de tar seg nær av hvordan jeg velger å leve mitt liv. Særlig her inne. Jeg elsker at det skjer ting, jeg er veldig glad i jobben min - og hadde gjort akkurat det samme dersom jeg fikk full lønn for å gå hjemme. Men å ytre det her inne er det ikke måte på hva man for slengt mot seg av hvor "fantasiløs" man er. Synd at du opplever det slik. Man må jo ha respekt begge veier. Du har nok rett i at noen da trenger å forsvare seg, jeg tror det er det du da egentlig får høre fra de andre som liker å gjøre ingenting. Det er nemlig sånn at vi som liker å gjøre ingenting må forsvare det, noe som er synd, og dessverre tror noen at de føler seg bedre ved da å tråkke på andre. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så føler egentlig det er slik at det er de som mangler forståelse, og også til en viss grad blir fornærmet. Det å lage en tråd om dette i seg selv illustrerer jo egentlig det - at man tenker mest på det selv. Anonymkode: f0e84...74b Ja, tror absolutt du er inne på ting der. Det er det jeg vil frem til også, at folk som liker å gjøre ingenting, ofte har det som et kompleks egentlig, fordi det ikke er greit å ikke gjøre noe, ikke ha det travelt. Jeg lager tråd om det, nettopp fordi som du sier, det ER ikke allment greit å ikke gjøre noe. Men hvem som tenker mest på seg selv, tror jeg er veldig forskjellig
exictence Skrevet lørdag kl. 10:26 Forfatter #22 Skrevet lørdag kl. 10:26 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det vi synes er fantasiløst, er når noen skriver at de ikke aner hva de skulle funnet på uten jobb, og at de da bare måtte gått hjemme og stirret i veggen. Dette er motsatt av å ville gjøre ingenting. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): At dere foretrekker å jobbe er helt greit, og det er jo også bra fordi som ønsker å gå av tidligere at noen andre liker å holde ting gående. Anonymkode: 1a231...1b7 Nettopp
exictence Skrevet lørdag kl. 10:28 Forfatter #23 Skrevet lørdag kl. 10:28 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er det virkelig noen som liker å gjøre ingenting? Det høres mest ut som psykisk sykdom. Jeg hadde blitt gal. Anonymkode: 3bf30...8a8 Der påpeker du akkurat hvordan jeg føler og tror at samfunnet ser på oss som liker å gjøre ingenting.
exictence Skrevet lørdag kl. 10:29 Forfatter #24 Skrevet lørdag kl. 10:29 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg elsker å gjøre ingenting. Bare være. Anonymkode: fcdcc...f8f Jeg og.
Nowayback Skrevet lørdag kl. 10:30 #25 Skrevet lørdag kl. 10:30 (endret) Jeg elsker å gjøre ingenting. Å gjøre noe er stort sett stress. Med ingenting mener jeg se tv, slappe av etc. Jeg blir sikkert sett på som lat, men who cares? De som ikke klarer å gjøre ingenting er trolig redd for sine egne tanker. Endret lørdag kl. 10:31 av Nowayback
exictence Skrevet lørdag kl. 10:35 Forfatter #26 Skrevet lørdag kl. 10:35 Daria skrev (18 minutter siden): Det er vel like mye et spørsmål om hvorfor man (du. Noen. Ikke vi og alle. ) er så redd for andres meninger om eget liv - og hvorfor man føler man trenger å dele alt man gjør. Vil du ikke ha andres kommentarer på hva du (ikke) fyller dagene med, så la være å fortelle dem det. At andre tar andre valg i sine liv, trenger heller ikke bety at de synes at alle burde gjøre som dem. Jeg er ikke redd for andres meninger, er det det du mener å si? Jeg tar bare opp at det git ikke aksept for å bare si at man ikke vil gjøre noe. Synes foressten du har helt rett i det du kommer med. Virrevirrevapp skrev (18 minutter siden): De fleste som er travle, har dager og tom perioden der de gjør "ingenting". Men hvis man deler det på sosiale medier see det jo ut som man gjør "noe". Ja, det gir status i det å gjøre noe
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:42 #27 Skrevet lørdag kl. 10:42 exictence skrev (3 minutter siden): Ja, det gir status i det å gjøre noe Nei, jeg mente at hvis man deler at man har lat aften foran Netflix, eller sitter i skogen og se på naturen ol, så framstår det likevel som at man "gjør noe". Jeg tar feks gjerne bilder til og fra jobb (fordi jeg har litt reisevei), og da gjør jeg ikke noe, men folk oppfatter det som at jeg er "travel" selv om de vet hvor jeg jobber. Anonymkode: f7172...fc6
Daria Skrevet lørdag kl. 10:45 #28 Skrevet lørdag kl. 10:45 exictence skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke redd for andres meninger, er det det du mener å si? Jeg tar bare opp at det git ikke aksept for å bare si at man ikke vil gjøre noe. Hva legger du i å ikke tørre å stå for noe hvis det ikke handler om å være redd for andres meninger? Jeg opplever tvert imot at det er stadig mer aksept rundt og fokus på å gjøre ingenting - quiet quitting, slette sosiale medier, ta tilbake tiden, leve saktere.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:50 #29 Skrevet lørdag kl. 10:50 Jeg jobber 100% og på fritiden er jeg med på pubquiz en gang i uken. Ellers gjør jeg ingenting. Altså; jeg sitter ikke i sofaen og ser tomt ut i lufta, men jeg har ikke noe spesielt jeg må gjøre til visse tidspunkt i uka utenom quizen. Tidligere var jeg opptatt med faste aktiviteter flere ganger i uka, men følte behovet for å trappe ned da jeg ble eldre. Synes det er helt perfekt. Anonymkode: 8caa4...ee8 1
exictence Skrevet lørdag kl. 10:50 Forfatter #30 Skrevet lørdag kl. 10:50 Daria skrev (1 minutt siden): Hva legger du i å ikke tørre å stå for noe hvis det ikke handler om å være redd for andres meninger? Jeg opplever tvert imot at det er stadig mer aksept rundt og fokus på å gjøre ingenting - quiet quitting, slette sosiale medier, ta tilbake tiden, leve saktere. Aaaaa, ser den, ja. Er nok ikke redd for det selv, nei. Men ja, for jeg tror det er mange som ikke tør faktisk. Man må liksom unnskylde det med noe. Du har rett, det er å bry seg om andres meninger. Jeg føler selv at jeg ikke gjør det, og sier rett ut at jeg ikke vil gjøre noe/skal noe. Ikke unnskylder meg ed at jeg må gjøre noe annet. Men opplever nedlatende holdninger generelt for det å ikke gjøre noe.
exictence Skrevet lørdag kl. 10:52 Forfatter #31 Skrevet lørdag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber 100% og på fritiden er jeg med på pubquiz en gang i uken. Ellers gjør jeg ingenting. Altså; jeg sitter ikke i sofaen og ser tomt ut i lufta, men jeg har ikke noe spesielt jeg må gjøre til visse tidspunkt i uka utenom quizen. Tidligere var jeg opptatt med faste aktiviteter flere ganger i uka, men følte behovet for å trappe ned da jeg ble eldre. Synes det er helt perfekt. Anonymkode: 8caa4...ee8 Føler du at andre synes det er helt greit at du gjør ingenting?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:53 #32 Skrevet lørdag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): når jeg har vært i ro og gjort "ingenting" så virker det som at det er fritt frem for folk å prate til en og forstyrre en. likte det jeg leste i en avisartikkel angående kollektiv i drammen at selv om man sitter på fellesstuen, så har man ikke underholdningsplikt. har følt det som at folk liksom forventer at jeg skal underholde dem, hvis jeg i følge dem, ikke gjør på noe som er "bra nok" til å klassifiseres som å være "opptatt". for jo, man kan jo være opptatt, selv om man ikke ser opptatt ut. hvis jeg oppsøker noen så har jeg i det minste en slags holdning om at det kanskje ikke er så innmari kult at jeg forstyrrer dem eller avbryter dem, men virker som at normalen er at man ikke skal ha noen tvil om at det er plass til dem overalt og uansett. som om folk står på pinne for dem og det forventes også ... har jo også lagt merke til at hvis jeg er slik tilbake så får jeg signaler om at jeg virkelig virkelig er en frekkas som ikke skjønner noenting, men det er vel fordi jeg oppfører meg som om jeg er skikkelig kul uten å være det...men det er slik jeg føler en del folk er 😅 Anonymkode: 3f023...7db Så trist at du tar menneskets iboende ønske om kontakt som noe negativt. Det er et godt at vi snakker med hverandre. Det hadde vært bra for folkehelsa å gjøre det mer. Men siden folk er ned i skjermene sine gjør vi det mindre. Si heller "jeg er opptatt" enn å forvente at folk skal bli mer asosial enn vi allerede er. Anonymkode: ad1fb...e8b
Tabris Skrevet lørdag kl. 10:54 #33 Skrevet lørdag kl. 10:54 Jeg er en av dem som har roet kraftig ned. For 6-8 år siden var jeg veldig travel. 100% jobb, holdt flere hundekurs i uka, gjerne fire-fem stk, både kvelder og helger, hadde privattimer og var gjerne med i to ulike styreverv om gangen. Jeg likte følelsen av å ha det travelt, det var litt "kult". De helgene jeg ikke holdt kurs så var jeg på kurs eller var på hundetrening eller -tur med andre. Men jeg er en introvert person, jeg begynner å nærmere meg 50 år og jeg kjenner jeg er ferdig med den livsstilen. Jeg har ikke hund lenger. Jeg har sagt fra meg alle verv og kurs og tilbringer tiden utenom jobb nå hjemme. Beste jeg vet er helger uten planer. Jeg elsker å gjøre "ingenting". Sove til jeg våkner, rolig morgen med kaffe på terrassen og noen runder gaming. Kanskje trene eller gå tur, leke med kattene, prate med samboer, bare slappe av i øyeblikket. 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:14 #34 Skrevet lørdag kl. 11:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tror jeg muligens du har misforstått. Det vi synes er fantasiløst, er når noen skriver at de ikke aner hva de skulle funnet på uten jobb, og at de da bare måtte gått hjemme og stirret i veggen. At dere foretrekker å jobbe er helt greit, og det er jo også bra fordi som ønsker å gå av tidligere at noen andre liker å holde ting gående. Anonymkode: 1a231...1b7 Det er jo nærmest det jeg skriver. Det er ingenting jeg vet om som eksponerer, er like mentalt eksponerende, og som jeg vokser mer på, enn å ha den jobben jeg har. Jeg har vært hjemme i kort periode av ulike grunner - og frivillighet, med mer, gir ikke det samme. Anonymkode: f0e84...74b
