Populært innlegg AnonymBruker Skrevet i går, 16:20 Populært innlegg #1 Skrevet i går, 16:20 Vi har hatt barn nå i mange år, min mamma og pappa er døde. Så vi har bare mannen sin side. Der sitter de besteforeldre barnevakt hele tiden for søsken, de er der på overnatting, og svigers snakker om de hele tiden. Våre ser ser de til bursdager, nå begynner de å bli store så de blir mindre og mindre interessert. Likevel det har vært spørsmål hvorfor kan ikke vi sove der, hvorfor er alltid den hos de. Vi tenkte etter et sykt tøft år for mannen og meg, at vi kunne trengt en natt vekk. Vi fikk et nei da også, vi får klare oss alene. Det har vi jo alltid gjort, men det er vondt at de ikke vil være med våre fine barn. De er roligere, reflekterte barn. Aldri fått klager på de på skolen, ikke at det egentlig skulle betydd noe. Nå spør vi ikke mer, bestemt meg for det at nå har vi sunket lavt nok, vil de ikke så skal de selvsagt ikke. Tror jeg blir ekstra trist, for kanskje det hadde vært annerledes om mine levde? Blir liksom en ekstra sorg for at jeg ikke har mamma og pappa i livet, savnet blir ekstra sterkt for det er så synlig at de ikke er hos meg mer. Så vil sikkert noen mene at vi ikke skal få barn for at andre skal passe, det har vi virkelig ikke fått heller. Vi har ikke gått på en kino, eller spist ute, vært alene på mange, mange år. Hadde likevel håpet at barna mine opplevde gode forhold til sine besteforeldre at de ønsket å være med alle barnebarn sine og ikke bare noen av de. Anonymkode: 86c49...a6c 2 53
Himmelen_91 Skrevet i går, 16:25 #2 Skrevet i går, 16:25 Så trist 😭❤️ har du ingen andre som søster eller bror ? Det er jo ganske sårt at de sier ja til andre barnebarn og ikke deres barn. 5 2 5
AnonymBruker Skrevet i går, 16:29 #3 Skrevet i går, 16:29 Trist ja, men samtidig tydelig at det du egentlig vil er å ha barnefri innimellom? Har du sagt det til dem? Eller han mannen din? Hvis dere går rundt grøten når dere spør så er det ikke sikkert besteforeldrene forstår. Kan dere ikke avtale overnatting hos venner innimellom? Det kan jo være nyttig for andre foreldre og. Anonymkode: 6a48f...de7 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:31 #4 Skrevet i går, 16:31 Drittfolk! Jeg husker ikke ikke hvor jeg så det, du kan sikkert Google. Men, det finnes en del ensomme mennesker som legger ut type "annonser" om at de ønsker å være besteforeldre. Og også endel ensomme foreldre som sier de ønsker besteforeldre til barna sine. Kanskje det er noen grupper på Facebook eller noe sånn dere kan se etter 🤷♀️. Anonymkode: 8cd8f...678 4 4
AnonymBruker Skrevet i går, 16:33 #5 Skrevet i går, 16:33 Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 7
malifika Skrevet i går, 16:34 #6 Skrevet i går, 16:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trist ja, men samtidig tydelig at det du egentlig vil er å ha barnefri innimellom? Har du sagt det til dem? Eller han mannen din? Hvis dere går rundt grøten når dere spør så er det ikke sikkert besteforeldrene forstår. Kan dere ikke avtale overnatting hos venner innimellom? Det kan jo være nyttig for andre foreldre og. Anonymkode: 6a48f...de7 Ærlig talt, kan man ikke ha to tanker i hodet samtidig? Ja, man ønsker seg kanskje en frikveld en gang i blandt men, det utelukker da ikke at man ønsker at besteforeldre skal interessere seg i og få en god relasjon til barnebarna. 25 8
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #7 Skrevet i går, 16:37 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har hatt barn nå i mange år, min mamma og pappa er døde. Så vi har bare mannen sin side. Der sitter de besteforeldre barnevakt hele tiden for søsken, de er der på overnatting, og svigers snakker om de hele tiden. Våre ser ser de til bursdager, nå begynner de å bli store så de blir mindre og mindre interessert. Likevel det har vært spørsmål hvorfor kan ikke vi sove der, hvorfor er alltid den hos de. Vi tenkte etter et sykt tøft år for mannen og meg, at vi kunne trengt en natt vekk. Vi fikk et nei da også, vi får klare oss alene. Det har vi jo alltid gjort, men det er vondt at de ikke vil være med våre fine barn. De er roligere, reflekterte barn. Aldri fått klager på de på skolen, ikke at det egentlig skulle betydd noe. Nå spør vi ikke mer, bestemt meg for det at nå har vi sunket lavt nok, vil de ikke så skal de selvsagt ikke. Tror jeg blir ekstra trist, for kanskje det hadde vært annerledes om mine levde? Blir liksom en ekstra sorg for at jeg ikke har mamma og pappa i livet, savnet blir ekstra sterkt for det er så synlig at de ikke er hos meg mer. Så vil sikkert noen mene at vi ikke skal få barn for at andre skal passe, det har vi virkelig ikke fått heller. Vi har ikke gått på en kino, eller spist ute, vært alene på mange, mange år. Hadde likevel håpet at barna mine opplevde gode forhold til sine besteforeldre at de ønsket å være med alle barnebarn sine og ikke bare noen av de. Anonymkode: 86c49...a6c Så trist, har det desverre på akkurat samme måte. Kun hannes foreldre igjen og de passer bare søsteren sine barn. De stiller opp der men aldri for oss. De ønsker hjelp til alt mulig byggeprosjekter osv fra mannen, men vil aldri passe barna eller låne de en time eller annet. Vært sykdom,operasjoner og annet. Min side er død! Veldig tridt på barnas vegne, men man kan desverre ikke tvinge folk! Barna er snille og greie, spiser det meste, er med på alt og ikke noe tilsier at det skal være ett problem. De har venner som har besteforeldre som ofte tar med seg vennene sine på hytten,ferier,dyreparken,kino,museum, turer, syden, baker med de, plukker bær, eller kommer innom for å snakke med de og være med de. Aldri her! Utrolig trist. Desverre lite du kan gjøre med det. Evt kan du høre om mannen din kan ts en prat med de, men det hjelper vel ikke om de ikke har strekt ut en eneste hånd. Disse her er nesten voksen , har vært sånn hele livet deres! De ser de til jul og bursdag, da får de en genser og så gratulerer med dagen. Anonymkode: d8b15...a5f 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #8 Skrevet i går, 16:38 Dette er jo veldig merkelig. Hva sier de konkret når dere spør egentlig? Anonymkode: 2c1c6...7bc 8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:41 #9 Skrevet i går, 16:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 Det er deg. Du ville ikke sagt ja til ene barnebarnet og nei til det andre? Det er det som skjer her, de har besøk av de andre barnebarna sine, men ikke barna til TS og mannen hennes. Anonymkode: 02da5...04e 13 1
visp Skrevet i går, 16:41 #10 Skrevet i går, 16:41 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 Du ser liksom ikke for deg at du kanskje blir veldig glad i disse barna da?? Og har lyst til å være sammen med de? 23 4
AnonymBruker Skrevet i går, 16:42 #11 Skrevet i går, 16:42 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 Hvorfor fikk du barn i det hele tatt? Hjelpes. Anonymkode: 5c6d4...cdf 31 8
AnonymBruker Skrevet i går, 16:52 #12 Skrevet i går, 16:52 Så trist. Selv er jeg en gammel mann, barnløs, som skulle gitt mye for å passe barnebarn. Gått turer i skog og mark, grille på bålet, gå på ski, spille spill etc. Men jeg er helt alene og kommer til å dø alene. Anonymkode: 0f013...3d4 40
AnonymBruker Skrevet i går, 17:03 #13 Skrevet i går, 17:03 Selvsagt er det trist! Jeg er vandt med at vi i familien hjelper hverandre når noen trenger hjelp, være seg barnevakt, eller kjøring til legeavtale. Mannen din har tydeligvis søsken, siden besteforeldre passer de barna.. kunne dere spurt de? Altså onkel og tante til barna? Anonymkode: 7793b...f0c 8
AnonymBruker Skrevet i går, 17:04 #14 Skrevet i går, 17:04 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 Det har jo ikke noe med å være ferdig med barn eller ikke, men å stille opp for familien sin. Anonymkode: 7793b...f0c 3 12
AnonymBruker Skrevet i går, 17:05 #15 Skrevet i går, 17:05 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 Hvorfor får man egentlig barn, når man ikke er opptatt av familiebånd i det hele tatt? Du skulle jo rett og slett ikke fått barn i det hele tatt.. Anonymkode: 2da77...53f 15 6
Himmelen_91 Skrevet i går, 17:11 #16 Skrevet i går, 17:11 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg personlig er ferdig med barn, så hvis mine barn mot formodning velger å få egne barn, tar jeg avstand og kommer ikke til å avlaste. Anonymkode: 42a8b...715 What 🤣 10 3
AnonymBruker Skrevet i går, 17:12 #17 Skrevet i går, 17:12 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor fikk du barn i det hele tatt? Hjelpes. Anonymkode: 5c6d4...cdf Kan man ikkke få barn om man ikke ønsker barnebarn på overnatting?? Anonymkode: 13b5d...acd 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 17:12 #18 Skrevet i går, 17:12 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor får man egentlig barn, når man ikke er opptatt av familiebånd i det hele tatt? Du skulle jo rett og slett ikke fått barn i det hele tatt.. Anonymkode: 2da77...53f Skjerp deg Anonymkode: 13b5d...acd 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:20 #19 Skrevet i går, 17:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man ikkke få barn om man ikke ønsker barnebarn på overnatting?? Anonymkode: 13b5d...acd Var da ikke overnatting hun som er sitert svarte hun skulle ta avstand om barna hennes fikk barn. Det er noe helt annet. Jo han har søsken, men de har mye barnevakt og fri, reiser rundt på kjæresteferie, og er opptatt av tid sammen. Så de har minimalt kontakt med nieser og nevøer, så blir rart å høre med de. Det er som det er, men veldig sårt at våre barn blir så nedprioritert. De ønsker liksom ikke å bli kjent med de. Vi kunne sikkert søkt om noen som ønsket en besteforeldre rolle, men det burde vi gjort når de var små. Før jeg kan plassere barna hos noen må jeg bli kjent med de. Det er kjedelig å aldri kunne gjøre noe med mannen uten barn, men det er enda sårere at vi ikke har besteforeldre som vil være med barna våre. Ts Anonymkode: 86c49...a6c 5 1
Uanonym bruker Skrevet i går, 17:22 #20 Skrevet i går, 17:22 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan man ikkke få barn om man ikke ønsker barnebarn på overnatting?? Anonymkode: 13b5d...acd Vedkommende skriver jo ikke at hun/han ikke ønsker overnatting, men at hun/han "tar avstand". Det er noen hakk mer avvisende enn at man ikke ønsker å være barnevakt.... Fullt mulig å ha et godt forhold til besteforeldre selv om de ikke har barnebarna på overnatting, men da sier man vel neppe at man "tar avstand" fra barnebarna... Å velge å få barn er å velge å potensielt få barnebarn. Man er ikke forplikta til å være barnevakt, men det er litt rart å velge å få barn om man ikke ønsker noe kontakt med barnebarn overhodet. TS: Har dere forsøkt å snakke ordentlig med svigerforeldrene dine om dette? Spurt dem rett ut hvorfor de gjør forskjell på barnebarna på den måten? Er det noen konflikt i familien du ikke kjenner til? Utover å spørre dem er det jo ikke så mye dere får gjort. Kan din manns søsken passe barna, da? Eller noen venner av dere? 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå