AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #41 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så trist. Selv er jeg en gammel mann, barnløs, som skulle gitt mye for å passe barnebarn. Gått turer i skog og mark, grille på bålet, gå på ski, spille spill etc. Men jeg er helt alene og kommer til å dø alene. Anonymkode: 0f013...3d4 Åh! Kan du ikke melde deg som reservebestefar? Det er mange som ikke har besteforeldre! Anonymkode: b9a01...640 3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #42 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er interessert i mennesker jeg trives sammen med, helt uavhengig av om vi tilfeldigvis deler gener. Anonymkode: e6529...4c1 Hvordan vet du om du trives med dine barnebarn dersom du toralt skal avvise dem? Du bryr deg kun om du trives med folk, men diskriminere på alder er ok? Er veldig glad min onkel aldri tenkte slik da han hang med oss nevøer og nieser. I dag trives jeg selv godt sammen med mine nieser. Anonymkode: a8b86...c62 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #43 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så trist. Selv er jeg en gammel mann, barnløs, som skulle gitt mye for å passe barnebarn. Gått turer i skog og mark, grille på bålet, gå på ski, spille spill etc. Men jeg er helt alene og kommer til å dø alene. Anonymkode: 0f013...3d4 Det kan hende du idylliserer det du ikke har. Barn kan være ufordragelige, de små gråter for ingen ting, de større blir sinte for ingenting, vil kun sitte med skjerm og liker ikke vanlig mat. Anonymkode: 7098b...629
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #44 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan vet du om du trives med dine barnebarn dersom du toralt skal avvise dem? Du bryr deg kun om du trives med folk, men diskriminere på alder er ok? Er veldig glad min onkel aldri tenkte slik da han hang med oss nevøer og nieser. I dag trives jeg selv godt sammen med mine nieser. Anonymkode: a8b86...c62 Jeg liker ingen unger i det hele tatt. Hadde aldri fått barn selv hvis det hadde vært like frivillig før i tiden som det er nå. Anonymkode: e6529...4c1
visp Skrevet 23 timer siden #45 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Åh! Kan du ikke melde deg som reservebestefar? Det er mange som ikke har besteforeldre! Anonymkode: b9a01...640 Jeg hadde aldri overlatt barna mine til fremmede uten å ha ganske så grundig kjennskap til de. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan hende du idylliserer det du ikke har. Barn kan være ufordragelige, de små gråter for ingen ting, de større blir sinte for ingenting, vil kun sitte med skjerm og liker ikke vanlig mat. Anonymkode: 7098b...629 Haha, jeg tenkte det samme. Det er ikke noe vits i å lage pur idyll utav noe som mest sannsynlig ikke går den veien i det hele tatt Men håper jo at han får en venn å dra på skogstur med. De dekker nok behov for skogens ro med noen bedre
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #46 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men det har du visst i "hundre år" så hvorfor et det plutselig krise nå? Dere har ikke akkurat blitt dumpet av svigerfamilien etter å ha vært nære bestiser i flere tiår. Anonymkode: 1901d...c74 Forstår du hvordan sorg fungerer? Ingen krise, hvorfor må det være en krise for å skrive en tråd her? Selv om du legger tråden inn i kriser så er det mange andre som ikke gjør det. Lettere å skrive om sorgen her enn å velte den ut på andre rundt meg. Her kan man velge å ikke lese, så hvorfor lese tråden? Anonymkode: 86c49...a6c 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #47 Skrevet 22 timer siden Det må jo være ekstra sårt for mannen din TS? Det er jo hans foreldre... Har dere prøvd å bare dra innom dem, drikke litt kaffe, ta med noen boller og prate om løst og fast. Ca 1 gang i måneden. Ta med ungene og sitt rundt kjøkkenbordet. Litt sånn uten alt det stive.. Bygge litt relasjon uten at det trenger å bli så mye. Da kan praten gå litt løsere og ungene kan fortelle litt. Så dumt at det skal være sånn. Jeg bor på andre siden v landet fra mine foreldre, så ingen barnevakt. Men de hadde/ har besteforeldre de har et nært forhold til. Som har vært noen rollemodeller og trygge besteforeldre som de er veldig glade i. Og det betyr mye. Også for meg. Anonymkode: 23aed...157 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #48 Skrevet 20 timer siden Jeg forstår godt at det er sårt. Har vært i samme situasjonen selv. Du må enten gjøre som andre her har allerede skrevet at du snakker med dem og forteller at barna lurer på hvorfor de ikke vil være med dem, og at dere føler at dere blir utestengt. Andre valget ditt er å faktisk innfinne deg med situasjonen. Det gjorde jeg. Barna mine og spurte hvorfor de andre barnebarna var favorittene og kjente skikkelig på det. Men nå er de blitt store og har vel kommet over det. Er nok sikkert sårt enda, men det er ikke så mye en får gjort med det. Anonymkode: 2da96...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #49 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker ingen unger i det hele tatt. Hadde aldri fått barn selv hvis det hadde vært like frivillig før i tiden som det er nå. Anonymkode: e6529...4c1 Det var vel ikke tvang akkurat, mer at du ikke klarte stå imot samfunnets forventninger. Anonymkode: 9ede2...9a1 4 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #50 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Der sitter de besteforeldre barnevakt hele tiden for søsken, de er der på overnatting, og svigers snakker om de hele tiden. vi får klare oss alene. Det har vi jo alltid gjort, men det er vondt at de ikke vil være med våre fine barn. Anonymkode: 86c49...a6c Har dere snakket med dem om at dere trenger litt hjelp? Kan det være at de andre foreldrene "alltid" må ha hatt hjelp og blir sett på som "hjelpesløse" og at de derfor må stille opp? Mens dere er så flinke at dere ordner dere selv? Anonymkode: 1f09a...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #51 Skrevet 18 timer siden visp skrev (7 timer siden): Du ser liksom ikke for deg at du kanskje blir veldig glad i disse barna da?? Og har lyst til å være sammen med de? Nei. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor får man egentlig barn, når man ikke er opptatt av familiebånd i det hele tatt? Du skulle jo rett og slett ikke fått barn i det hele tatt.. Anonymkode: 2da77...53f Kan du ikke se for deg noen situasjon der man får barn av andre grunner enn at man er opptatt av familiebånd? Anonymkode: 42a8b...715
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #52 Skrevet 13 timer siden Kan dere spørre om en mellomting? At de sitter i hjemmet deres mens barna sover? Da får dere noen timer og kommer hjem. Det kan dere spørre venner eller nabo om også. Det er litt enklere forpliktelse. Ellers syns jeg det er fryktelig trist å lese. Her har vi bare ett sett med besteforeldre i nærheten og de bestiller barna på besøk ♥️ Anonymkode: 727ab...727 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #53 Skrevet 10 timer siden Jeg tror mange besteforeldre ikke forstår hvor viktige de er for barnebarna. Det handler (som oftest) ikke om barnevakt, men en sårhet over at de som har vært de viktigste menneskene i våre liv ikke viser noe interesse når vi selv inntar den rollen for våre barn. For mange barn, meg selv inkludert, er det alfa omega med besteforeldre som viser interesse, kjærlighet og omsorg når foreldre svikter. Hadde det ikke vært for mine besteforeldre så hadde jeg ikke vært her i dag, 100%. Jeg kommer aldri til å ta den rollen for gitt om jeg en gang får lov til å ha den for mine egne barnebarn. Anonymkode: 2ed44...d08 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #54 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var vel ikke tvang akkurat, mer at du ikke klarte stå imot samfunnets forventninger. Anonymkode: 9ede2...9a1 Stemmer nok det, å få barn var så selvfølgelig at man ikke tenkte over om man faktisk hadde lyst. Synd men sant. Anonymkode: e6529...4c1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #55 Skrevet 10 timer siden Mange spør om vi ikke har snakket med de, dette er ikke min jobb. Det er hans, han mener de er som de er å kommer ikke til å endre seg. Demmes tap, men jeg mener jo det er barnas tap også, vondt å bli valgt bort slik. Vi klarer oss, det kommer en tid for meg og mannen, men jeg tror besteforeldrene en dag vil se hva de har gått glipp av, barna vil aldri kunne tenke tilbake på gode tider med besteforeldre. Jeg hadde på begge sider, de var min redning i en tøff hverdag. Så jeg var nok heldig, heldigere enn mine barn. Ts Anonymkode: 86c49...a6c 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #56 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er interessert i mennesker jeg trives sammen med, helt uavhengig av om vi tilfeldigvis deler gener. Anonymkode: e6529...4c1 Du høres ut som en type forelder som ditt/dine barn ikke vil ha kontakt med, heller. Det er kanskje det som har skjedd her, for du virker jo bitter og ikke helt normalt skrudd sammen..? Anonymkode: 9993b...617 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #57 Skrevet 10 timer siden Vi har det også sånn. Vi inviterer på kaffe, legger til rette for at de skal få ha det hyggelig med dem i sine rammer. Og når de en sjelden gang passer en time eller to (det skjer en-to ganger årlig) så takker vi for tjenesten med å lage middag eller kjøpe noe godt de kan kose seg med, og vi ber aldri om feks overnatting eller at de må passe over mange timer. Likevel så er de annenhver dag på besøk hos andre barn og barnebarn men "har ikke tid" når vi spør. Jeg har faktisk spurt direkte om jeg gjør noe som plager dem eller er for tilgjengelig når de er med barna osv, men neida vi er tipp topp og ikke tenk på dét! Så vi har bare landet på at vi klarer oss selv. Synd men sånn er det. Anonymkode: 52bb2...e9d 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #58 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange spør om vi ikke har snakket med de, dette er ikke min jobb. Det er hans, han mener de er som de er å kommer ikke til å endre seg. Demmes tap, men jeg mener jo det er barnas tap også, vondt å bli valgt bort slik. Vi klarer oss, det kommer en tid for meg og mannen, men jeg tror besteforeldrene en dag vil se hva de har gått glipp av, barna vil aldri kunne tenke tilbake på gode tider med besteforeldre. Jeg hadde på begge sider, de var min redning i en tøff hverdag. Så jeg var nok heldig, heldigere enn mine barn. Ts Anonymkode: 86c49...a6c Jeg tenker som du. Det er besteforeldrene sitt tap. Anonymkode: 52bb2...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #59 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du høres ut som en type forelder som ditt/dine barn ikke vil ha kontakt med, heller. Det er kanskje det som har skjedd her, for du virker jo bitter og ikke helt normalt skrudd sammen..? Anonymkode: 9993b...617 Jeg har god kontakt med mine barn, og er selvsagt veldig glad i de. Men man ofter jo sitt eget liv og egne drømmer for å få barn. Hadde ikke valgt dette om igjen, og nå som mine barn er voksne ønsker jeg ikke å forholde meg til unger i mitt liv lengre. Anonymkode: e6529...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #60 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har god kontakt med mine barn, og er selvsagt veldig glad i de. Men man ofter jo sitt eget liv og egne drømmer for å få barn. Hadde ikke valgt dette om igjen, og nå som mine barn er voksne ønsker jeg ikke å forholde meg til unger i mitt liv lengre. Anonymkode: e6529...4c1 Hvorfor ofrer man seg selv? Man er jo fri selv on man får barnebarn. Det er da forskjell på å ha et par barnebarn noen ganger i året enn å ha egne barn. Vi har ikke mye hjelp som du sikkert forstår, men min tid kommer jo. Anonymkode: 86c49...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå