AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:57 #41 Skrevet lørdag kl. 16:57 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt usikker på hva du svarer på her. Det er jo flott med hjelp dersom foreldrene har behov for det. I vårt tilfelle er ikke det et behov og jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor noen besteforeldre opplever å ikke kunne bygge nær relasjon til barnebarna uten å være alene med de som spedbarn som du oppgir som grunn for å ville «låne» baby alene. Er absolutt ikke en av dem nei. Skriver begge omsorgspersoner flere steder, likevel er det for mange slik at mor ammer og må være i nærheten. Anonymkode: 1c7c8...c66 Jeg kan fint være både med og uten foreldre. Har ingen spesiell preferanse. Men de fleste jeg kjenner syns det er ganske fint om familie tar en trilletur med barnet eller lar dem komme seg ut av huset en gang i ny og ne. Du får det til å høres som om barn blir skadelidende og traumatisert av å være sammen med andre familiemedlemmer i noen timer her og der. Hvorfor syns du det er så vanskelig hvis andre velger annerledes enn deg? Anonymkode: cdc0e...81e 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:10 #42 Skrevet lørdag kl. 17:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan fint være både med og uten foreldre. Har ingen spesiell preferanse. Men de fleste jeg kjenner syns det er ganske fint om familie tar en trilletur med barnet eller lar dem komme seg ut av huset en gang i ny og ne. Du får det til å høres som om barn blir skadelidende og traumatisert av å være sammen med andre familiemedlemmer i noen timer her og der. Hvorfor syns du det er så vanskelig hvis andre velger annerledes enn deg? Anonymkode: cdc0e...81e Jeg tenker ikke at barn blir skadelidende eller traumatisert av å være med andre familiemedlemmer i ny og ne. Vedrørende ditt innlegg var jeg nysgjerrig på hvorfor noen besteforeldre opplever å måtte være alene med baby for å få en nær relasjon. Som jeg skrev tidligere kunne besteforeldrene i prinsippet trillet baby i nabolaget, finner det bare pussig at det er så viktig når vi ikke har behov for det og ønsker å være med baby selv og gå på turer sammen. Vi har ikke kommet dit at vi ønsker oss «fri» eller alenetid enda og da føles det unaturlig for oss. Helt komfortabel med at vi velger ulikt. Anonymkode: 1c7c8...c66 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:12 #43 Skrevet lørdag kl. 17:12 Mannen min reiser mye i sin jobb. våre barn (tre stk) har vært alene litt med besteforeldrene (svigerforeldrene mine) fra de var noen uker. Alt fra 30 min, mens jeg dro på butikken, til trilletur mens jeg fikk sove. Eldste overnattet allerede da han var tre mnd, når jeg fikk omgangssyke, mens mannen min var i Asia. Heldigvis klarte de å mate han med en liten kopp. Jeg skjønner godt at besteforeldre vil være med barnebarna sine uten innblanding fra foreldrene jeg. Det blir jo noe helt annet enn om Mor eller far henger over skulderen på de. Anonymkode: ffc49...fa4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå