Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Enig i dette:

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle skal ha en travel hverdag. Det er status i å være travel eller holde på med noe.

Det er en fin ting å være aktiv og produktiv, men er det ikke også noe viktig i det å kunne slappe av og rett og slett ikke gjøre noenting?

Endret av exictence
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd noe de siste årene hvor alle på sosiale medier er så opptatt hele tiden, utnytter potensiale sitt, styrer egen hverdag og får mest mulig ut av livet, aktiviserer seg i hel rett og slett.

Folk som ikke klarer å sitte i ro og skal stresse andre til å tro at det er suksess. 

Anonymkode: 349d9...aec

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med å gjøre ingenting? Ikke se på tv, lese, strikke, bare gjøre absolutt ingenting?

Anonymkode: a2311...c25

AnonymBruker
Skrevet

når jeg har vært i ro og gjort "ingenting" så virker det som at det er fritt frem for folk å prate til en og forstyrre en. likte det jeg leste i en avisartikkel angående kollektiv i drammen at selv om man sitter på fellesstuen, så har man ikke underholdningsplikt. 

har følt det som at folk liksom forventer at jeg skal underholde dem, hvis jeg i følge dem, ikke gjør på noe som er "bra nok" til å klassifiseres som å være "opptatt". for jo, man kan jo være opptatt, selv om man ikke ser opptatt ut. hvis jeg oppsøker noen så har jeg i det minste en slags holdning om at det kanskje ikke er så innmari kult at jeg forstyrrer dem eller avbryter dem, men virker som at normalen er at man ikke skal ha noen tvil om at det er plass til dem overalt og uansett. som om folk står på pinne for dem og det forventes også ... 

har jo også lagt merke til at hvis jeg er slik tilbake så får jeg signaler om at jeg virkelig virkelig er en frekkas som ikke skjønner noenting, men det er vel fordi jeg oppfører meg som om jeg er skikkelig kul uten å være det...men det er slik jeg føler en del folk er 😅

Anonymkode: 3f023...7db

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (4 minutter siden):

Alle skal ha en travel hverdag. Det er status i å være travel eller holde på med noe.

Det er en fin ting å være aktiv og produktiv, men er det ikke også noe viktig i det å kunne slappe av og rett og slett ikke gjøre noenting?

Det tror jeg er kjempeviktig. Jeg trenger ihvertfall å lade batteriene 😂

Å bare være ☀️

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du mener stå inne for? Jeg liker å gjøre mye i perioder, ingenting andre ganger. Og jeg er absolutt i den kategorien som ville sluttet å jobbe på dagen om jeg kunne det økonomisk. Men hver gang det diskuteres, lurer folk fælt på hva i all verden jeg skulle fylle tiden med da. Ser det samme på kg, folk tror at uten jobb må man "gå hjemme og sulle" 😅

Anonymkode: 1a231...1b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tør vi ikke det? 

Anonymkode: 3264b...c64

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår jo at enkelte liker å gjøre "ingenting". Og maser ikke på dem. Men føler de tar seg nær av hvordan jeg velger å leve mitt liv. Særlig her inne. Jeg elsker at det skjer ting, jeg er veldig glad i jobben min - og hadde gjort akkurat det samme dersom jeg fikk full lønn for å gå hjemme. Men å ytre det her inne er det ikke måte på hva man for slengt mot seg av hvor "fantasiløs" man er. 

Så føler egentlig det er slik at det er de som mangler forståelse, og også til en viss grad blir fornærmet. Det å lage en tråd om dette i seg selv illustrerer jo egentlig det - at man tenker mest på det selv. 

Anonymkode: f0e84...74b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår jo at enkelte liker å gjøre "ingenting". Og maser ikke på dem. Men føler de tar seg nær av hvordan jeg velger å leve mitt liv. Særlig her inne. Jeg elsker at det skjer ting, jeg er veldig glad i jobben min - og hadde gjort akkurat det samme dersom jeg fikk full lønn for å gå hjemme. Men å ytre det her inne er det ikke måte på hva man for slengt mot seg av hvor "fantasiløs" man er. 

Anonymkode: f0e84...74b

Da tror jeg muligens du har misforstått. Det vi synes er fantasiløst, er når noen skriver at de ikke aner hva de skulle funnet på uten jobb, og at de da bare måtte gått hjemme og stirret i veggen. At dere foretrekker å jobbe er helt greit, og det er jo også bra fordi som ønsker å gå av tidligere at noen andre liker å holde ting gående. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig noen som liker å gjøre ingenting? Det høres mest ut som psykisk sykdom. Jeg hadde blitt gal.

Anonymkode: 3bf30...8a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har skjedd noe de siste årene hvor alle på sosiale medier er så opptatt hele tiden, utnytter potensiale sitt, styrer egen hverdag og får mest mulig ut av livet, aktiviserer seg i hel rett og slett.

Folk som ikke klarer å sitte i ro og skal stresse andre til å tro at det er suksess. 

Anonymkode: 349d9...aec

Ja, mye av sosiale medier er nok en grunn til at mange føler seg opptatt mange ganger. Sosiale medier er en tidstyv. Jeg kjenner noen som sier de ikke har tid til annet enn deres rutiner. 

Det er nok en prioritering det handler om. Mange har tid til det de har lyst til. For meg blir det litt feil i noen settinger å si  at man har det travelt. Det handler om prioriteringer. Det er greit nok, men hvorfor ikke si det. Vi vet jo at det reier seg om det.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med å gjøre ingenting? Ikke se på tv, lese, strikke, bare gjøre absolutt ingenting?

Anonymkode: a2311...c25

Tja, jeg liker å se inn i brennende bål, sitte foran peisen. Jeg gjør jo ingenting. Men å ha noe å hvile blikket på, eller lukke øynene og bruke f.eks hørsel,  lukt, kan være fint. Men man trenger å bruke noen sanser, ja.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Jeg kan fint stå inne for at jeg ikke har noen planer, og at det er godt. Har også inntrykk av at andre heller ikke har noe problem med å si det. Men litt usikker på hva som menes med ingenting. Det er sjeldent jeg bare ligger på sofaen og stirrer på taket liksom.. Jeg gjør jo gjerne noe, som å se på tv eller lytter til podcast eller noe.

Anonymkode: d0668...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting som i stirre ut av vinduet, eller ingenting som i se på tv, scrolle på mobilen eller høre lydbok (dvs være fysisk i ro og la seg underholde)?

Hjernen har veldig godt av førstnevnte, det burde vi vært bedre på. Se ut på naturen og la tankene vandre.

Anonymkode: 0827e...9f7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

når jeg har vært i ro og gjort "ingenting" så virker det som at det er fritt frem for folk å prate til en og forstyrre en. likte det jeg leste i en avisartikkel angående kollektiv i drammen at selv om man sitter på fellesstuen, så har man ikke underholdningsplikt. 

Mange som liker å sitte på fellesstue og bare sitte og se, det er det du mener?

Ja, du har nok rett i det at mange da tenker at de må underholde den "ensomme". Men jeg tror og mange bare vil være hyggelige. Mange som vil ha selskap også.

Egentlig kommer du med et godt eksempel. Folk  forventer og tror at det ikke er noen som ønsker å gjøre ingenting. Kanskje er det få også? Men hvorfor det er få, tror jeg henger sammen med at det er det samfunnet forteller oss at da er vi enten late, andre vil ikke være sammen med en, man er kjedelig, det knyttes til noe negativt  gjøre ingenting.

Jeg synes faktisk det er noe fint over de som sier at nå skal de gjøre noe hyggelig, rett og slett ikke gjøre noe. Men hvem sier noe sånt, egentlig? Synes jo Joey var herlig her da.

har følt det som at folk liksom forventer at jeg skal underholde dem, hvis jeg i følge dem, ikke gjør på noe som er "bra nok" til å klassifiseres som å være "opptatt". for jo, man kan jo være opptatt, selv om man ikke ser opptatt ut. hvis jeg oppsøker noen så har jeg i det minste en slags holdning om at det kanskje ikke er så innmari kult at jeg forstyrrer dem eller avbryter dem, men virker som at normalen er at man ikke skal ha noen tvil om at det er plass til dem overalt og uansett. som om folk står på pinne for dem og det forventes også ... 

Nå lager jo du selv en forestilling  i ditt hode om hva du tror andre forventer? Det er jo hyggelig at folk som mottaker er blid og hyggelig uansett.

har jo også lagt merke til at hvis jeg er slik tilbake så får jeg signaler om at jeg virkelig virkelig er en frekkas som ikke skjønner noenting, men det er vel fordi jeg oppfører meg som om jeg er skikkelig kul uten å være det...men det er slik jeg føler en del folk er 😅

Anonymkode: 3f023...7db

Forstår ikke helt? 

Strigiformes skrev (23 minutter siden):

Det tror jeg er kjempeviktig. Jeg trenger ihvertfall å lade batteriene 😂

Å bare være ☀️

Ja, kjempe viktig. Og det gir samfunnet aksept og full forståelse og ros for; hvis vi kan si at vi skal slappe av for å lade batteriene (så vi kan være i gang igjen). 

Men det er litt synd at vi må ha en unnskyldning eller et påskudd for å få den godkjennelsen av andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å gjøre ingenting. Bare være.

Anonymkode: fcdcc...f8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du mener stå inne for? Jeg liker å gjøre mye i perioder, ingenting andre ganger. Og jeg er absolutt i den kategorien som ville sluttet å jobbe på dagen om jeg kunne det økonomisk. Men hver gang det diskuteres, lurer folk fælt på hva i all verden jeg skulle fylle tiden med da. Ser det samme på kg, folk tror at uten jobb må man "gå hjemme og sulle" 😅

Føler nok mye av det samme.

Jeg er forundret over når folk sier at de kjeder seg. Jeg kjeder meg aldri. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vel like mye et spørsmål om hvorfor man (du. Noen. Ikke vi og alle. ) er så redd for andres meninger om eget liv - og hvorfor man føler man trenger å dele alt man gjør. Vil du ikke ha andres kommentarer på hva du (ikke) fyller dagene med, så la være å fortelle dem det. At andre tar andre valg i sine liv, trenger heller ikke bety at de synes at alle burde gjøre som dem.

• Liker 2
Skrevet

De fleste som er travle, har dager og tom perioden der de gjør "ingenting". Men hvis man deler det på sosiale medier  see det jo ut som man gjør "noe".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...