AnonymBruker Skrevet i går, 20:53 #1 Skrevet i går, 20:53 Jeg skal bruke det forebyggende mot migrene men er vel andre som kan svare på bivirkninger også. Har lest fra eldre tråder om at noen har blitt ekstremt sliten, depressiv, fått vann i kroppen, knapt greid å.løfte en dyne osv.. Ja blir jo litt bekymret. Har selv kun gått 2 dager så vet at eventuelle bivirkninger kommer til å være verst de første ukene. Startet i går. Så langt bare merket lavere puls, også på trening. Men fikk til å trene like hardt som normalt. Ellers noe svimmel av og til og småkvalm. Men ikke hele tiden. Var også litt sliten å gå i en lang bakke etter trening, noe jeg forsåvidt er normalt sett også. Er interessert i bivirkninger og også om det er noen med migrene som har fått effekt av den og hvor lang tid det tok før effekten oppsto. Anonymkode: 5191d...0ac
AnonymBruker Skrevet i går, 21:20 #2 Skrevet i går, 21:20 Jeg bruker også betablokkere i migreneforebygging. Har brukt dem i 3 år. For meg har det hjulpet på hyppigheten av anfallene, ikke nødvendigvis på alvorligheten av anfallene. Jeg har like vondt, blir like kvalm, og blir slått ut, men typ 1 gang i måneden fra tidligere 3-4 ganger i måneden. Er litt redd for å slutte fordi det har hatt klar effekt, men skal til legen neste uke for å vurdere et nyere middel. Ellers har jeg ingen bivirkninger. Bortsett fra litt tung i beina i noen treningsøkter. Den lavere pulsen syns jeg bare er behagelig. Anonymkode: 52bd9...2f6
AnonymBruker Skrevet i går, 21:30 #3 Skrevet i går, 21:30 Pga bla trening har jeg ikke betablokkere, bruker enalapril istedet, så slipper jeg de bivirkningene. Det funker kjempebra for min del på migrenen. Anonymkode: 2f308...0f8
AnonymBruker Skrevet i går, 21:36 #4 Skrevet i går, 21:36 Jeg står på betablokkere for hjerteflimmer. Var litt "tung" i starten, etter et par måneder begynte jeg å trene som normalt igjen. Får ikke opp noen makspuls, men den typen trening jeg driver, krever ikke det. Siden jeg har lav hvilepuls i utgangspunktet, kan pulsen bli litt for lav innimellom, men jeg har varsel på smartklokken min som vekker meg hvis den blir for lav eller at jeg får atrieflimmer. Anonymkode: b57c8...60a
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden Jeg tok det pga. angst og hjertebank. Laveste dose. Ble litt sliten og fikk et ubehagelig trykk på halsen i et par timers tid etter at jeg tok tabletten. Legen sa han synes det hørtes ut som bivirkning og at det ville gå over med tiden. Det fikk han rett i. Anonymkode: 38a09...3cb
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Det går over iløpet av en uke. Anonymkode: 5a850...9bf 1
veronica<3 Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Tråden er ryddet for diskusjon om dosering av medisiner. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Jeg fikk mye vann i kroppen, veldig lav puls, kroppen ble tung og treig, men gikk fra 6-7 dager i uken med migrene, til 4-5, så de hjalp litt. Anonymkode: 4d39a...1fc
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Hadde grusomme bivirkninger i to år. Ga seg først når jeg fikk mast meg til et tablettbytte. Betablokker kan ha helseskadelige bivirkninger, og jeg tipper det vil forbys med tiden. Anonymkode: b6b4f...a8b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hadde grusomme bivirkninger i to år. Ga seg først når jeg fikk mast meg til et tablettbytte. Betablokker kan ha helseskadelige bivirkninger, og jeg tipper det vil forbys med tiden. Anonymkode: b6b4f...a8b Betablokkere har vært brukt i 60 år og har generelt lite skadelige bivirkninger for de fleste. Hvorfor tenker du at det vil forbys med tiden? Anonymkode: 60984...363 4 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Betablokkere har vært brukt i 60 år og har generelt lite skadelige bivirkninger for de fleste. Hvorfor tenker du at det vil forbys med tiden? Anonymkode: 60984...363 Dette er riktig. Betablokkere er veldig gamle medisiner som vi har god kjennskap med og vet at er trygge. Sitat fra kardiologen jeg gikk til Anonymkode: 38a09...3cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde grusomme bivirkninger i to år. Ga seg først når jeg fikk mast meg til et tablettbytte. Betablokker kan ha helseskadelige bivirkninger, og jeg tipper det vil forbys med tiden. Anonymkode: b6b4f...a8b Dette er for ordens skyld bare sprøyt. Det er voldsomt grundig studert, brukt i lang tid og er blant de minst kontroversielle medikamentgruppene man har. Anonymkode: bc6d9...992 1 2
veronica<3 Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå