Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg lurer på er om man kan ta opp et lån i f.eks Sparebank 1. Altså ikke et boliglån, depositums lån etc, men et lån på ca 15 000 kr som jeg kan bruke på "hva jeg vil". F.eks betale ned skolepenger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KG's snikk-snakk forum, var jo et ypperlig sted å ta opp det. Kanskje gå til sparebank1?

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje noen her som vet?

Men ja jeg skal gå i banken...

Skrevet

Du kan søke om et forbrukslån ja ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk! :)

Må jeg ha fast inntekt eller holder det med stipend/lån?

Gjest Gjest
Skrevet
Det jeg lurer på er om man kan ta opp et lån i f.eks Sparebank 1. Altså ikke et boliglån, depositums lån etc, men et lån på ca 15 000 kr som jeg kan bruke på "hva jeg vil". F.eks betale ned skolepenger???

Du kan ta opp forbrukslån selfølgelig, i banken. Om økono,ien tillater det. Dyre lån. har du bolig kan du låne på den til langt billigere rente.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man ta lån selv om man bare har 3000 i inntekt?

Gjest gjest1
Skrevet

Ingen andre enn banken som kan svare deg på det. "Seriøse" banker vil nok være betent med å gi det forbrukslån hvis du har liten eller inten inntekt, men om du er desperat etter penger får du nok (kjempedyre) lån hos GE, CityBank o.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å IKKE ta opp lån hos f.eks. GE Moneybank eller andre hubba-bubba lånehaier. Det er svært dyre lån! Mange mennesker har angret dypt og inderlig på at de tok opp lån, som de aldri klarte å betale ned og havnet i økonomisk uføre. (Dessuten ser jeg nå på GE Money Bank sin nettside at du må ha 140 000 i årsinntekt for å få lån der)

Du sier du har 3000 i inntekt. Og trenger 15 000 til å nedbetale skolepenger. Jeg foreslår at du kontakter kreditoren din (skolen) og ber om en avtale på nedbetaling som du klarer. Du klarer ikke å betjene et lån på 16 000 (det koster litt i etableringsgebyr for å få lån, så du må låne kanskje 16 000 for å få utbetalt 15 000) noe bedre med 3000 i inntekt, enn du klarer å nedbetale 15 000. (hm, noen som skjønte hva jeg mener?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...