Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man har nok ganske ulike grenser. Frekke folk, kravstore folk, folk som bryter avtaler osv.

Jeg blokkerte en håndfull personer nylig på grunn av manglende svar, de hadde lest meldingene, men valgte å ikke svare. Var vel en eller to som satt varen som solgt istedenfor å svare også, som er litt bedre i den forstand at man får vite hvorfor man ikke får kjøpt.

Nå vurderer jeg å blokkere en til som ba om flere bilder av det som selges, fikk flere bilder, takket og det var alt. Ingenting om hvorvidt man vil kjøpe eller ikke, om vedkommende vil tenke mer på det etc. Bare takk. Jeg gidder ikke å stille oppklarende spørsmål til sånne, spørre om de vil kjøpe osv.

Anonymkode: 99bc5...455

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man har nok ganske ulike grenser. Frekke folk, kravstore folk, folk som bryter avtaler osv.

Jeg blokkerte en håndfull personer nylig på grunn av manglende svar, de hadde lest meldingene, men valgte å ikke svare. Var vel en eller to som satt varen som solgt istedenfor å svare også, som er litt bedre i den forstand at man får vite hvorfor man ikke får kjøpt.

Nå vurderer jeg å blokkere en til som ba om flere bilder av det som selges, fikk flere bilder, takket og det var alt. Ingenting om hvorvidt man vil kjøpe eller ikke, om vedkommende vil tenke mer på det etc. Bare takk. Jeg gidder ikke å stille oppklarende spørsmål til sånne, spørre om de vil kjøpe osv.

Hva er poenget med å blokkere vist du uansett ikke svarer deg? 🫣

Anonymkode: 6c7cb...54d

• Liker 14
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Til senere så klart, får håpe at det er sånn blokkering fungerer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt til hårsår du er da. 

Det holder da i lange baner med et takk etter ekstra bilder, ønsker dem å kjøpe så gir dem beskjed. 

Anonymkode: ffb5a...934

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blokkert noen. Hvis de slutter å svare, bare selger jeg til noen andre. 

Anonymkode: 89f8a...f7b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Til senere så klart, får håpe at det er sånn blokkering fungerer 

Bare blokkere di du vil. Skjønner fremdeles ikke hva du vil oppnå med det, heller ikke hvorfor du skal spør her inne om det er ok.. gjør som du vil🙂

• Liker 9
Skrevet

Hvis det er noen som får mange titalls henvendelser på en annonse, noe som skjer ganske ofte, kan jeg skjønne at de ikke tar seg tid til å svare absolutt alle som har skrevet melding. Jeg synes det er rart å blokkere noen på grunn av f.eks. noe sånt.

Jeg har aldri blokkert noen på Finn. Hvis jeg skulle gjort det, måtte det vært hvis noen skrev stygge meldinger eller noe.

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei da må jeg blokkere folk hver uke isåfall. Jeg sender alltid melding til folk som er høflig og skriver under med navn osv, men hvis folk svarer kort og uten punktum og sånn så kjører jeg på med samme tone tilbake. Matcher folk sin mangel på folkeskikk rett og slett. Jeg har blokka 1 person på finn, og det var ei som sendte meg en melding og kjefta på meg fordi jeg bare hadde ett marsvin, de kunne nemlig dø av ensomhet, det var dyreplageri osv. På en annonse hvor jeg solgte dette marsvinet som ble alene etter at søsteren døde, nettopp fordi jeg ikke ville at hun skulle være alene 🙄

Anonymkode: eceae...4ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har blokkert 2. Den ene kom med et ekkelt forslag/tullehenvendelse og den andre påstod hardnakket at jeg hadde solgt henne et fake produkt.

Anonymkode: c0bb6...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer om noen bryter avtaler og så sender henvendelser uten å svare når jeg legger ut nye annonser. Altså at de har avtalt henting på ting 1, aldri møter opp, aldri svarer og så plutselig vil avtale henting på ting nr 2 uten å nevne noe rundt ting 1.

Ellers er det bare unehagelig oppførsel som har ført til blokkering, spørsmål om nakenbilder når jeg selger klær feks, stygg språkbruk når jeg avviser skambud eller trusler når ting selges til en annen kjøper som var først i køen. 

Anonymkode: 8f76b...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt og kjøpt veldig mye i veldig mange år på finn, men har aldri følt behov for å blokkere noen.

De grunnene som er nevnt for blokkering her i tråden ser jeg på som stort sett dustete tullegrunner. 
Blokkering er da noe som er et alternativ hvis man regelrett blir plaget eller trakassert av noen tenker jeg.

Anonymkode: 0e0f7...ced

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jøsses, dette er å overreagere i min bok. Jeg oplever blokkering som siste utvei og gjør det bare ved sjikane. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer frekke og kravstore folk, men det er sjeldent jeg opplever det. Jeg har blokkert to stykker, den ene ble skikkelig frekk og den andre ba om mye som ga masse ekstraarbeid for meg, skrev veldig mange meldinger og spørsmål (dette gjalt til og med noen billige greier), hun ombestemte den om noe hun først skulle ha, og det ble mye styr med henting. Alt styret var definitivt ikke verdt det jeg tjente på salgene. Jeg blokkerer ikke folk som svarer, og tenker at et takk etter å ha sendt flere bilder indikerer at personen enten er i tenkeboksen eller ikke skal ha det. Om noen andre kjøper i mellomtiden går jo denne personen glipp av salget.

Anonymkode: 57a74...f34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For å forsvare ts litt. Jeg er over snittet raus og rund i kantene. Har aldri solgt noe på finn.no, men kjøper av og til. Er heller ikke vinglete, har jeg bestemt meg for å kjøpe, så kjøper jeg og ordner betaling med én gang. 

Kan ta et eksempel. Kjøpte en vare med fiks ferdig. Selgeren godkjente aldri, tiden gikk ut og jeg fikk pengene igjen av Finn. Greit nok. Så glemte jeg hele greia og fikk mld av denne selgeren flere uker etterpå. Eneste hun skrev var "intr??" Det var jeg forsåvidt, siden hun bekreftet at hun skulle sende varen med det samme. Men nei.

Jeg kontaktet henne etter noen dager hvor det ikke hadde skjedd et kvekk. Får svar "ligger syk, skal prøve å ordne det i kveld". Par dager etterpå "min mann glemte å legge ut pakka til henting". Så sluttet hun å svare. Tiden rant igjen ut og jeg fikk pengene tilbake av Finn.

Denne brukeren hadde en rekke ting innen min hobby liggende ute som jeg siklet etter. Men hver gang jeg så en godbit jeg ønsket meg og så at det var hennes bruker som dukket opp som selger, så skygget jeg unna.

Av frykt for å rote meg borti sånne sure vimsekopper som er trege som få og aldri får ut fingeren, så blokkerer jeg ja. Rett og slett for jeg orker ikke, og har brent meg på det før hvor jeg innser at det er en selger jeg har dårlig erfaring med jeg plutselig sitter å skal sende masse penger til

Anonymkode: a8d00...cee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, folk man har erfaring med som bevisst ikke svarer selv på kjappe relevante spm, blokkeres også sånn at man slipper å bli frustrert om man møter på samme tause Birgitte igjen

Anonymkode: a8d00...cee

AnonymBruker
Skrevet

Folk som skriver «denne får jeg ny til xx kr på xx butikk». Javel, så kjøp den ny der da. I mine annonser står det tydelig at prisen er satt, så prutere blokkeres. Orker ikke å forholde meg til folk som enten ikke har lest annonsen, eller ikke respekterer det jeg skriver.

Anonymkode: b33e1...e31

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt finn mye, men har aldri hatt behov for å blokkere noen. Jeg bryr meg ikke om noen er litt uhøflige eller småfrekke. Det er bare å overse. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke være så emosjonelt engasjert i Finn.no at jeg blokkerer folk… 

Anonymkode: 43184...917

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har blokkert to typer personer.

De som kommer med skambud. De er jeg ikke interessert i å selge til.

De som ber meg reservere varen noen dager. Når tiden har løpt ut, og jeg spør om de skal ha varen, så svarer de ikke. Flere ganger har jeg opplevd at når jeg sjekker personen, så har de lagt ut til salg tilsvarende vare som min, bare dårligere kvalitet. Så min teori er at de ber andre reservere sine varer for å få selge selv. Nå har jeg sluttet å si ja til reservering. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer alle som kommer med bud på noe jeg selger. Tar ikke imot skambud og vil ikke selge til sånne frekke mennesker som tror finn er ett tyrkisk marked. 

Prisen står faktisk i annonsen.

Anonymkode: 92bb9...3f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...