Gå til innhold

Oppstart Wegovy Oktober 2025, noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg satt første dosen. Planen var å begynne litt før men jeg har måtte gå litt omveier for å få den da jeg helt ut av det blå sto uten fastlege. 

Men jeg fikk via Helseresepten i dag, hadde en veldig god og lang samtale med de, og har inngått en avtale med de. Litt om meg. Voksen dame som har hatt en overvektsoperasjon men pga uheldige omstendigheter, ulykke og lenge ute av drift så har vekta gått feil vei, har ikke klart å spise sunt i det hele samt en veldig sultfølelse. 

Gikk i fjor på saxenda men det fungerte ikke så bra så jeg satser på at jeg får det til. Jeg har 45 kg som må av.

Flere som starter nå?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, men har gått på Mounjaro siden januar. Gått ned 10kg som var målet. Så glad jeg fikk mulighet og denne hjelpen. Første måneden var litt tøff da. orket ikke spise noenting og klarte bare ligge på sofaen etter jobb. Men gikk seg til etter hvert og var alt i alt verdt det. Legen min anbefaler at jeg går på det i to år slik at hjernen venner seg til å spise mindre. Merker at hvis jeg forsøker å slutte for å spare pengene, kommer sulten tilbake. Vurderer å redusere dosen, ta mikrodoser. Skal du gå på medisiner lenge?

Endret av Anonymbrukerene
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymbrukerene skrev (2 timer siden):

Nei, men har gått på Mounjaro siden januar. Gått ned 10kg som var målet. Så glad jeg fikk mulighet og denne hjelpen. Første måneden var litt tøff da. orket ikke spise noenting og klarte bare ligge på sofaen etter jobb. Men gikk seg til etter hvert og var alt i alt verdt det. Legen min anbefaler at jeg går på det i to år slik at hjernen venner seg til å spise mindre. Merker at hvis jeg forsøker å slutte for å spare pengene, kommer sulten tilbake. Vurderer å redusere dosen, ta mikrodoser. Skal du gå på medisiner lenge?

Jeg vet ikke hvor lenge det blir , det er jo startet i dag.  Men jeg får se. Sist når jeg gikk på sax så gikk jeg ikke så lenge som jeg burde men men det er sånn det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...