AnonymBruker Skrevet i går, 10:06 #101 Skrevet i går, 10:06 Kitty Odis skrev (47 minutter siden): Det er mange sykepleiere, helsepersoner som jobber til de blir pensjonist. Vi har hørt mange episoder om å jobbe i helsesektoren at det er lav bemanning, dårlig betalt, begunstige arbeidstider osv.. Jeg tror det er mange godhjertet mennesker i det helsesektoren som elsker jobben sin selv om dagens situasjon er tøff. Du må har hjerte til det. Så TS, hør på deg selv hva du vil, og hvis du angrer i framtiden så er sykepleieutdanningen din nok ikke bortkasta med tanke på videreutdanning. Ikke glem at svært mange stortrives sånn i helsevesenet at de blir til de er 70 og blir tvunget ut. Anonymkode: b4a4c...0d3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:38 #102 Skrevet i går, 10:38 Uanonym bruker skrev (På 4.10.2025 den 10.29): Dere som sier at dere skulle ønske noen advarte dere - tror dere virkelig dere hadde hørt på disse advarslene den gangen dere søkte? De færreste som har lyst til og er motivert for noe hører på "gode råd"/advarsler fra familie og venner om å velge noe annet. Voksne folk må få ta sine egne valg. Viser det seg å være feil valg, så er det lærdom i det også. Jeg ble advart, og ignorerte det glatt. Dessverre for meg. Får håpe mitt barn er mindre trassig. Dog advarte de pga dårlig lønn, slitsomt med turnus, og det var det. Som ung og barnløs anså jeg ikke turnus som noe problem, og tenkte at jeg kan lett jobbe doble skift for å tjene mer penger. Skulle ønske noen heller hadde fortalt meg hvor skittent det er, at lukten setter seg i nesa hele dagen, at man ofte kaster opp på jobb pga lukt og syn, at man må forholde seg til både sure utakknemlige drittsekker og til overtakknemlige klengete stakkarer som vil gi deg penger og verdier og som man må avvise på en vennlig måte, på at man får litte intellektuell stimuli, at uniformene er ubehagelige og man får vondt i ryggen og beina av å stå og gå på de harde gulvene hver dag, at det ikke spiller noen rolle at man ikke har tid til å spise for man klarer uansett ikke tanken på å putte noe i munnen etter å ha startet dagen med å tørke vekk diaré, og så videre og så videre. Jadaomatte skrev (På 4.10.2025 den 15.12): Det er et tungt yrke, på alle måter. De fortjener mye mer, både lønn og status. De som fraråder det, vet ikke hvor stor mangel det er på sykepleiere. Jeg er takknemlig for alle som vil utdanne seg som det. Det er skammelig at de ikke får mer lønn og status, bedre turnuser og mer 100% stillinger. Joda, vi vet at det er mangel på det, men ønsker ikke å ofre våre egne barn til et fælt yrke med fysisk og psykisk slitasje, dårlig lønn, kjip turnus, lite intellektuelt stimulerende, mye vonde lukter, emosjonelt utmattende, og potensielt farlig (smitte, rus, psykiatri, demens...) AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 8.45): Bli sykepleier om det er det du ønsker. Og jeg tenker helt motsatt, sykepleier er ikke lav status yrke. Det er en krevende utdanning for mange, og du gir mye av deg selv. Jeg valgte bort yrker der jeg pleier andre, jeg testet det i flere år, men ble aldri flink nok til å legge pasientene sine problemer igjen på jobb. Tok det altfor mye med meg hjem og endret helt retning for å unngå å bli utslitt. Og jeg applauderer alle som ønsker å utdanne seg den veien. Dette landet trenger mye helsepersonell, det er en givende (men også travel) jobb. Det er relativt godt betalt, og det er muligheter for karriereutvikling. Jeg hadde heller frarådet deg fra å bli baker 😅 Anonymkode: 7a9fb...8d3 Nei, det er virkelig ikke en krevende utdanning, med mindre man er svært svak akademisk. Gulline skrev (På 5.10.2025 den 9.09): Jeg håper virkelig du ikke sier dette til barna dine. For det første, sykeoleier er langt fra noe lavstatus-yrke. Er man utdannet sykepleier så får man både anseelse og er sikret jobb for resten av arbeidslivet. Som