Strigiformes Skrevet lørdag kl. 11:15 #35 Skrevet lørdag kl. 11:15 exictence skrev (1 time siden): Mange som liker å sitte på fellesstue og bare sitte og se, det er det du mener? Ja, du har nok rett i det at mange da tenker at de må underholde den "ensomme". Men jeg tror og mange bare vil være hyggelige. Mange som vil ha selskap også. Egentlig kommer du med et godt eksempel. Folk forventer og tror at det ikke er noen som ønsker å gjøre ingenting. Kanskje er det få også? Men hvorfor det er få, tror jeg henger sammen med at det er det samfunnet forteller oss at da er vi enten late, andre vil ikke være sammen med en, man er kjedelig, det knyttes til noe negativt gjøre ingenting. Jeg synes faktisk det er noe fint over de som sier at nå skal de gjøre noe hyggelig, rett og slett ikke gjøre noe. Men hvem sier noe sånt, egentlig? Synes jo Joey var herlig her da. Nå lager jo du selv en forestilling i ditt hode om hva du tror andre forventer? Det er jo hyggelig at folk som mottaker er blid og hyggelig uansett. Forstår ikke helt? Ja, kjempe viktig. Og det gir samfunnet aksept og full forståelse og ros for; hvis vi kan si at vi skal slappe av for å lade batteriene (så vi kan være i gang igjen). Men det er litt synd at vi må ha en unnskyldning eller et påskudd for å få den godkjennelsen av andre. Kjær stillhet har mange navn ❤️ Kvalitetstid, kalibrere, koble ut, samle krefter, slappe av, ta det piano, roe ned, lukte på blomstene osv. Hva andre mennesker tenker bryr jeg meg ikke så mye om. De er ikke meg, og de vet ikke hvordan jeg har det. Så akkurat det tar jeg med knusende ro kjenner jeg 😂
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:16 #36 Skrevet lørdag kl. 11:16 exictence skrev (51 minutter siden): Du har nok rett i at noen da trenger å forsvare seg, jeg tror det er det du da egentlig får høre fra de andre som liker å gjøre ingenting. Det er nemlig sånn at vi som liker å gjøre ingenting må forsvare det, noe som er synd, og dessverre tror noen at de føler seg bedre ved da å tråkke på andre. Jeg pleier konsekvent å skrive ut i fra "jeg", "meg" og "oss". For alle er ulike. Poenget mitt var at i mange tråder så er det alltid den ene siden som har størst behov for å forsvare seg selv. I de evinnelige trådene om "ville du sluttet å jobbe hvis...." Så er det ganske ensidig hvem som har et stort behov for å forsvare at det ikke er noen som helst vits å ha en jobb. Anonymkode: f0e84...74b
exictence Skrevet lørdag kl. 11:17 Forfatter #37 Skrevet lørdag kl. 11:17 Strigiformes skrev (1 minutt siden): Kjær stillhet har mange navn ❤️ Kvalitetstid, kalibrere, koble ut, samle krefter, slappe av, ta det piano, roe ned, lukte på blomstene osv. Hva andre mennesker tenker bryr jeg meg ikke så mye om. De er ikke meg, og de vet ikke hvordan jeg har det. Så akkurat det tar jeg med knusende ro kjenner jeg 😂 Så flott og fint at du er sånn. 1
exictence Skrevet lørdag kl. 11:20 Forfatter #38 Skrevet lørdag kl. 11:20 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg pleier konsekvent å skrive ut i fra "jeg", "meg" og "oss". For alle er ulike. Poenget mitt var at i mange tråder så er det alltid den ene siden som har størst behov for å forsvare seg selv. I de evinnelige trådene om "ville du sluttet å jobbe hvis...." Så er det ganske ensidig hvem som har et stort behov for å forsvare at det ikke er noen som helst vits å ha en jobb. Anonymkode: f0e84...74b Ja, vi ale forsvarer oss. Hvorfor har vi så stort behov for å gjøre det? For at andre skal tenke og se litt opp til oss?
Ahmed7777 Skrevet lørdag kl. 11:21 #39 Skrevet lørdag kl. 11:21 Hvis vi gjør ingenting, da vil det bli veldig kjedelig. Hadde ikke klart å leve sånn
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:48 #40 Skrevet lørdag kl. 11:48 Jeg planlegger ofte at jeg skal ingenting. Da er jeg hjemme, slapper av, gjør lite/ingen husarbeid, fikser mat på lettvint måte (bestiller eller brødskiver/frossen pizza e.l.), leser, lytter eller ser på noe, sitter på terrassen og nyter fint vær, ser på folk som går forbi, livet der ute og lar tankene fly. Har inntrykk av at folk flest stort sett finner noe å henge fingrene i, og får dårlig samvittighet om de har dager der de bare gjør "ingenting" eller bare går en liten spasertur. Anonymkode: 971c7...2d8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå