Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stått på Wegovy en stund nå. Sluttet for 3 uker siden pga. bivirkninger. I dag fikk jeg positiv graviditetstest. Svak linje så det er mest trolig bare noen få uker på vei. 
Så… er det noen som er blitt gravid mens dere sto på Wegovy? hvordan gikk det? Hva sa lege/jordmor om det?

dette er absolutt ikke planlagt planlagt, så ikke kjeft på meg 😭 sto på p-piller, men likevel… har ganske panikk nå!!

Anonymkode: b0f6a...a34

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på lav dose da jeg fikk positiv test. Virker å ha gått bra. Har en frisk og fin baby hvertfall.

Anonymkode: 6bc5d...8bd

AnonymBruker
Skrevet

Dette sier felleskatalogen; Begrensede data. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksisitet. Skal ikke brukes under graviditet. Kvinner i fertil alder anbefales å bruke prevensjon. Hvis en pasient ønsker å bli gravid eller blir gravid, skal behandlingen seponeres. Pga. lang halveringstid skal semaglutid seponeres minst 2 måneder før en planlagt graviditet.

Hvorfor bruker du ikke prevasjon? Uansett ingen her inne som kan si noe sikkert, det kan neppe legen heller. Det kan gå bra og det kan ikke gå bra, det vet man jo ikke før ungen er ute.

Anonymkode: 7dda9...7fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette sier felleskatalogen; Begrensede data. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksisitet. Skal ikke brukes under graviditet. Kvinner i fertil alder anbefales å bruke prevensjon. Hvis en pasient ønsker å bli gravid eller blir gravid, skal behandlingen seponeres. Pga. lang halveringstid skal semaglutid seponeres minst 2 måneder før en planlagt graviditet.

Hvorfor bruker du ikke prevasjon? Uansett ingen her inne som kan si noe sikkert, det kan neppe legen heller. Det kan gå bra og det kan ikke gå bra, det vet man jo ikke før ungen er ute.

Hvorfor leser du ikke hi før du svarer? Hun skriver jo at hun brukte p-piller. 

Anonymkode: 9952a...c81

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor vet du ikke hva p-piler er? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Les hele hi da. Gud bedre 

Anonymkode: 3bbd4...2c9

Skrevet

Jeg også gikk på wegovy før jeg ble gravid :)  Tok vel siste sprøyte noen uker før positiv test. har tvillinger, ingenting galt med de 😜 

Anonymkode: e3564...0f8

Skrevet

Jeg ble også gravid på Wegovy (1,7 mg). Bråsluttet da jeg fant ut at jeg var gravid. Har en frisk og fin baby nå. :)

Anonymkode: 9f0d6...1f5

Skrevet

Ikke wegovy, men mounjaro. Tok siste sprøyte dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Ukomplisert svangerskap hittil (er i uke 31), baby er frisk og fin! Nevnte det for både jordmor og fastlege, som ikke så ut til å bekymre seg noe særlig 😅 

Anonymkode: fa734...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...