garfunkel Skrevet 22 timer siden #21 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Drittfolk! Jeg husker ikke ikke hvor jeg så det, du kan sikkert Google. Men, det finnes en del ensomme mennesker som legger ut type "annonser" om at de ønsker å være besteforeldre. Og også endel ensomme foreldre som sier de ønsker besteforeldre til barna sine. Kanskje det er noen grupper på Facebook eller noe sånn dere kan se etter 🤷♀️. Anonymkode: 8cd8f...678 Er kanskje bestemor.no du tenker på 🥰
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan man ikkke få barn om man ikke ønsker barnebarn på overnatting?? Anonymkode: 13b5d...acd Vedkommende skriver at hun kommer til å ta avstand om hennes barn får barn. Da bør man ikke få barn nei. Og nei, jeg hadde heller ikke fått barn om jeg allerede da liksom hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle ha barnebarn på overnatting. Merkelig tankegang. Anonymkode: 5c6d4...cdf 3 5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #23 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 Men hva om de ikke ber om avlastning? Er du ikke interessert i å bli kjent med barnebarna dine? Bare vøre sammen med barna dine OG barnebarna? Anonymkode: a8b86...c62 8
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #24 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva om de ikke ber om avlastning? Er du ikke interessert i å bli kjent med barnebarna dine? Bare vøre sammen med barna dine OG barnebarna? Anonymkode: a8b86...c62 Det er ikke alle som er interessert i å tilbringe tid sammen med andre sine unger. Anonymkode: e6529...4c1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden Jeg antar at familiedynamikken er såpass låst at det ikke hjelper å involvere tanter/onkler av barna? For å få til avlastning så hadde jeg forsøkt å tenke langsiktig. Inviter andres barn hjem. Tilby pass til andre. Da er det lettere å kunne spørre. (Mange vil også tilby pass tilbake, uoppfordret) Bruk venner/nettverk. Jeg vet om mange «Reserve-Bestemødre». 🙂 6 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Var da ikke overnatting hun som er sitert svarte hun skulle ta avstand om barna hennes fikk barn. Det er noe helt annet. Jo han har søsken, men de har mye barnevakt og fri, reiser rundt på kjæresteferie, og er opptatt av tid sammen. Så de har minimalt kontakt med nieser og nevøer, så blir rart å høre med de. Det er som det er, men veldig sårt at våre barn blir så nedprioritert. De ønsker liksom ikke å bli kjent med de. Vi kunne sikkert søkt om noen som ønsket en besteforeldre rolle, men det burde vi gjort når de var små. Før jeg kan plassere barna hos noen må jeg bli kjent med de. Det er kjedelig å aldri kunne gjøre noe med mannen uten barn, men det er enda sårere at vi ikke har besteforeldre som vil være med barna våre. Ts Anonymkode: 86c49...a6c Når barna blir i skolealder så kan de starte å overnatte hos venner, og da kan man hvertfall hjelpe hverandre på den måten. vi har hatt barnas venner på overnatting fordi foreldrene skulle bort en natt, og det samme har vår barn vært. Det er jo vinn-vinn. Alltid koselig med barnas venner på besøk, og hyggelig å kunne hjelpe andre. Anonymkode: 7793b...f0c 3 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Skrevet 21 timer siden For en sutring. Det er mange som av ulike grunner ikke får barnepass av besteforeldre. Her inne er det for det meste klaging på farmor. Klar deg selv og vær stolt av det. Anonymkode: 7098b...629 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #28 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For en sutring. Det er mange som av ulike grunner ikke får barnepass av besteforeldre. Her inne er det for det meste klaging på farmor. Klar deg selv og vær stolt av det. Anonymkode: 7098b...629 Skulle gjerne klaget på min mor, men jeg har ikke. Å handler lite om barnepass, men det var kanskje vanskelig å forstå. Ts Anonymkode: 86c49...a6c 1 8
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #29 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle gjerne klaget på min mor, men jeg har ikke. Å handler lite om barnepass, men det var kanskje vanskelig å forstå. Ts Anonymkode: 86c49...a6c Hva handler det om da? Anonymkode: e6529...4c1 1
AprilLudgate Skrevet 21 timer siden #30 Skrevet 21 timer siden Vet du, nå som barna er store hadde jeg dristet meg til en direkte samtale med dem. Sagt det du beskriver her, og at ungene har lurt på hvorfor. Hva tenker de du skal svare - for du lurer selv på hvorfor det er en så stor forskjellsbehandling. Presiser at det ikke handler om barnevakt, men selve forskjellsbehandlingen som er så systematisk at det ikke er noen tvil. Dra innom dem - og spør. Så aksepterer du hvaenn svar du får, og går uten noe mer. 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #31 Skrevet 21 timer siden Er selv bestemor. Det beste i verden er få være med barnebarnet. Kan ikke forstå dem som ikke ønsker det, men vi er jo forskjellige. Jeg forstår ts sin sorg over hva alle parter går glipp av. Vokste selv opp uten besteforeldre, men hadde en eldre " tante" som ble min bonusbestemor. Tror ikke jeg hadde kunnet elske henne mer om hun hadde vært " ekte" bestemor. Så andre løsninger kan finnes. Anonymkode: c3f37...726 4 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 21 timer siden #32 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): For en sutring. Det er mange som av ulike grunner ikke får barnepass av besteforeldre. Her inne er det for det meste klaging på farmor. Klar deg selv og vær stolt av det. Anonymkode: 7098b...629 Mormor og morfar har gyldig fravær 🪦 Er ikke helt uvanlig at bestemødre er de som har hyppigst kontakt med barn, barnebarn og svigerbarna sine. Og er de som tilbyr barnepass, eller som planlegger gaveinnkjøp til bursdager og jul. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva handler det om da? Anonymkode: e6529...4c1 De vil ikke ble kjent med våre barn, tilbringe tid med de, de ser de til noen ganger i året. Ts Anonymkode: 86c49...a6c 9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #34 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alle som er interessert i å tilbringe tid sammen med andre sine unger. Anonymkode: e6529...4c1 De blir jo voksne en dag? Er du interessert i dem da? Da er de jo egentlig vare fremmede mennesker som har noen av dine gener. Så du er kanskje fremdeles uinteressert. Anonymkode: a8b86...c62 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #35 Skrevet 21 timer siden Trist at de ikke vil stå dere nærmere, men dere kan dere bare betale en barnevakt for å få tid til å gå ut en tur på kveldstid. Anonymkode: e2e8d...d82 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): For en sutring. Det er mange som av ulike grunner ikke får barnepass av besteforeldre. Her inne er det for det meste klaging på farmor. Klar deg selv og vær stolt av det. Anonymkode: 7098b...629 Jeg er nå mor og jeg hadde selv et nært forhold til mine besteforeldre. Da jeg var liten var det godt og trygt at det var flere der som likte meg, var glad i meg, som brydde seg. De snakket med meg på telefonen og lærte meg ting eller tok meg med på husarbeid. De var viktige mennesker i livet mitt, men det som sitter sterkest igjen var følelsen av å være noe for noen. Å være del av noe større (slekta). I dag som mor er det veldig fint å se hvordan min far lyser opp når han ser mine barn. Og hvordan de lyser opp når de ser ham. Hvordan barna kommer løpende og skal si hei til bestemor når vi snakker på telefonen. Mine foreldre bor langt unna og det er ikke mye barnepass å hente. Det som derimot er viktig er at de kan ha minner om sine besteforeldre når de er voksne. At de ser ting i seg selv som de også ser i sine besteforeldre. Jeg har noen trekk fra alle mine besteforeldre og det er en god følelse. Anonymkode: a8b86...c62 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #37 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alle som er interessert i å tilbringe tid sammen med andre sine unger. Anonymkode: e6529...4c1 Som om at det er barna til fremmede folk og ikke barnebarn 🙈 Må ofte minne meg selv på at det ikke bare er psykisk friske folk her inne. Anonymkode: 197e5...1e6 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #38 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De blir jo voksne en dag? Er du interessert i dem da? Da er de jo egentlig vare fremmede mennesker som har noen av dine gener. Så du er kanskje fremdeles uinteressert. Anonymkode: a8b86...c62 Jeg er interessert i mennesker jeg trives sammen med, helt uavhengig av om vi tilfeldigvis deler gener. Anonymkode: e6529...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #39 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): De vil ikke ble kjent med våre barn, tilbringe tid med de, de ser de til noen ganger i året. Ts Anonymkode: 86c49...a6c Men det har du visst i "hundre år" så hvorfor et det plutselig krise nå? Dere har ikke akkurat blitt dumpet av svigerfamilien etter å ha vært nære bestiser i flere tiår. Anonymkode: 1901d...c74 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #40 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har hatt barn nå i mange år, min mamma og pappa er døde. Så vi har bare mannen sin side. Der sitter de besteforeldre barnevakt hele tiden for søsken, de er der på overnatting, og svigers snakker om de hele tiden. Våre ser ser de til bursdager, nå begynner de å bli store så de blir mindre og mindre interessert. Likevel det har vært spørsmål hvorfor kan ikke vi sove der, hvorfor er alltid den hos de. Vi tenkte etter et sykt tøft år for mannen og meg, at vi kunne trengt en natt vekk. Vi fikk et nei da også, vi får klare oss alene. Det har vi jo alltid gjort, men det er vondt at de ikke vil være med våre fine barn. De er roligere, reflekterte barn. Aldri fått klager på de på skolen, ikke at det egentlig skulle betydd noe. Nå spør vi ikke mer, bestemt meg for det at nå har vi sunket lavt nok, vil de ikke så skal de selvsagt ikke. Tror jeg blir ekstra trist, for kanskje det hadde vært annerledes om mine levde? Blir liksom en ekstra sorg for at jeg ikke har mamma og pappa i livet, savnet blir ekstra sterkt for det er så synlig at de ikke er hos meg mer. Så vil sikkert noen mene at vi ikke skal få barn for at andre skal passe, det har vi virkelig ikke fått heller. Vi har ikke gått på en kino, eller spist ute, vært alene på mange, mange år. Hadde likevel håpet at barna mine opplevde gode forhold til sine besteforeldre at de ønsket å være med alle barnebarn sine og ikke bare noen av de. Anonymkode: 86c49...a6c Har det på akkurat samme måte, helt likt. Mine foreldre er døde, og svigerforeldre ignorerer våre barn, men har nærmest selv oppfostret de andre barnebarna. Vi klarer oss uten barnevakt (hatt det 1 gang, når minstemann ble født), men det er veldig sårt at vi blir holdt utenfor fellesskapet, og mest for barna. Har vurdert å konfrontasjon, men det må være meg de misliker så konfrontasjon gjør det nok verre. Anonymkode: 41161...91d 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå