AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg har jobbet flere ulike steder hvor det har vært normalt å dra innom jobben med baby i svangerskapspermisjon. Jeg har tenkt for min del at det hadde helt sikkert vært koselig. Men nå er jeg førstegangsgravid, og i jobben jeg har nå opplever jeg utfrysing, forskjellsbehandling og at det generelt er et giftig arbeidsmiljø. Jeg trives ikke i det hele tatt med unntak av når jeg kun sitter sammen med kolleger som ikke tar del i dette giftige miljøet, og som jeg har en god relasjon til. En av kollegene har jeg fått en nær relasjon til, vi har blitt veldig gode venninner. Jeg føler ikke at det blir koselig eller naturlig å ta med baby dit. Jeg har et håp om å få byttet jobb ila permisjonen, og tenker iallefall å strekke ut permisjonen så langt det lar seg gjøre. Er dette med å stikke innom med baby en ting som generelt er forventet? Dersom jeg ikke finner annen jobb mens jeg er i permisjon, vil det bli rart å komme tilbake dersom jeg ikke stakk innom i permisjonen? Det er en annen kollega som også er gravid, og jeg tipper hun kommer til å stikke innom med baby, så blir jeg det utfryste outkastet som ikke gjør det… Tanker? Anonymkode: 4f697...74e 1 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Hva med å dra dit når de du har best kontakt med er på jobb? Evt bare dropp det, blir nok ik noen hard feelings av de grunn, ville ikke reagert selv. Anonymkode: 95cc3...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å dra dit når de du har best kontakt med er på jobb? Evt bare dropp det, blir nok ik noen hard feelings av de grunn, ville ikke reagert selv. Anonymkode: 95cc3...b6d Kunne vært en god tanke, men blir umulig å planlegge slik for vet aldri når bare de kollegene er der, og det som har vært vanlig på de andre arbeidsplassene er at man avtaler i forkant. Så jeg tipper jeg isåfall vil få en invitasjon, som jeg da evt må svare nei til. Anonymkode: 4f697...74e
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Jeg kommer ikke til å stikke innom jobben med baby, gjorde det ikke sist heller. Ser virklig ikke behovet, vil jeg snakke med noen kollegaer møter jeg de på kafe. Tenker De har verken tid eller interesse av å møte baby 😅 Anonymkode: ed81e...ad3 5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kommer ikke til å stikke innom jobben med baby, gjorde det ikke sist heller. Ser virklig ikke behovet, vil jeg snakke med noen kollegaer møter jeg de på kafe. Tenker De har verken tid eller interesse av å møte baby 😅 Anonymkode: ed81e...ad3 Har tenkt det samme. Har også tenkt tidligere at enkelte av dem kunne gjerne fått gnidd inn i trynet at jeg fant verdens beste mann og har nå fått en vakker liten jente. Mens vedkommende fortsatt er singel, barnløs og kommer til å forbli barnløs, og ekstremt sær. Men er usikker på om jeg skal gidde å bruke energi på det. Anonymkode: 4f697...74e
Kålrota Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Jeg synes det er utrolig masete og forstyrrende med babyer og kjæledyr på jobb. Hyggelig at kolleger skaffer seg slikt, men jeg har veldig liten interesse for det. 6
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Jeg jobber heldigvis i et supert arbeidsmiljø selv, treffer oftere kollegaene mine enn de andre vennene mine på fritiden. Klarer meg likevel veldig fint uten de babybesøkene på jobb. Jeg liker ikke babyer, og synes bare det er forstyrrende når folk kommer innom på den måten. Hadde ikke reagert det spor negativt på at noen droppet det, jeg kommer ikke til å dra på noe sånn besøk selv heller. Selv om jeg trives kjempegodt på jobb. Anonymkode: 38932...659 4
Kålrota Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har tenkt det samme. Har også tenkt tidligere at enkelte av dem kunne gjerne fått gnidd inn i trynet at jeg fant verdens beste mann og har nå fått en vakker liten jente. Mens vedkommende fortsatt er singel, barnløs og kommer til å forbli barnløs, og ekstremt sær. Men er usikker på om jeg skal gidde å bruke energi på det. Anonymkode: 4f697...74e Dette er bare smålig og sikkert en av grunnene til at du opplever det kjipt på jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Kålrota skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er utrolig masete og forstyrrende med babyer og kjæledyr på jobb. Hyggelig at kolleger skaffer seg slikt, men jeg har veldig liten interesse for det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber heldigvis i et supert arbeidsmiljø selv, treffer oftere kollegaene mine enn de andre vennene mine på fritiden. Klarer meg likevel veldig fint uten de babybesøkene på jobb. Jeg liker ikke babyer, og synes bare det er forstyrrende når folk kommer innom på den måten. Hadde ikke reagert det spor negativt på at noen droppet det, jeg kommer ikke til å dra på noe sånn besøk selv heller. Selv om jeg trives kjempegodt på jobb. Anonymkode: 38932...659 Takk for innspill! Anonymkode: 4f697...74e
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Kålrota skrev (1 minutt siden): Dette er bare smålig og sikkert en av grunnene til at du opplever det kjipt på jobb. Nå vet jo ikke du en tiendedels prosent engang av alt som har skjedd og alt som har blitt gjort mot meg, så du skal få forståelse for at du oppfatter det som smålig. Normalt sett hadde disse tankene vært smålige ja, men hadde du visst alt som har blitt gjort og sagt hadde du aldri, aldri sagt et ord på det. Vedkommende har aldri ønsket meg det spor vel og å vise tilbake at jeg har fått det bra, er det minste av en liten mikro-payback jeg kunne ha gitt. Anonymkode: 4f697...74e 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Hadde det vært en tipp topp gjeng så kunne du jo ha stukket innom på en fellessamling en fredag, f.eks. Hvis arbeidsplassen har kaffe/kake/vinlotteri eller andre sosiale tiltak. Ellers hadde jeg nok droppet det.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Det der er jo ikke noe å bruke hjernekapasitet på? Om det er så dårlig miljø, så får du helt sikkert ingen invitasjon. Da er det bare å holde seg unna hele arbeidsplassen. også kan du heller invitere kollegaen du har god kontakt med hjem til deg en dag. Anonymkode: d8fc9...790
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (4 minutter siden): Hadde det vært en tipp topp gjeng så kunne du jo ha stukket innom på en fellessamling en fredag, f.eks. Hvis arbeidsplassen har kaffe/kake/vinlotteri eller andre sosiale tiltak. Ellers hadde jeg nok droppet det. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det der er jo ikke noe å bruke hjernekapasitet på? Om det er så dårlig miljø, så får du helt sikkert ingen invitasjon. Da er det bare å holde seg unna hele arbeidsplassen. også kan du heller invitere kollegaen du har god kontakt med hjem til deg en dag. Anonymkode: d8fc9...790 Takk for innspill! Anonymkode: 4f697...74e 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden Ikke vanlig her. Men man blir invitert til sommerlunsj og julelunsj. Og noen drar innom jobb om de må på møte ang tilrettelegginger og sånt når permisjonsslutt nærmer seg. Så da stikker de hodet innom i lunsjen og sier hei. Ikke at man har så god tid på seg til å skravle med kolleger uansett. Folk skal jo jobbe. Anonymkode: cf22d...444 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har tenkt det samme. Har også tenkt tidligere at enkelte av dem kunne gjerne fått gnidd inn i trynet at jeg fant verdens beste mann og har nå fått en vakker liten jente. Mens vedkommende fortsatt er singel, barnløs og kommer til å forbli barnløs, og ekstremt sær. Men er usikker på om jeg skal gidde å bruke energi på det. Anonymkode: 4f697...74e Oj, du er en sånn en. Da er det like greit å ikke dra innom og lage dårligere arbeidsmiljø. Minner meg om "singel og tragisk venninne avviser meg etter jeg lyktes med å bli superheltmamma og maser på henne om at hun også må bli like vellykket som meg og få seg mann og barn selv om hun ikke vil det"-tråden. Anonymkode: efb19...406 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oj, du er en sånn en. Da er det like greit å ikke dra innom og lage dårligere arbeidsmiljø. Minner meg om "singel og tragisk venninne avviser meg etter jeg lyktes med å bli superheltmamma og maser på henne om at hun også må bli like vellykket som meg og få seg mann og barn selv om hun ikke vil det"-tråden. Anonymkode: efb19...406 Svarer med svaret jeg allerede har skrevet til dette: AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå vet jo ikke du en tiendedels prosent engang av alt som har skjedd og alt som har blitt gjort mot meg, så du skal få forståelse for at du oppfatter det som smålig. Normalt sett hadde disse tankene vært smålige ja, men hadde du visst alt som har blitt gjort og sagt hadde du aldri, aldri sagt et ord på det. Vedkommende har aldri ønsket meg det spor vel og å vise tilbake at jeg har fått det bra, er det minste av en liten mikro-payback jeg kunne ha gitt. Anonymkode: 4f697...74e Anonymkode: 4f697...74e
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svarer med svaret jeg allerede har skrevet til dette: Anonymkode: 4f697...74e Uansett hva vedkommende har gjort, trenger du ikke komme med singel og barnløs og sær. Anonymkode: efb19...406
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Hvis de ikke er spesielt begeistret for deg er de garantert ikke interessert i ungen din heller. Det er generelt få som er interessert i unger de ikke er i slekt med. Anonymkode: c7036...49e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uansett hva vedkommende har gjort, trenger du ikke komme med singel og barnløs og sær. Anonymkode: efb19...406 Neivel, men det er nå en gang det jeg har noe selvtillit igjen på da. Alt annet har de klart å bryte ned. Anonymkode: 4f697...74e
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis de ikke er spesielt begeistret for deg er de garantert ikke interessert i ungen din heller. Det er generelt få som er interessert i unger de ikke er i slekt med. Anonymkode: c7036...49e Godt mulig! Anonymkode: 4f697...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå