Gå til innhold

Du som ikke bidrar mye i samtaler - hva rører det seg i hodet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 20.51):

Fordi folk som er stille som østers, er ikke ærlig i tråden.

Dummeste jeg har lest, at folk ØNSKER stillhet når de sitter sammen med venner i festlig lag.

Anonymkode: 736d2...2ab

Det trenger ikke å være stille i rommet. Men jeg ønsker ikke å snakke i ett sett som noen gjør. Jeg samtaler jo med mennesker jeg liker og som ikke går av som en duracell tyte-maskin.

Hva er det du egentlig tror at du bidrar med? 

Anonymkode: f6345...d9b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer når de som plaprer blir ferdige slik at vi andre kan komme til. Også lurer jeg på hva som gjør at de tror deres opplevelser, meninger o.s.v. er så mye viktigere enn andres.

Anonymkode: 0ca2f...305

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 22.13):

At en ønsker stillhet trenger ikke bety at en sitter stille i 2 timer, hvor tar du det fra? 

Jeg er en av dem som er stille og kan like at vi er stille sammen. Men vi sitter jo ikke og gjør ingenting i hver vår ende av sofaen og har klein stemning. 

La oss si på hyttetur med en venninne, jeg sitter og fargelegger mens hun leser i hytteboka, og så leser hun litt og annenhvert minutt kommenterer hun noe og vi ler. Eller på en middag med venner, vi har tid til å smake på maten, før noen starter en samtale. Og det kan hvem som helst også vi som er stille gjøre, fordi det er ingen som snakker konstant og frykter stillheten. 

Spillkveld, klart vi snakker, gjerne om spillet, men det er også tenkelig hvis en trenger det. 

Det lengste jeg har vært stille er vel med venner når vi har solt oss, bare ligger og tar inn sola, stemningen osv. 

For meg er det helt absurd at du tenker at folk som meg heller burde bare være alene. 

Anonymkode: 3d282...a61

Alt du sa her høres veldig deilig ut. Alt skjer i et rolig og bedagelig tempo. 

Sånn er jeg med mine venner også. 🙂

De som er som dette kan man reise på ferie med og være med over tid også. De som maser så mye må man ha pauser fra og er sliten når man kommer hjem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 20.51):

Fordi folk som er stille som østers, er ikke ærlig i tråden.

Dummeste jeg har lest, at folk ØNSKER stillhet når de sitter sammen med venner i festlig lag.

Anonymkode: 736d2...2ab

Det startet med en som nevnte lunsjrommet på jobben. Jeg liker å være stille der og bare spise i fred. Jeg snakker hvis noen snakker direkte til meg. Ellers er jeg stille. Det er fredelig og deilig. Kommer det noen som maser jævlig så er det bedre å bytte rom. Faktisk garderoben er bedre om man ikke får fred. 

I selskap går jeg ofte utenfor å tar pauser fra alt maset. Og jeg er ikke den eneste som gjør det. Vi møtes en fast gjeng. Og vi står ikke musestille når vi står utenfor. Men det er mere rolig samtale med pustepauser (mange sekunder, kanskje 30, kanskje mere).

Det har vært en kronikk om det i avisen at en mann ønsket å sitte og spise i fred på jobben og møtte lite forståelse på det. 

Og er akkurat startet en annen tråd her inne på KG om folk som sitter seg alene og spiser lunsj i bilen til tross for at de blir spurt om de vil delta i lunsjen. Da svarer de nei og trådstarter forsto ikke hvorfor.

Vi er bare forskjellige. Mange som vil ha fred og ikke alltid ha mas rundt seg.

Jeg sitter alltid stille hos frisøren (2.5 time).

Hvis frisøren maser selv om jeg sier jeg ønsker å ikke snakke så må jeg bytte frisør. Og jeg gjør det fordi det er deilig. Var faktisk en frisør som sa til meg da etter lang stillhet. At "så deilig det var med stillhet 😄".

Mange mennesker sier også at de går med hodetelefoner på ørene fordi de ikke vil at folk skal snakke til de. Ikke alle har hodetelefonene på en gang.

Så vi lyger ikke. Noen av oss foretrekker stillhet. Vi er forskjellige. Så du kan roe ned. 

Du tror du bidrar med å snakke. Ja, kanskje noen synes det. Andre tenker kanskje at du er plagsom. Spørs sikkert på hvor mye du maser og kakler på, og tempoet ditt.

Jeg liker stillhet. Og mine venner er også rolige mennesker. De som snakker for mye blir bare slitsomt.

• Liker 3
Skrevet

Ofte så slipper jeg ikke til fordi alle andre er så opptatt med å bable ivei og det er som en konkurranse om å snakke høyest og mest om seg selv. 

Anonymkode: 85291...824

• Liker 1
Skrevet

Screenshot_20250910-081716.png

Screenshot_20250904-162341.png

Anonymkode: 5df22...220

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...