Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i litt dårlig humør og kjæresten kom å kosa og kyssa på meg mens jeg lagde mat, så sa jeg at jeg trengte å få litt fred og da kom han med kommentaren «trenger ikke å kose jeg» ble han mest sannsynlig sur?

Anonymkode: 448f1...667

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva svarte han da du spurte om han ble sur da?

Anonymkode: 44d54...172

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han følte seg avvist (fordi det ble han jo). 

Et tips er å ta opp slike ting direkte, ikke kverne på det i etterkant. Forklar med en gang hvorfor du ikke ville bli klemt på mens du lagde mat. Mye enklere. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Han ble såret av å bli avvist. Såret og sur/furten er følelser som ligger nær hverandre. Dere kan nok begge jobbe med kommunikasjonsferdigheter. 

Anonymkode: 0593b...2e6

• Liker 1
Skrevet

I en relasjon må du 1) kommunisere, 2) ikke bruke partneren som mental søppelkasse.

Har jeg hatt en dritt dag på jobb så sier jeg det til han. Og sier videre at jeg ønsker litt alenetid på kvelden. Og biter meg i tunga om jeg har lyst til å glefse til han - og minner meg selv på at nå er jeg egentlig sur på noen andre. 

Anonymkode: e2e03...ad6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var i litt dårlig humør og kjæresten kom å kosa og kyssa på meg mens jeg lagde mat, så sa jeg at jeg trengte å få litt fred og da kom han med kommentaren «trenger ikke å kose jeg» ble han mest sannsynlig sur?

Forstår deg. Jeg er ikke så interessert i å bli kost med på kjøkkenet selv. Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat og jeg trenger i alle fall arbeidsro for å få jobben unnagjort. Jeg har ofte dårlig humør når jeg lager mat. Hjemme er det min plikt.

Anonymkode: 91a46...ddd

Skrevet

Når en er sur og gretten og forlanger en lengre timeout for å komme i bedre humør, er du sikker på at det ikke finnes en bedre metode å takle noe som har gått litt skeis ? 
Å furte og være sur i timesvis er som gift for omgivelsene. 
Jeg synes at det er fair å si fra om hva som legger en demper på humøret, rydd opp og bli ferdig med det . 
Det aller verste er de som er morgengretten. 
Sur og uggen , rett og slett kun fordi en har våknet . 

Anonymkode: 6a5c6...746

• Nyttig 1
Skrevet

Han ble avvist, og antagelig ble han kanskje litt såret. 

Jeg tenker det er helt greit å ikke ville kose osv, men det går an å si i fra på en ordentlig måte. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare synsing her:

"Trenger ikke å kose jeg" tolker jeg som at du har mast om kos før og når han endelig vil kose, så avviser du han.

Eller at han så at du var i dårlig humør og ville oppmuntre deg litt, vise omsorg og så avviser du han. Folk viser omsorg på ulike måter. Dette er kanskje hans måte.

Klart han blir furten da. 

Tenker du må gå til han og si unnskyld

Anonymkode: 460ec...090

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Virker som begge overreagerer på en normal hverdagssituasjon.

Anonymkode: 974f5...492

Skrevet

Ærlig talt, jente, du må snakke med mannen din, ikke med oss på KG. Vi kan jo ikke vite hva mannen din føler, du må snakke med HAN!

Anonymkode: 6779e...782

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det TS skriver her, men fra mannens perspektiv.

Fruen avviste meg hele tiden og ba om space uten at jeg fikk noen grunn, jeg ga det til henne og sluttet å flørte og kose. Da ble dette feil også for hun fikk ikke bekreftelsene hun ønsket.

Enden på visen var at hun gikk ut og fikk dette av noen andre, noe som har komplisert dette forholdet til de grader.

Det jeg vil frem til er at det hele startet med dårlig kommunikasjon. Hadde vi snakket sammen kunne disse ubehagelighetene vært unngått for vår del.

Anonymkode: ebda7...041

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan slenge ut en småsur eller kvass kommentar i ett øyeblikk hvor jeg blir avvist. Det betyr ikke at jeg er verken sur eller furten, jeg ble bare overrasket i noen sekunder. 

Pleier du legge så mye i en kommentar, og gruble lenge over dem, uten å kommunisere med den som sa det? 

Anonymkode: 33375...5bb

Skrevet

Jeg hadde også svart noe lignende hvis jeg føler meg avvist. 

Anonymkode: 18d53...797

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller si det på en positiv måte?

F.eks.: "Mmmmmm, la meg bare bli ferdig med å lage mat, så kan vi kose masse da <3"

Anonymkode: 92781...c83

AnonymBruker
Skrevet

Tonefallet har mye å si. Det er vanskelig å si om han ble sur eller ikke med så lite informasjon.

Anonymkode: f9a29...7fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 4.30):

Vel, du dreit deg ut. Jeg strøk min kjæreste på hofta da jeg passerte på vei til kjøleskapet, og hun freste til meg. Jeg antydet ingenting, det bare bare en kjærlig gest. Hva gjorde det med meg tror du ? Når dette skjer for ofte, så dreper det min hengivenhet og kjærlighet for henne. Hun er godt på vei ut for å si det sånn. Skjerp deg, eller finn deg en annen !

Anonymkode: 8e0f5...910

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel, du dreit deg ut. Jeg strøk min kjæreste på hofta da jeg passerte på vei til kjøleskapet, og hun freste til meg. Jeg antydet ingenting, det bare bare en kjærlig gest. Hva gjorde det med meg tror du ? Når dette skjer for ofte, så dreper det min hengivenhet og kjærlighet for henne. Hun er godt på vei ut for å si det sånn. Skjerp deg, eller finn deg en annen !

Anonymkode: 8e0f5...910

Elsker når min kjære gjør dette 🥰 

Håper du ikke slutter ❤️ finn deg heller noen som setter pris på deg som du er.

Anonymkode: 73b39...2bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 4.30):

Sannsynligvis, og sannsynligvis så sa du ifra på en mer krass måte enn du opplevde selv 

Anonymkode: e88ae...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...