AnonymBruker Skrevet 4. oktober #21 Skrevet 4. oktober Jeg synes det er så stusselig at TS ikke kan forestille seg hvorfor noen velger å bo som en koselig sammensveiset familie fordi man da ikke får mange muligheter til å se på TV alene 💔 Anonymkode: c38a8...a4a 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #23 Skrevet 4. oktober Det er som flere sier det vanlige i en del land at unge voksne bor sammen med foreldre. Ofte fordi de ikke har økonomi til å bo alene. Jeg tror dette kommer mer her hjemme også og at det er et utrykk for at vi opplever at det er dyrt å etablere seg og at unge gjerne har et godt forhold til foreldrene. For barn som vokser opp i hus med foreldre og besteforeldre tenker jeg at dette er en topp situasjon. Men det er klart at for venner av foreldrene så blir dette tett. Lagde selv en tråd her om dagen om at mange unge blir boende hjemme under studiene. Jeg har flere venner med barn som er studenter og ser at mange blir boende hjemme fremfor å flytte, noe som hadde vært uaktuelt for oss i foreldregenerasjonen selv de av oss som bodde nær universitetet. Ut skulle vi. I dag er de unge blitt mer trygghetssøkende og mindre i "opposisjon" til foreldrene sine. Anonymkode: 9182d...9ae
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #24 Skrevet 4. oktober Min datter kan få bo med meg så lenge hun vil, da med forhold at hun selvsagt også bidrar med det hun evner. Det være seg med det praktiske, økonomiske eller hva. Ting er så sinnsykt dyrt i dag. Jeg er singel, og hvis hun er singel er det jo smart for oss å slå oss sammen. Jeg er veldig flyttbar. Min eneste begrensing er at jeg nekter å flytte nordover i landet 😅 Om hun skulle ende opp med å bli enslig forsørger, ja da kan jeg gjerne bo med de. Det vil faktisk glede meg om hun ville ønske å ha meg i hus. Anonymkode: 492b9...504 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #25 Skrevet 4. oktober Kollegaen min er over 30 år, tjener 1 mill i året, har 1 datter, kjører Tesla, eier enebolig (som hen leier ut), men bor hjemme hos mor og far. Mor ufør og far vasker i kommunen. Hvorfor ? Jo, kollegaen synes at det er så dyrt å bo alene med datteren på 3 år, maten er dyr, strømmen er dyr og barnet krever så mye. Så kollegaen har det som plommen i egget. Foreldrene stiller opp og kollegaen reise på singel ferie (mye ferie) , dater og koser seg. Kommer hjem til duk og dekket bord. Jeg synes kollegaen er bortskjemt. Kollegaen klager i tillegg på at hen har dårlig råd og kan derfor ikke bo i sitt eget hus (som er nedbetalt vel å merke). Forkastelig. Jeg har jo ikke noe med det, men kollegaen vil få et sjokk den dagen foreldrene er borte, tenker jeg da. Anonymkode: cf976...865
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #26 Skrevet 4. oktober Synes at det er trist med voksne mennesker som bor hjemme til de er langt oppe i 20-årene. Det er jo som regel noe som gjør at de ikke ønsker å bli selvstendige eller løsrive seg fra egne foreldre. Enda verre om de ikke bidrar hjemme, og lever som om de bor på hotell. Anonymkode: 210e6...165
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #27 Skrevet 4. oktober Foreldrene mine bodde hos svigers i påvente av å få seg egen bolig (opparbeide økonomi). Det tok 3 år og tok nesten knekken på ekteskapet til foreldrene mine. Svigers la seg opp i ALT: oppdragelse, matlaging, husarbeidet osv. Min mor fikk nok og de flyttet før ny bolig var på plass for å redde forholdet. Tiden de bodde hos svigers satte preg på hele forholdet mellom foreldrene mine og svigers, det ble aldri helt bra igjen. Anonymkode: cf976...865
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #28 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er så stusselig at TS ikke kan forestille seg hvorfor noen velger å bo som en koselig sammensveiset familie fordi man da ikke får mange muligheter til å se på TV alene 💔 Anonymkode: c38a8...a4a Ja, jeg synes det er rart å aldri være alene, ha egentid, ha behov for å gjøre hva en vil uten å ta hensyn til at en gjeng med andre mennesker er rundt deg hele tida. Det synes jeg faktisk er rart ja, og det gjør ikke meg stusselig. Anonymkode: 22d83...c86
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #29 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Synes at det er trist med voksne mennesker som bor hjemme til de er langt oppe i 20-årene. Det er jo som regel noe som gjør at de ikke ønsker å bli selvstendige eller løsrive seg fra egne foreldre. Enda verre om de ikke bidrar hjemme, og lever som om de bor på hotell. Anonymkode: 210e6...165 For noe tull , noen familier har tettere bånd enn andre, ingenting galt i. Det Anonymkode: 86ae2...b66 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #30 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg synes det er rart å aldri være alene, ha egentid, ha behov for å gjøre hva en vil uten å ta hensyn til at en gjeng med andre mennesker er rundt deg hele tida. Det synes jeg faktisk er rart ja, og det gjør ikke meg stusselig. Anonymkode: 22d83...c86 Jo du er ganske så stusselig i tankegangen Anonymkode: 86ae2...b66 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #31 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo du er ganske så stusselig i tankegangen Anonymkode: 86ae2...b66 Ok, da har vi avgjort det, og du kan gå videre med livet ditt 👍 Anonymkode: 22d83...c86
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #32 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, da har vi avgjort det, og du kan gå videre med livet ditt 👍 Anonymkode: 22d83...c86 Å det svaret bare bekreftet det Anonymkode: 86ae2...b66 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #33 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å det svaret bare bekreftet det Anonymkode: 86ae2...b66 "Sier du deg uenig i hva jeg mener, bekrefter det bare at du tar feil og jeg har rett". Logisk 👍 Anonymkode: 22d83...c86
Gaia Skrevet 4. oktober #34 Skrevet 4. oktober Hvis det funker for foreldrene hennes, og funker for henne, så hvorfor ikke? Så fremt hun bidrar med litt til husholdningen, slik at det ikke blir en økonomisk byrde for foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #35 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg synes det er rart å aldri være alene, ha egentid, ha behov for å gjøre hva en vil uten å ta hensyn til at en gjeng med andre mennesker er rundt deg hele tida. Det synes jeg faktisk er rart ja, og det gjør ikke meg stusselig. Anonymkode: 22d83...c86 Det er jo bare dine behov, det er jo veldig rart at du tror at alle andre også heller vil se på TV alene enn sammen med andre. Anonymkode: c38a8...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #36 Skrevet 4. oktober Hvor gammel er du egentlig, TS? De fleste som ikke er fjortiser bryr seg fint lite om hvordan andre mennesker velger å leve livet så lenge det ikke er skadelig for dem selv eller andre. Hvorfor plager det deg at de lever på en måte du synes er rar? Anonymkode: c38a8...a4a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #37 Skrevet 4. oktober Ingen har egentlig ikke noe med hvordan andre lever og bor så lenge folk holder seg innenfor loven. Og før var det jo mye mer normalt enn det er nå, men økonomien i dag tvinger nok flere til å bo slik de bodde etter 2.verdenskrig. Min pappa er vokst opp med besteforeldre i samme hus og da han og mamma ble sammen så bodde han sammen med mamma og hennes foreldre. Da mamma og pappa bygde seg hus så bygde de en sokkelleilighet der min bestemor bodde til hun måtte på sykehjem, så jeg har vokst opp med ei bestemor i samme hus. Så at din venninne bor hjemme hos sine foreldre og har fått et barn er ikke usunt for henne til tross for at du mener det. Det som du synes er usunt trenger ikke å bety at det er usunt for andre. Du vet ikke hvorfor hun bor hjemme og det kan ligge både økonomiske årsaker, sykdom eller andre årsaker som gjør at hun ha Anonymkode: 92f7f...c73
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #38 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen har egentlig ikke noe med hvordan andre lever og bor så lenge folk holder seg innenfor loven. Og før var det jo mye mer normalt enn det er nå, men økonomien i dag tvinger nok flere til å bo slik de bodde etter 2.verdenskrig. Min pappa er vokst opp med besteforeldre i samme hus og da han og mamma ble sammen så bodde han sammen med mamma og hennes foreldre. Da mamma og pappa bygde seg hus så bygde de en sokkelleilighet der min bestemor bodde til hun måtte på sykehjem, så jeg har vokst opp med ei bestemor i samme hus. Så at din venninne bor hjemme hos sine foreldre og har fått et barn er ikke usunt for henne til tross for at du mener det. Det som du synes er usunt trenger ikke å bety at det er usunt for andre. Du vet ikke hvorfor hun bor hjemme og det kan ligge både økonomiske årsaker, sykdom eller andre årsaker som gjør at hun ha Anonymkode: 92f7f...c73 Klarte å trykke på post før jeg er ferdig. Hun kan ha andre årsaker som ingen av oss vet. Hvis du ikke takler hennes måte å leve på, så kanskje burde du avslutte vennskapet? Jeg har også venner som bor i samme hus som foreldre/besteforeldre. Noen av dem er både gift og har barn andre er single uten barn. Jeg dømmer ingen og vennskapet våres handler om personlighet, felles interesser og måten vi behandler hverandre på. Det er dyrt å leie og hvis man kan bo hjemme så unner jeg dem det. Anonymkode: 92f7f...c73
Uanonym bruker Skrevet 4. oktober #39 Skrevet 4. oktober At dette er vanlig i en del andre land/kulturer, handler jo i hovedsak om økonomi. Jeg tenker som en annen bruker påpekte at hvorvidt dette er "normalt", kommer an på i hvor stor grad det voksne barnet bidrar. Lever han/hun fortsatt som en tenåring, uten (full) jobb, studier etc., uten å bidra noe særlig praktisk eller økonomisk, tror jeg det er veldig dårlig for vedkommende. Han/hun får jo ikke sjansen til å bli voksen. Hvis han/hun derimot er i full jobb eller annen aktivitet, og bidrar økonomisk og praktisk, blir det noe annet. Ikke en livsstil jeg hadde ønsket meg, hverken som forelder eller barn, men folk er forskjellige. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #40 Skrevet 4. oktober Hvordan andre folk velger å leve livet sitt har jeg ikke noe med. Men folk som klager og syter hver jævla dag hvor dårlig råd de har, hvor tøft det er å sitte med en 3 åring, når du vet at de har 1 mill i inntekt, har egen enebolig, kjøper kun designklær, reiser på ferie 10 ganger i året og bor hjemme hos mor og far, så irriterer det meg ja. Snyltere kaller jeg slike. Og hvis de har det så jævlig, så bør de holde det for seg selv. Det fins folk som har det 1000 ganger verre. Anonymkode: cf976...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå