Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket endringer siden jeg var barn.. men å gå fra voksen til eldre-ish har jeg merket fra rundt 45. Ihvertfall etter menopause startet som var 42. Men det er så små ting at det er vel knapt verdt å nevne.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En annen ting; jeg oppdaget plutselig for noen år siden at jeg ikke hadde hår på leggene lenger. 

Anonymkode: 510e6...154

ikke bare der 😉

Anonymkode: 22b04...56a

Skrevet

27, føler linjene ble synligere, ikke veldig men sånn at jeg så forskjell. Er 29 nå og ellers er det ikke noe forskjell.

Anonymkode: 864d0...125

Skrevet (endret)

Begynte å se litt linjer i 30-årene, men det har akselerert i 40-årene. Pandemien og en tøff tid privat kom også da, noe som kan ha medvirket til det. Men nå, i slutten av 40-årene og ingen juksing med botox, filers, peeling merker jeg både horisontale og vertikale rynker i pannen og synkende øyelokk. Dårligere syn. Ingen grå hår ennå. 

Endret av Grüner
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Startet å få grå hår da jeg var 21.

Da jeg var 25 mistet jeg veldig mye av volumet i ansiktet.

Fikk «alderssyn» 🥹

Mistet veldig mye hår.

Da jeg var 30 ble kinnbeina, panbeina, kragebeina og brystbena veldig markerte.

Porene og linjene ble tydeligere.

Nå som jeg er 35 har jeg «vondt overalt», har startet å få hjertebank av kaffe, tåler alkohol dårligere, er mer avhengig av dagslys, tåler dårlig endring av rutiner.

( Blir fort døgnvill, kommer ikke «tilbake i rytmen», må ha ett varmt måltid, ellers blir jeg både veldig frossen og sulten )

Anonymkode: 44312...007

Du ble vel gammel når du var 5år og? Latterlig å kalle det alderstegn i 20-prs. Et hån mot oss som virkelig er gamle! 

Anonymkode: 1610f...dba

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ikke bare der 😉

Anonymkode: 22b04...56a

Jeg har ikke mistet noen andre steder enda. Tenker du at man mister under armene eller nedentil?☺️ Jeg trodde først det med leggene var pga sykdom, men det er nok alderen. 

Anonymkode: 510e6...154

Skrevet

Jeg synes de fleste ser ganske unge ut når de runder 40, men i løpet av 40-årene vil alle få et mindre ungdommelig ytre. Det er noe med elastisiteten i huden. Jeg vil si rundt 45 er alderen hvor andre legger merke til at man begynner å eldes.

Mange ser nok ikke dette selv tror jeg. De ser fortsatt den samme personen i speilet. Og det er selvsagt greit 🙂

Anonymkode: 426eb...fda

• Liker 3
Skrevet

Er 38 år. Ansiktet har mistet litt av fastheten. Pannen rynker seg mye mer når jeg hever øyenbrynene, og kråketærne er det blitt litt flere av.  og jeg har hovne puter under øynene som skinner litt i blåtoner, uansett om jeg får mine 8 timer med skjønnhetssøvn. Men det tror jeg er genetisk for far min har det samme. Øyelokkene har også seget litt ned. 

Ellers, resten av kroppen er i veldig bra stand. Høy muskelmasse, så ingen hengende hud noen plass. Ingen strekkmerker, fortsatt langt blondt hår med relativ glanshet i. Kanskje ikke like mye som i 20 årene, men ser fortsatt friskt ut. I sinnet føler jeg meg ikke en dag eldre enn 20. 

Skulle gjerne hatt litt fastere pupper, men de har alltid vært en liten B cup, så det synes ikke så mye at de henger litt mer. 

Men, Jeg har fått to åreknuter. De plager meg skikkelig!  

Anonymkode: 72e4d...cbc

Skrevet

Eh, hele tiden?

Det var forskjell på 18 og 19. Det var forskjell på 19 og 20. Det var forskjell på 20 og 21. Osv. Osv.

Jeg har endret meg gjennom hele livet, og har inntrykk av at det gjelder alle andre også.

Anonymkode: bc935...9e9

• Liker 1
Skrevet

Føler jeg begynte å se det, i form av linjer, i slutten av 30-årene. Oppdaget mitt første grå hår da jeg var 33.

Når jeg ser tilbake på bilder av meg selv i yngre år, så ser jeg at jeg var rundere i ansiktet og at det er noe med blikket/øynene som gjør at jeg ser yngre ut. Ser egentlig helt lik ut med unntak av dette. Har litt mer smilerynker, men synes ikke at det er det som elder meg. Når jeg står opp om morgenen derimot, og ser meg i speilet - da ser jeg MYE eldre ut 🙈

Anonymkode: 63d97...00c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh, hele tiden?

Det var forskjell på 18 og 19. Det var forskjell på 19 og 20. Det var forskjell på 20 og 21. Osv. Osv.

Jeg har endret meg gjennom hele livet, og har inntrykk av at det gjelder alle andre også.

Anonymkode: bc935...9e9

Joda, men det er perioder i livet hvor aldringen går raskere enn andre.

"Recent studies suggest the human body experiences periods of accelerated aging around ages 44 and 60, rather than a constant, linear decline."

https://med.stanford.edu/news/all-news/2024/08/massive-biomolecular-shifts-occur-in-our-40s-and-60s--stanford-m.html

Anonymkode: 426eb...fda

• Liker 1
Skrevet

Merket muskelsvinn og lavere energinivå rundt 45 år. Fikk vondt i ledd og muskler rundt 50 år. Startet HRT behandling som hjalp noe, men det var trening som måtte til. Nå er jeg 55 og i mitt livs form! 

Anonymkode: e39e2...772

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg fylte 35 i sommer og det er i år jeg har eldra en god del syntes jeg !! 

Mye dypere rynker i panna ,og munnen peker mye mere nedover…sånn sur munn!

Merker åsså at hårfestet er høyere oppe bare fra Jul i fjor til nå. 

‘’Fra dagen jeg fylte 30’’ kunne jeg ikke spise noe usunt uten å legge på meg over natta. Før den tid kunne man bare kose seg uten at buksa ble for stram🙄

Huden under øyebryn begynte å henge på meg allerede rundt alder 27…nå er det blitt veldig mye verre. Hater det. 

Anonymkode: 9ae11...3a1

Skrevet

Runder 40 før året er over. Har noen fine linjer rundt øynene, men synes egentlig de var mer markante rundt 30(før jeg begynte å ta hudpleie seriøst. Det jeg synes eldrer meg mest er at jeg har grov hud og store porer. Har egentlig alltid hatt det men er verre nå. Har også nasobilale linjer som er ganske brede. Til tross for disse tingene føler jeg ikke at jeg ser mye eldre ut enn noen på 35. Synes store porer er sjenerende da så skulle gjerne hatt de mindre🥹

Anonymkode: cb6bf...a00

Skrevet

Jeg er førti og har fått cellulitter og litt tunge øyelokk. Liker å legge meg tidlig, men det er mer grunnet smerter enn alderdom. 

Ser at jeg har fått noen rynker når jeg smiler.

Venter dog på grå hår uten å ha fått noen enda. 

Anonymkode: 52f3d...3c1

Skrevet

Jeg merket aldring og skader i huden allerede i begynnelsen av 20-årene, som skyldtes overdreven bruk av solarium i tenårene. Jeg ser 10 år eldre ut enn de fleste på min alder, og jeg angrer skikkelig. Hvis noen unge leser dette – ikke bruk solarium!

Anonymkode: c982d...cf7

• Nyttig 2
Skrevet

Etter 40. 

Men det kan ha noe å gjøre med en personlig krise som traff hardt, og satte meg ut av spill i et år. Fikk ila den tiden masse grå hår og la på meg 15 kilo - som er "umulig" å gå ned.

Likevel - den krisen gjorde at jeg ikke bryr meg så mye om gråe hår eller litt rynker. Er i dag bare glad for at livet er bra. Men.. liker ikke å se bilder av meg selv, fordi jeg har forandret meg så mye de siste årene. Kjenner ikke meg selv igjen :/.

Anonymkode: b56a8...f2b

• Liker 1
Skrevet

Er også født i 69. Har kronisk migrene, så sinnarynken kom fort. Sikkert i 30 årene. Tok behandling mot denne. De sa at det skulle vare 9 mnd. Det varer lengre. Jeg har fulgt opp denne hvert 4-5 år. Har mindre sinnarynke i dag enn da jeg var 30 år. Resten av rynkene i ansiktet bryr jeg meg ikke om. Små kråketær som kommer gradvis. Tenker det er livets tann. Håper de fleste er smilerynker. Man er sånn man er. 

Skrevet

Merket det godt rett før 34. Linjer rundt munn og øyne som kaster skygge hvis lyset kommer fra siden, som får meg til å se veldig gammel ut. Slapp hud på øyelokk og hals. Mistet mye elastitet på lår og rumpe. 

De som ikke merker det før 50 lurer jeg på om enten er delulu eller har fått dårlig syn. Har aldri sett en 50åring som ser yngre ut enn meg i ansiktet, selv med "god hudpleierutine" mot min tidlig slappe hud😅

Anonymkode: 3ad26...4d6

Skrevet

Skjedde noe nærmest over natta da jeg var ca 42. Hamsterkjaker, dobbelthake, slappere hud og mye feitere armer. Fikk også litt heng på magen. Gikk fra å være relativt slank og fit til å få kjerringkropp på rekordtid.

Grå hår har jeg derimot fremdeles lite av…

Anonymkode: 910ec...280

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...