Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
exictence skrev (9 timer siden):

Jeg og.

Men hva gjør dere når dere gjør ingenting?

Anonymkode: ef1c6...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså en kan endelig gjøre noe. Men det er helt uplanlagt. Og det er helst småsyssel som får en til å føle seg bra. F.eks se en serue elker sette på musikk.

Anonymkode: fcdcc...f8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen liker å gjøre ingenting. Altså sitte å stirre i veggen og ikke tenke på noenting. Tror ikke det er mulig engang.

Det er jo en trend nå med Raw Dogging a flight. Hvor man sitter på flyet og gjør ingenting. Ikke lese, ikke se på noe, ikke sove, ikke gå på do, ikke høre på noe. Ingenting. De færreste gidder det. Og de som gidder nyter det neppe til dem grad at de kan si at de foretrekker det. 

De som virkelig liker og nyter å gjøre ingenting er det gjerne noe galt med. Såpass at de antagelig bor på et psykiatrisk sykehus.

Som regel tør ikke folk å være ærlige om hva de egentlig foretrekker å gjøre den dagen. Det er ikke sosialt akseptabelt å si at man heller vil onanere enn å være med bestevennen en lørdagskveld. Men det er ikke det samme som at man ikke tør å stå for at man foretrekker å gjøre ingenting. For det er ikke sant.

Anonymkode: e1218...566

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså en kan endelig gjøre noe. Men det er helt uplanlagt. Og det er helst småsyssel som får en til å føle seg bra. F.eks se en serue elker sette på musikk.

Ja, men det vil jeg ikke kalle «å gjøre ingentng»

Da vil jeg heller si at «på lørdag har jeg ingen planer», og «på lørdag hadde jeg ingen avtaler, men pusla rundt hjemme og så en film».

Ville ikke kalt det ingenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alt man gjør er jo noe, hvorvidt det er planlagt er da revnende likegyldig.

Anonymkode: 3bf30...8a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men det vil jeg ikke kalle «å gjøre ingentng»

Da vil jeg heller si at «på lørdag har jeg ingen planer», og «på lørdag hadde jeg ingen avtaler, men pusla rundt hjemme og så en film».

Ville ikke kalt det ingenting. 

Det er opp til deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt man gjør er jo noe, hvorvidt det er planlagt er da revnende likegyldig.

Anonymkode: 3bf30...8a8

Din mening er også revnende likegyldig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Selv liker jeg å se inn i flammer i peisen. Eller bare sitte og se på noe. Lukke øynene og legge merke til lukt og lyder kan og være fint.

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Selv liker jeg å se inn i flammer i peisen. Eller bare sitte og se på noe. Lukke øynene og legge merke til lukt og lyder kan og være fint.

Som meditasjon.

Skrevet

Tørre å stå for?:klo:

Er det en upopulær egenskap å gjøre ingenting? Jeg kunne gitt høyrearmen min for å kunne vært i stand til å gjøre ingenting, det er min store drøm!

AnonymBruker
Skrevet

Man gjør jo på noe da, det er bare det at vi som er slik ikke er slike beinharde amazoner som hamrer inn våre rettigheter i huet på andre. 

Anonymkode: 3f023...7db

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (På 4.10.2025 den 11.32):

Enig i dette:

Det har jeg aldri skjønt heller. Jeg har ikke diskutert det med vennene mine, siden jeg er utenlandsk og ofte får skikkelig pepper hvis jeg ikke er udelt positiv til alt det norske. Men jeg forstår helt ærlig ikke hva som er poenget med å vaske hele huset, springe opp og ned hver eneste fjell, jogge, pusse opp og gjøre tusen andre ting hver eneste ledige minutt. Med en gang det er helt eller ferie, så flyr folk beina av seg. Så er de sliten på mandagen på jobb. Før følte jeg dårlig samvittighet av å slappe av i helgene, men ikke nå lenger. 

Anonymkode: 1b66c...32a

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å si jeg skal gjøre minst mulig på lengst mulig tid når noen spør om helge/ ferieplaner, og har aldri ofret en tanke til hvordan det oppfattes 😂 Jeg elsker å ha fri til å bare gjøre det jeg vil, og hvis det er ingenting den dagen så gjør jeg ingenting med god samvittighet. 

Anonymkode: 8b676...524

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det har jeg aldri skjønt heller. Jeg har ikke diskutert det med vennene mine, siden jeg er utenlandsk og ofte får skikkelig pepper hvis jeg ikke er udelt positiv til alt det norske. Men jeg forstår helt ærlig ikke hva som er poenget med å vaske hele huset, springe opp og ned hver eneste fjell, jogge, pusse opp og gjøre tusen andre ting hver eneste ledige minutt. Med en gang det er helt eller ferie, så flyr folk beina av seg. Så er de sliten på mandagen på jobb. Før følte jeg dårlig samvittighet av å slappe av i helgene, men ikke nå lenger. 

Jeg tror kanskje jeg også følte på en slags dårlig samvittighet ved å si at jeg ville ikke gjøre noe. Brukte alltid en slags unnskyldning for det.

Mens nå bare står jeg for at det er det valget jeg gjør.

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (7 timer siden):

Tørre å stå for?:klo:

Er det en upopulær egenskap å gjøre ingenting? Jeg kunne gitt høyrearmen min for å kunne vært i stand til å gjøre ingenting, det er min store drøm!

Ja, vi blir ofte sett på som late og giddalause. Dette gir jo jeg selvsagt blaffen i, men mange bryr seg nok om slikt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo fordi de liker det. Og selvsagt gir det cred når en også skryter av det.

Men jeg gir meg en god dag i hele stresset og flater ut på sofaen i tiiimesvis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er jo fordi de liker det. Og selvsagt gir det cred når en også skryter av det.

Men jeg gir meg en god dag i hele stresset og flater ut på sofaen i tiiimesvis.

De liker jo ikke det? De klager på "julestria", "feriestresset", dårlig vær i påska (fordi de uansett MÅÅÅ være ute hele dagen). Jeg tror at det er hype, god selvfølelse og grunn til skryt som er hovedmotivator her. Det kan også være fint, men da hadde de ikke klaget over at de var så slitne på mandagen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De liker jo ikke det? De klager på "julestria", "feriestresset", dårlig vær i påska (fordi de uansett MÅÅÅ være ute hele dagen). Jeg tror at det er hype, god selvfølelse og grunn til skryt som er hovedmotivator her. Det kan også være fint, men da hadde de ikke klaget over at de var så slitne på mandagen.

Kanskje de like å klage også? Oppå alt de styrer med. Stakkars folk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje de like å klage også? Oppå alt de styrer med. Stakkars folk.

Det ser ut som en del koser seg med misnøye, ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du her noe der. Jeg har egentlig ikke forstått dette med julestria som folk mener som noe negativt. Det er jo noe vi egentlig velger selv, vel? Vi føler vel på noen forventninger vi må/vil innfri, men vi velger jo selv om vi vil innfri dem, og da kan vi jo ikke klage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...