Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er født i 69 og i år ser jeg pergamentrynkene selv om jeg ikke har furer. Kjaken henger plutselig, samme gjør øreflippene. Hår og hud er tørr med alderdomsflekker. Når så du aldringstegn første gang?

Anonymkode: c1b9e...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner å merke det godt nå. Jeg har passert 50.

Anonymkode: 510e6...154

• Liker 6
Skrevet

Startet å få grå hår da jeg var 21.

Da jeg var 25 mistet jeg veldig mye av volumet i ansiktet.

Fikk «alderssyn» 🥹

Mistet veldig mye hår.

Da jeg var 30 ble kinnbeina, panbeina, kragebeina og brystbena veldig markerte.

Porene og linjene ble tydeligere.

Nå som jeg er 35 har jeg «vondt overalt», har startet å få hjertebank av kaffe, tåler alkohol dårligere, er mer avhengig av dagslys, tåler dårlig endring av rutiner.

( Blir fort døgnvill, kommer ikke «tilbake i rytmen», må ha ett varmt måltid, ellers blir jeg både veldig frossen og sulten )

Anonymkode: 44312...007

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er født i 69 og i år ser jeg pergamentrynkene selv om jeg ikke har furer. Kjaken henger plutselig, samme gjør øreflippene. Hår og hud er tørr med alderdomsflekker. Når så du aldringstegn første gang?

Så heldig du er  som ikke har merket noe tidligere. Jeg er ett år eldre enn deg, og har merket tegn til aldring i en tiårsperiode, det kom ikke plutselig over natta. Jeg er komfortabel med å eldes, og gjør det beste jeg kan ut av det. Jeg er stolt over de grå hårene som er langt tykkere enn mitt vanlige hår, og rynker er greit nok. Jeg er glad jeg blir eldre, alternativet er ikke aktuelt for meg. 

Anonymkode: 7854f...008

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

nedovermunn og synes øyenbrynene har sunket veldig, øyelokk jeg burde gjort noe med.. og jeg er bare 32

Anonymkode: 6dbde...614

Skrevet

Hendene mine har tørr og rynkete hud på oversiden. Ansiktet har lite rynker, pannen og øyebryn er rynkefrie. Begynte å få grått hår veldig tidlig, nå er vel nesten alt grått under fargingen. 52 år.

Anonymkode: 05c19...95d

Skrevet

Mellom 35 og 40 skjedde det en del endringer i ansiktet, ja.

Anonymkode: 1c447...4d8

• Nyttig 5
Skrevet

Er 46 og har begynt å få litt grå hår. 

Jeg blir også fortere sliten, men det trenger ikke nødvendigvis være aldersrelatert. Siden jeg har slitt psykisk i et par år. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 50 synes jeg

Anonymkode: 80abc...619

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å se litt nå i 40-årene. 

Så på et bilde at jeg har litt tendens til hengende hake og nedovermunn. 

Det er noen få grå innimellom, men jeg er blond, så det synes nesten ikke. 

Jeg får lett pigmenteringer på hals og bryst i sola. Heldigvis ikke i ansikt. 

Har innsett at jeg aldri vil få helt flat mage igjen, med mindre jeg går ned til en vekt som ikke er kledelig i det hele tatt. 

Ellers heldig når det kommer til tørrhet, linjer/rynker, tykkelse hår

Anonymkode: 06b98...764

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde noe m hals og kinn ved 40. 

Anonymkode: 1aae1...949

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Etter 34 år. 

Anonymkode: c614f...723

Skrevet

Begynte vel å merke tydelig forskjell mot slutten av 40-årene,  spesielt hals og øvre øyelokk. Nå som 54-åring ser jeg at det er noe volumtap i kinnene, at kjevelinjen er slappere, at jeg har mer markerte mimikklinjer og mer "kreppete" hud på øvre øyelokk og på halsen. 

Ut over dette har jeg relativt fin hud med jevn hudtone, små porer og fin glød, mye takket være god hudpleie.

Vi blir tidlig grå i min familie, så jeg har farget håret mesteparten av livet. Da jeg ble lei av å farge ettervekst hver 3 uke, gikk jeg gradvis over til å bli gråblond/"greige", slik at etterveksten synes mindre. Har halvlangt hår med god kvalitet, spesielt etter at jeg kuttet drastisk ned på varmestyling. Bruker minimalt med stylingprodukter og sørger ellers for å gi håret nok fukt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er 37, og har begynt å merke det nå. Mye grå hår og må farge det hele tiden. Tynnere hår. Fettet under haken har vokst. Mindre volum i ansiktet og flere linjer når jeg smiler.

Fram til jeg var 35 holdt jeg meg veldig godt, så tror det er stress og fertilitetsbehandling som har tatt knekken på meg de siste årene.

Kroppen og sinn er heldigvis på topp fortsatt. Her kjenner jeg ingen forskjell kontra da jeg var 25. 

Anonymkode: 250c8...b25

AnonymBruker
Skrevet

Slutten av 30-årene. Sinnarynken kom til syne, og mistet "fastheten" i ansiktet. Håret er også tørrere og mer matt. 

Anonymkode: 29f2c...a96

AnonymBruker
Skrevet

Aldringstegn kommer jo gradvis, sakte men sikkert. De fleste legger vel merke til mer linjer i førti- og femtiårene. Jeg er 47, og ser godt mer linjer i panne, litt ved øyne og tap av volum enkelte steder, men ikke så verst likevel. Gener har vel mye å si, men også hvordan du behandler huden: SOLFAKTOR, RENS, hudpleie som serum og god fuktighetskrem - gjør stor forskjell. Jeg har ikke problemer med flekker eller tørr hud (har alltid hatt talgrik hud), men huden trenger likevel FUKT, noe jeg er veldig nøye på. Så finnes det masse gode sminkeprodukter i våre dager også, som gjør at huden både ser naturlig og enda mer fresh ut! Da mener jeg ikke nødvendigvis foundation, men gode primere, lett farget dagkrem, en touch concealer. 

Jeg synes faktisk det er gøy og ganske spennende å utforske diverse hudpleie og sminke, selv i min alder 🥰 Målet er ikke å se så uuung ut, men gjøre det beste ut av det man har ❤️

Anonymkode: 992a2...c59

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å få grå hår da jeg var 18, og var vel helgrå før fylte 40. Sluttet å farge håret da. Huden under haka begynte ikke å bli slappere før jeg passerte 50, men den henger ikke, slik som på andre som er like gamle som meg. 

Jeg har begynt å få litt poser under øynene, og huden har begynt å få en del røde prikker og har blitt litt grovere, men jeg har svært få rynker enda.  En hudpleier jeg var hos i vår, sa at huden min var 10 år yngre enn jeg var. 

Nå har jeg aldri solt meg masse, aldri brukt foundation, pudder eller andre ting som har tilstoppet porene. Jeg er overbevist om at det er årsaken til at jeg har fin hud, selv nå etter at jeg har fylt 50.

Anonymkode: 7463c...bb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting; jeg oppdaget plutselig for noen år siden at jeg ikke hadde hår på leggene lenger. 

Anonymkode: 510e6...154

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Også født i 69. Rynker på slitasjesteder som panne og rundt øynene føler jeg at jeg alltid har hatt, så de regner jeg ikke med. Føler ikke at jeg har veldig mye rynker utover den, annet enn at jeg la merke til for noen få år siden at jeg har fått et ganske finmasket nett med fine linjer på kinnet. Og litt rundt munnen.

Det verste er at kjakene begynner å henge ned, og i høst merker jeg at kinnene begynner å falle innover selv om jeg er overvektig.

Og så er tennene blitt gulere,og mindre!, og det hater jeg. Tenkte jeg skulle spandere på meg tannbleking, men så leste jeg at grunnen til at tennene blir gulere med alderen er at emaljen blir tynnere, slik at det er fargen på benet under man ser. Og da hjelper det ikke med bleking av emaljen.

I fjeset har jeg fått en aldersflekk midt på kinnet. 

De alderstegnene jeg ikke ser ennå, men frykter, er store ører og flate, brede føtter!!!

Anonymkode: 22b04...56a

AnonymBruker
Skrevet

Er 44 og det eneste jeg ser aldring på er ørene (!) og vekt. Er slank, men har tykkere overarmer enn for 10 år siden. 

Har ellers ikke rynker, hengende hud eller grått hår, men skjønner jo at jeg ikke ser ut som 25. Men antar jeg ser ut som 35, da jeg ofte får høre at jeg ser yngre ut enn jeg er.

Merker aldring best på øyene, har aldri hatt lesebriller før nå, og på hukommelse og sånne ting. Har alltid hengt med teknisk, men nå begynner jeg å skjønne generasjonene over 😅

Anonymkode: 75aa8...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...