sykepleier er man ettertraktet på jobb-makredet og mulighetene er mange. Sykepleiere er ikke bare for sykehuset om man ikke skulle ønske det. Jeg kjenner sykepleiere som jobber i oljeindustrien både onshore og offshore, og de jobber som sykepleiere. Sykepleiere er ettertraktet for flere jobber i kommunen og andre steder. Klart jeg sier det! Sikret jobb resten av arbeidslivet, som gjerne blir kort fordi man blir ufør. Sikret jobb, men gjerne i deltids vikariater, så man aldri kan føle seg trygg eller planlegge noe. Anseelse? Kommer nok an på omgangskretsen. Å ta en 3-åring Bachelor i sykepleie fordi man tror man skal bli en av de ytterst få som får jobb offshore er ca like lurt som å satse på å bli rockestjerne, det færreste vil få det til - men akkurat sykepleier offshore er en super jobb ja, med god lønn og lite fysisk slitasje, lite psykisk også. det er faktisk en veldig bra jobb. AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 12.09): Det er nok omsorg. Men er du den første i familien til å ta høyere utdannelse kanskje? For jeg skjønner ikke om de har høyere ambisjoner for deg om de styrer deg mot baker. Vil det at du velger sykepleie gjøre at du må reise bort fra familien? Det er lettere å ta valg for andre enn seg selv, for du må leve med konsekvensene av dine valg. Det er bare du som kan gjøre det valget. Hvis du allerede har bestemt deg så gjør det, men ikke gjør det fordi du endelig kan bestemme selv og det er ett enkelt valg. Ta gjennomtenkte valg, vær kritisk, ser du for deg at du kommer til å jobbe med dette om 20år? Økonomi, familie, hvor du vil bo. Snakk med en rådgiver og noen sykepleiere. Anonymkode: bf9be...ca0 Jeg anser ikke sykepleier som "høyere utdannelse", men bare som utdannelse. Det er kun 3 år etter grunnskolen, og altså det laveste nivået etter kun grunnskolen. AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 12.30): Dette lurer virkelig jeg også på. Alle jobber jeg har hatt har vært dårlig betalt, slitsomt osv. 🤷🏽♀️ Gleder meg til å starte som sykepleier snart. Anonymkode: 379d5...fc6 Hvilke jobber har du hatt før da? Hvor mange år på universitetet har du, dersom alle jobber du har hatt har vært mer slitsomme og dårligere betalt enn sykepleier? Gulline skrev (På 5.10.2025 den 19.04): Og de som gir sånne råd har antagelig aldri hatt behov for livreddende hjelp på et sykehus. Å kalle sykepleieryrket for lavstatus vitner om at man har lite livserfaring. Hæ? Hva har livreddende behandling med høy eller lav status å gjøre? Og lite livserfaring? Jeg har jobbet flere år som sykepleier, og det er opplagt ikke et høystatus-yrke. Det er en 3-åring utdannelse som i tillegg ikke er faglig tung, det er fysisk og psykisk tungt arbeid, mye "skittent", svært lite glamorøst. Det er ikke noe folk blir imponert over hvis man snakker om hva man driver med, det er ikke noe som krever at man er spesielt intelligent for å ha kommet seg gjennom studiet. Det er lavstatus, et par hakk over renholder og butikkmedarbeider, barnehageansatt og bonde. Ja, lavstaturyrkene er stort sett de viktigste yrkene, høy status er stort sett de med lang og komplisert utdannelse, høy lønn, en jobb som færre kan klare rett og slett. AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 6.01): Jeg fatter ikke hvordan du, og andre, kan fraråde noen å bli sykepleier og kalle det lavstatus for å forsterke råd om å ikke bli sykepleier. Hvem faen skal ta vare på deg, og dine nærmeste ved sykdom og/eller alderdom?! Sykepleiere, helsefagarbeidere og leger får vi aldri nok av. De burde gå kraftig opp i lønn og behandles for den innsatsen og omsorgen de gir. De aller fleste ville faktisk vært glad for å ha barn som tenker at de vil ha et omsorgsyrke- da har man faktisk oppdratt barn med omsorgsevne og godhet. Anonymkode: 99d3c...621 Jeg hadde ikke vært glad over å ha oppdratt barnet mitt til å bli selvoppofrende og ødelegge sitt eget liv for å hjelpe andre på bekostning av egen trivsel, helse og livskvalitet, nei. Anonymkode: 13b84...3d8
