Gå til innhold

Blir amper av å ligge i kaloriunderskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener ganske ganske hardt 3-5 dager I uken. Og lettere treninger 2-3 dager I uken.  Jeg går alt mellom 15000 og 25000 skritt hver dag. Er alenemor til 2. 

Jeg er ikke veldig stor. Men har noen kilo fett ekstra som jeg vil bli kvitt. Mest for å prestere enda bedre på trening med noen kilo mindre å drasse på. Har ganske godt med muskler, så vekten er høyere enn hva jeg ser ut som, hvis dere skjønner. 

Jeg prøver å ligge i et lett kaloriunderskudd. Men jeg merker at ikke bare energinivået blir litt lavere (som forventet). Jeg blir mindre tålmodig, lettere sur og amper, irriterer meg mer over alt, har mindre toleransevindu generelt, både på jobb og hjemme. Jeg begynner å miste gleden av hverdagen og legger meg med tanken om at "hva er vitsen med å sove når jeg våkner opp til samme forferdelige dag". Nesten litt sånn depressive tanker, uten at jeg egentlig er depressiv. 

Dette gjør at jeg gir opp etter en mnd. 

Er det virkelig slik å ligge i underskudd for å gå ned noen kilo? 

Anonymkode: c5eeb...371

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo veldig aktiv. Hvor mye spiser du? 

Har du prøvd lavkarbo eller keto i stedet for klassisk kaloritelling?

Mange opplever da mer stabilt blodsukker og mindre ustabilt humør.

Anonymkode: 640d4...495

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. Jeg begynner også å sove dårlig etter kun noen dager i kaloriunderskudd. Holder gjerne ut 3-4 uker før jeg legger meg tilbake i vedlikehold for å faktisk kunne sove skikkelig. Og det verste er jo at jeg ikke har gått ned i vekt heller på den tiden…

Anonymkode: b0e92...c8d

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye underskudd ligger du på? 

Anonymkode: cbe7c...e64

Skrevet

Kanskje du overdriver. Prøv heller med et mindre underskudd over lengre tid. Dersom du ligger f.eks 200 kalorier underskudd, får det ikke så mye å si for humøret. Ja, det tar lenger tid å miste fettet, men det er samtidig bedre for kroppen og deg,

Anonymkode: e57a9...bd0

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke ta 1/2 proteinbar hvis du føler deg sånn? Den uten sukker selvsagt. Det funker gull for meg. Selv noen få Läckerol-pastiller hjelper for meg. 

Anonymkode: 1bc44...a7a

Skrevet

Hvorfor blir du amper da tror du? Er det en ubalanse med blodsukkeret? For lite protein per døgn? 

Anonymkode: 1bc44...a7a

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig å ligge i "lett kaloriunderskudd" (dine ord så regner ikke med at du har halvert inntaket) og føle sånn du gjør. Her er det noe annet på gang når du mister meningen med livet og bare vil sove. 

Anonymkode: dba43...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i dette. Jeg tenkte at det er jo bare for en periode, og det går over. Man skal jo ikke ligge i kaloriunderskudd i evigheter heller. 

Anonymkode: 77b3d...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...