Gå til innhold

Krymper alle barneklær i vask??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd akkurat det samme med de type buksene fra Lindex. De krymper minst en størrelse. Andre klær krymper ikke så mye. 

Anonymkode: 46f7c...56d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med klær. Avhenging av kvalitet så kan bomull krympe opptill 10%. Du minimerer krymping ved å vaske på 30 grader. Maks krymping med tørketrommel. 

Anonymkode: 2c542...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har også opplevd at klær plutselig ikke passer etter en vask... Ser at det er samme type bukser jeg tenker på som du har.

Anonymkode: e211d...10f

Såpass ja! Da må det jo være noe med de type buksene 😵‍💫

Anonymkode: 691ff...858

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har opplevd akkurat det samme med de type buksene fra Lindex. De krymper minst en størrelse. Andre klær krymper ikke så mye. 

Anonymkode: 46f7c...56d

Ja, ikke sant! Jeg har opplevd at samtlige av joggebuksene fra Lindex krymper, men de med den lille merkelappen og forsterkede knær er de verste. Veldig synd, de er så fine. Må jo være dårlig kvalitet, da…? 🤷🏼‍♀️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber med klær. Avhenging av kvalitet så kan bomull krympe opptill 10%. Du minimerer krymping ved å vaske på 30 grader. Maks krymping med tørketrommel. 

Barneklær må vaskes på mer enn 30 grader, helst 60.

Anonymkode: cd72e...6c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, ikke sant! Jeg har opplevd at samtlige av joggebuksene fra Lindex krymper, men de med den lille merkelappen og forsterkede knær er de verste. Veldig synd, de er så fine. Må jo være dårlig kvalitet, da…? 🤷🏼‍♀️

Her løste vi det med å konsekvent kjøpe en størrelse over 🤷🏼‍♀️ stoffet og sømmen i seg selv oppleves som slitesterkt, bare krympingen som er problemet. Ungen er 110 cm høy, og buksene i 122 passer perfekt 😅

Anonymkode: 90afa...a51

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Her løste vi det med å konsekvent kjøpe en størrelse over 🤷🏼‍♀️ stoffet og sømmen i seg selv oppleves som slitesterkt, bare krympingen som er problemet. Ungen er 110 cm høy, og buksene i 122 passer perfekt 😅

Anonymkode: 90afa...a51

Må nok gjøre det samme jeg også 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ved et par bilder til, siden noen mente det ikke var samme bukser… Her er to helt like bukser i 116 fra KappAhl. Den grønne er vasket , den brune er ny. 
TS

IMG_0040.jpeg

IMG_0038.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye klær krymper - barneklær eller voksenklær - er avhengig av hva stoff de er laget av, hvor ofte de vaskes og om de vaskes korrekt etter vaskeanvisning. 

Føler ikke at barneklær krymper i vask, men bruker ikke tørketrommel. Vasker av verste flekker for hånd før vask og vasker ikke på høyere enn 40°C. 

Anonymkode: d1071...dd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ved et par bilder til, siden noen mente det ikke var samme bukser… Her er to helt like bukser i 116 fra KappAhl. Den grønne er vasket , den brune er ny. 
TS

IMG_0040.jpeg

IMG_0038.jpeg

Har du klagd/informert butikkene om dette?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du klagd/informert butikkene om dette?

Nei, da får jeg vel bare skylda for å ha vasket feil, selvom jeg ikke har gjort det..

Hvor mye klær krymper - barneklær eller voksenklær - er avhengig av hva stoff de er laget av, hvor ofte de vaskes og om de vaskes korrekt etter vaskeanvisning. 

Føler ikke at barneklær krymper i vask, men bruker ikke tørketrommel. Vasker av verste flekker for hånd før vask og vasker ikke på høyere enn 40°C. 

Anonymkode: d1071...dd1

Ja det vet jeg. Brukte ikke tørketrommel og vasket på bomullsprogram 40°. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå i dag tok jeg på mitt barn en sånn fra lindex med de knærne og den er faktisk også plutselig litt liten ennå jeg mener den passet fint som ny for litt siden og er samme størrelse som hun pleier å bruke, så kanskje den modellen med de knærne krymper ekstra 😄

Anonymkode: 3641e...ed3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Barneklær må vaskes på mer enn 30 grader, helst 60.

Har jeg aldri gjort med vanlige klær. Bomullsklær tåler dårlig 60 grader selv om det er barneklær, og da må man også forvente at det krymper. 

Skrevet

Jeg har faktisk reagert på akkurat den type bukse fra lindex. Syns lindex pleier være romslig i størrelsen, men følte både eldste og yngste sine bukser ble for liten omtrent med en gang når de fikk like av den typen 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...