AnonymBruker Skrevet i går, 10:43 #103 Skrevet i går, 10:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble advart, og ignorerte det glatt. Dessverre for meg. Får håpe mitt barn er mindre trassig. Dog advarte de pga dårlig lønn, slitsomt med turnus, og det var det. Som ung og barnløs anså jeg ikke turnus som noe problem, og tenkte at jeg kan lett jobbe doble skift for å tjene mer penger. Skulle ønske noen heller hadde fortalt meg hvor skittent det er, at lukten setter seg i nesa hele dagen, at man ofte kaster opp på jobb pga lukt og syn, at man må forholde seg til både sure utakknemlige drittsekker og til overtakknemlige klengete stakkarer som vil gi deg penger og verdier og som man må avvise på en vennlig måte, på at man får litte intellektuell stimuli, at uniformene er ubehagelige og man får vondt i ryggen og beina av å stå og gå på de harde gulvene hver dag, at det ikke spiller noen rolle at man ikke har tid til å spise for man klarer uansett ikke tanken på å putte noe i munnen etter å ha startet dagen med å tørke vekk diaré, og så videre og så videre. Joda, vi vet at det er mangel på det, men ønsker ikke å ofre våre egne barn til et fælt yrke med fysisk og psykisk slitasje, dårlig lønn, kjip turnus, lite intellektuelt stimulerende, mye vonde lukter, emosjonelt utmattende, og potensielt farlig (smitte, rus, psykiatri, demens...) Nei, det er virkelig ikke en krevende utdanning, med mindre man er svært svak akademisk. Klart jeg sier det! Sikret jobb resten av arbeidslivet, som gjerne blir kort fordi man blir ufør. Sikret jobb, men gjerne i deltids vikariater, så man aldri kan føle seg trygg eller planlegge noe. Anseelse? Kommer nok an på omgangskretsen. Å ta en 3-åring Bachelor i sykepleie fordi man tror man skal bli en av de ytterst få som får jobb offshore er ca like lurt som å satse på å bli rockestjerne, det færreste vil få det til - men akkurat sykepleier offshore er en super jobb ja, med god lønn og lite fysisk slitasje, lite psykisk også. det er faktisk en veldig bra jobb. Jeg anser ikke sykepleier som "høyere utdannelse", men bare som utdannelse. Det er kun 3 år etter grunnskolen, og altså det laveste nivået etter kun grunnskolen. Hvilke jobber har du hatt før da? Hvor mange år på universitetet har du, dersom alle jobber du har hatt har vært mer slitsomme og dårligere betalt enn sykepleier? Hæ? Hva har livreddende behandling med høy eller lav status å gjøre? Og lite livserfaring? Jeg har jobbet flere år som sykepleier, og det er opplagt ikke et høystatus-yrke. Det er en 3-åring utdannelse som i tillegg ikke er faglig tung, det er fysisk og psykisk tungt arbeid, mye "skittent", svært lite glamorøst. Det er ikke noe folk blir imponert over hvis man snakker om hva man driver med, det er ikke noe som krever at man er spesielt intelligent for å ha kommet seg gjennom studiet. Det er lavstatus, et par hakk over renholder og butikkmedarbeider, barnehageansatt og bonde. Ja, lavstaturyrkene er stort sett de viktigste yrkene, høy status er stort sett de med lang og komplisert utdannelse, høy lønn, en jobb som færre kan klare rett og slett. Jeg hadde ikke vært glad over å ha oppdratt barnet mitt til å bli selvoppofrende og ødelegge sitt eget liv for å hjelpe andre på bekostning av egen trivsel, helse og livskvalitet, nei. Anonymkode: 13b84...3d8 Vet du ikke hva grunnskolen og høyere utdanning er per definisjon? Grunnskolen er 1.-10. trinn; barne- og ungdomsskolen. Man må ha 3-årig videregående utdannelse med studiespesialisering for å komme inn på sykepleiestudiet, evt gå Y-veien etter 2-årig videregående, fagbrev og arbeidserfaring. Høyere utdanning er all utdanning på høyskole- og universitetsnivå, uavhengig av lengde og grad. Sikker på at du har så mye skolegang selv? Anonymkode: 1549e...e6f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:44 #104 Skrevet i går, 10:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble advart, og ignorerte det glatt. Dessverre for meg. Får håpe mitt barn er mindre trassig. Dog advarte de pga dårlig lønn, slitsomt med turnus, og det var det. Som ung og barnløs anså jeg ikke turnus som noe problem, og tenkte at jeg kan lett jobbe doble skift for å tjene mer penger. Skulle ønske noen heller hadde fortalt meg hvor skittent det er, at lukten setter seg i nesa hele dagen, at man ofte kaster opp på jobb pga lukt og syn, at man må forholde seg til både sure utakknemlige drittsekker og til overtakknemlige klengete stakkarer som vil gi deg penger og verdier og som man må avvise på en vennlig måte, på at man får litte intellektuell stimuli, at uniformene er ubehagelige og man får vondt i ryggen og beina av å stå og gå på de harde gulvene hver dag, at det ikke spiller noen rolle at man ikke har tid til å spise for man klarer uansett ikke tanken på å putte noe i munnen etter å ha startet dagen med å tørke vekk diaré, og så videre og så videre. Joda, vi vet at det er mangel på det, men ønsker ikke å ofre våre egne barn til et fælt yrke med fysisk og psykisk slitasje, dårlig lønn, kjip turnus, lite intellektuelt stimulerende, mye vonde lukter, emosjonelt utmattende, og potensielt farlig (smitte, rus, psykiatri, demens...) Nei, det er virkelig ikke en krevende utdanning, med mindre man er svært svak akademisk. Klart jeg sier det! Sikret jobb resten av arbeidslivet, som gjerne blir kort fordi man blir ufør. Sikret jobb, men gjerne i deltids vikariater, så man aldri kan føle seg trygg eller planlegge noe. Anseelse? Kommer nok an på omgangskretsen. Å ta en 3-åring Bachelor i sykepleie fordi man tror man skal bli en av de ytterst få som får jobb offshore er ca like lurt som å satse på å bli rockestjerne, det færreste vil få det til - men akkurat sykepleier offshore er en super jobb ja, med god lønn og lite fysisk slitasje, lite psykisk også. det er faktisk en veldig bra jobb. Jeg anser ikke sykepleier som "høyere utdannelse", men bare som utdannelse. Det er kun 3 år etter grunnskolen, og altså det laveste nivået etter kun grunnskolen. Hvilke jobber har du hatt før da? Hvor mange år på universitetet har du, dersom alle jobber du har hatt har vært mer slitsomme og dårligere betalt enn sykepleier? Hæ? Hva har livreddende behandling med høy eller lav status å gjøre? Og lite livserfaring? Jeg har jobbet flere år som sykepleier, og det er opplagt ikke et høystatus-yrke. Det er en 3-åring utdannelse som i tillegg ikke er faglig tung, det er fysisk og psykisk tungt arbeid, mye "skittent", svært lite glamorøst. Det er ikke noe folk blir imponert over hvis man snakker om hva man driver med, det er ikke noe som krever at man er spesielt intelligent for å ha kommet seg gjennom studiet. Det er lavstatus, et par hakk over renholder og butikkmedarbeider, barnehageansatt og bonde. Ja, lavstaturyrkene er stort sett de viktigste yrkene, høy status er stort sett de med lang og komplisert utdannelse, høy lønn, en jobb som færre kan klare rett og slett. Jeg hadde ikke vært glad over å ha oppdratt barnet mitt til å bli selvoppofrende og ødelegge sitt eget liv for å hjelpe andre på bekostning av egen trivsel, helse og livskvalitet, nei. Anonymkode: 13b84...3d8 . Jeg stortrives med turnus. Kunne aldri tenkt meg å gå bare dagtid. Jeg føler ikke jeg ødelegger mitt liv ved å være sykepleier. Har uendelig muligheter til å skaffe 2 uker fri midt i året hvis jeg vil ta en ferietur. Lett å jobbe inn. Har mer fri enn de fleste jeg kjenner. Anonymkode: 578e7...346 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:44 #105 Skrevet i går, 10:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du ikke hva grunnskolen og høyere utdanning er per definisjon? Grunnskolen er 1.-10. trinn; barne- og ungdomsskolen. Man må ha 3-årig videregående utdannelse med studiespesialisering for å komme inn på sykepleiestudiet, evt gå Y-veien etter 2-årig videregående, fagbrev og arbeidserfaring. Høyere utdanning er all utdanning på høyskole- og universitetsnivå, uavhengig av lengde og grad. Sikker på at du har så mye skolegang selv? Anonymkode: 1549e...e6f Må si meg enig med deg her. Snakk om å fremstå uvitende. Anonymkode: 578e7...346 2 1
Gulline Skrevet i går, 10:47 #106 Skrevet i går, 10:47 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ble advart, og ignorerte det glatt. Dessverre for meg. Får håpe mitt barn er mindre trassig. Dog advarte de pga dårlig lønn, slitsomt med turnus, og det var det. Som ung og barnløs anså jeg ikke turnus som noe problem, og tenkte at jeg kan lett jobbe doble skift for å tjene mer penger. Skulle ønske noen heller hadde fortalt meg hvor skittent det er, at lukten setter seg i nesa hele dagen, at man ofte kaster opp på jobb pga lukt og syn, at man må forholde seg til både sure utakknemlige drittsekker og til overtakknemlige klengete stakkarer som vil gi deg penger og verdier og som man må avvise på en vennlig måte, på at man får litte intellektuell stimuli, at uniformene er ubehagelige og man får vondt i ryggen og beina av å stå og gå på de harde gulvene hver dag, at det ikke spiller noen rolle at man ikke har tid til å spise for man klarer uansett ikke tanken på å putte noe i munnen etter å ha startet dagen med å tørke vekk diaré, og så videre og så videre. Joda, vi vet at det er mangel på det, men ønsker ikke å ofre våre egne barn til et fælt yrke med fysisk og psykisk slitasje, dårlig lønn, kjip turnus, lite intellektuelt stimulerende, mye vonde lukter, emosjonelt utmattende, og potensielt farlig (smitte, rus, psykiatri, demens...) Nei, det er virkelig ikke en krevende utdanning, med mindre man er svært svak akademisk. Klart jeg sier det! Sikret jobb resten av arbeidslivet, som gjerne blir kort fordi man blir ufør. Sikret jobb, men gjerne i deltids vikariater, så man aldri kan føle seg trygg eller planlegge noe. Anseelse? Kommer nok an på omgangskretsen. Å ta en 3-åring Bachelor i sykepleie fordi man tror man skal bli en av de ytterst få som får jobb offshore er ca like lurt som å satse på å bli rockestjerne, det færreste vil få det til - men akkurat sykepleier offshore er en super jobb ja, med god lønn og lite fysisk slitasje, lite psykisk også. det er faktisk en veldig bra jobb. Jeg anser ikke sykepleier som "høyere utdannelse", men bare som utdannelse. Det er kun 3 år etter grunnskolen, og altså det laveste nivået etter kun grunnskolen. Hvilke jobber har du hatt før da? Hvor mange år på universitetet har du, dersom alle jobber du har hatt har vært mer slitsomme og dårligere betalt enn sykepleier? Hæ? Hva har livreddende behandling med høy eller lav status å gjøre? Og lite livserfaring? Jeg har jobbet flere år som sykepleier, og det er opplagt ikke et høystatus-yrke. Det er en 3-åring utdannelse som i tillegg ikke er faglig tung, det er fysisk og psykisk tungt arbeid, mye "skittent", svært lite glamorøst. Det er ikke noe folk blir imponert over hvis man snakker om hva man driver med, det er ikke noe som krever at man er spesielt intelligent for å ha kommet seg gjennom studiet. Det er lavstatus, et par hakk over renholder og butikkmedarbeider, barnehageansatt og bonde. Ja, lavstaturyrkene er stort sett de viktigste yrkene, høy status er stort sett de med lang og komplisert utdannelse, høy lønn, en jobb som færre kan klare rett og slett. Jeg hadde ikke vært glad over å ha oppdratt barnet mitt til å bli selvoppofrende og ødelegge sitt eget liv for å hjelpe andre på bekostning av egen trivsel, helse og livskvalitet, nei. Anonymkode: 13b84...3d8 Dersom barnet ditt er like lite opplyst og like lite empatisk som deg så håper jeg også vedkommende velger noe annet enn et omsorgsyrke. Psser overhode ikke til vedkommende i såfall.
AnonymBruker Skrevet i går, 12:54 #107 Skrevet i går, 12:54 AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 2.12): Jeg var sykepleier i tre år før jeg ikke orket mer. Jobber nå som butikksjef en dagligvarekjede i en storby. Tjener over det dobbelte. Har 1,3 i årslønn. Anonymkode: 50501...b0e Jeg er sykepleier som jobber som freelancer. Årslønna min ligger på 1,45. Anonymkode: ef31e...056
AnonymBruker Skrevet i går, 17:07 #108 Skrevet i går, 17:07 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ble advart, og ignorerte det glatt. Dessverre for meg. Får håpe mitt barn er mindre trassig. Dog advarte de pga dårlig lønn, slitsomt med turnus, og det var det. Som ung og barnløs anså jeg ikke turnus som noe problem, og tenkte at jeg kan lett jobbe doble skift for å tjene mer penger. Skulle ønske noen heller hadde fortalt meg hvor skittent det er, at lukten setter seg i nesa hele dagen, at man ofte kaster opp på jobb pga lukt og syn, at man må forholde seg til både sure utakknemlige drittsekker og til overtakknemlige klengete stakkarer som vil gi deg penger og verdier og som man må avvise på en vennlig måte, på at man får litte intellektuell stimuli, at uniformene er ubehagelige og man får vondt i ryggen og beina av å stå og gå på de harde gulvene hver dag, at det ikke spiller noen rolle at man ikke har tid til å spise for man klarer uansett ikke tanken på å putte noe i munnen etter å ha startet dagen med å tørke vekk diaré, og så videre og så videre. Joda, vi vet at det er mangel på det, men ønsker ikke å ofre våre egne barn til et fælt yrke med fysisk og psykisk slitasje, dårlig lønn, kjip turnus, lite intellektuelt stimulerende, mye vonde lukter, emosjonelt utmattende, og potensielt farlig (smitte, rus, psykiatri, demens...) Nei, det er virkelig ikke en krevende utdanning, med mindre man er svært svak akademisk. Klart jeg sier det! Sikret jobb resten av arbeidslivet, som gjerne blir kort fordi man blir ufør. Sikret jobb, men gjerne i deltids vikariater, så man aldri kan føle seg trygg eller planlegge noe. Anseelse? Kommer nok an på omgangskretsen. Å ta en 3-åring Bachelor i sykepleie fordi man tror man skal bli en av de ytterst få som får jobb offshore er ca like lurt som å satse på å bli rockestjerne, det færreste vil få det til - men akkurat sykepleier offshore er en super jobb ja, med god lønn og lite fysisk slitasje, lite psykisk også. det er faktisk en veldig bra jobb. Jeg anser ikke sykepleier som "høyere utdannelse", men bare som utdannelse. Det er kun 3 år etter grunnskolen, og altså det laveste nivået etter kun grunnskolen. Hvilke jobber har du hatt før da? Hvor mange år på universitetet har du, dersom alle jobber du har hatt har vært mer slitsomme og dårligere betalt enn sykepleier? Hæ? Hva har livreddende behandling med høy eller lav status å gjøre? Og lite livserfaring? Jeg har jobbet flere år som sykepleier, og det er opplagt ikke et høystatus-yrke. Det er en 3-åring utdannelse som i tillegg ikke er faglig tung, det er fysisk og psykisk tungt arbeid, mye "skittent", svært lite glamorøst. Det er ikke noe folk blir imponert over hvis man snakker om hva man driver med, det er ikke noe som krever at man er spesielt intelligent for å ha kommet seg gjennom studiet. Det er lavstatus, et par hakk over renholder og butikkmedarbeider, barnehageansatt og bonde. Ja, lavstaturyrkene er stort sett de viktigste yrkene, høy status er stort sett de med lang og komplisert utdannelse, høy lønn, en jobb som færre kan klare rett og slett. Jeg hadde ikke vært glad over å ha oppdratt barnet mitt til å bli selvoppofrende og ødelegge sitt eget liv for å hjelpe andre på bekostning av egen trivsel, helse og livskvalitet, nei. Anonymkode: 13b84...3d8 Så mange rare klager - ekle lukter, ”litte intellektuell stimuli“, lavstatus… Evig flaut, herregud. Som andre har nevnt, grunnskole er 1.-10. klasse, det er allmennkunnskap. Deretter kommer videregående. Det er heller ikke så viktig hva du ”anser som høyere utdanning“, sykepleie er høyere utdanning, like it or not. Anonymkode: faf4b...1ec
AnonymBruker Skrevet i går, 19:57 #109 Skrevet i går, 19:57 Jeg har vært i yrket i 25 år, første årene som hjelpepleier ( nå heter det helsefagarbeider) og sykepleier de siste 18 årene. Først elsket jeg yrket, jeg kunne jobbe når som helst, hvor som helst. På denne tiden fikk hjelpepleiere også jobb overalt. Ikke like enkelt nå. Så ble jeg sykepleier, stortrivdes. Gjorde meg ingenting å jobbe røde dager, ekstra helg osv. Så kom den mann og barn, da var det ikke så kult, man visste aldri om man måtte jobbe kveld på julaften eller dag på 17 mai, eller vakt de dagene det var ting som skjedde noe i barnehagen. Så kom pandemien, og jeg var sjeleglad jeg hadde trygg og fast jobb. Etterhvert som barna er blitt større og vi har fått årsturnus så er det mer forutsigbarhet i yrket. Jeg stortrives igjen:) Velg sykepleieren! Heia oss. Anonymkode: 54fbb...8a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå