Gå til innhold

En fremmed mann lar meg ikke være i fred

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i en ubehagelig situasjon, og vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Jeg er tidlig i 20 årene. Jeg var ute med noen venninner og vi kom i prat med noen menn. Han ene var i 40 åra og jeg prata en del med han. Var absolutt ikke noe flørting på gang, bare normal småprat. Jeg fortalte at jeg jobbet i barnehage og fornavnet mitt, ikke mer enn det. Noen dager senere fikk jeg beskjed om at det var en tlf til meg når jeg var på jobb. Jeg ble overrasket over at det var den samme mannen fra utestedet. Jeg lurte på hvordan han hadde fått tak i meg, og han sa at han hadde ringt rundt til forskjellige barnahager og bare spurt etter meg (jeg har et vanlig norsk navn, men ikke så mange som heter det) helt til han da hadde "fått" tak i meg. Han spurte om han kunne få mobilnummeret mitt, noe jeg svarte nei til, og sa som sant var, at jeg ikke var interessert i noe med han. Han sa ok å la bare på. Noen dager senere sto han utenfor jobben min og ville prate meg meg, mente at jeg burde gi han en sjanse, og han ønsket å be meg ut på middag. Jeg sa at jeg ikke var interessert, og ba han om ikke å kontakte meg mer da jeg ikke var interessert. Han har siden da fått tak i mobilnummeret mitt...jeg vet ikke hvordan, og etter utallige oppringninger og meldinger, så blokkerte jeg.  Han har da ringt til naboen min (bor i blokk) og sagt at han er bekymret for meg, og om hun kunne sjekke for han at jeg har det bra. Sagt at jeg sliter psykisk, men ikke vil innrømme det for noen. Han møter opp flere ganger utenfor blokka, men har ikke lykkes med å komme inn i oppgangen da det er låst. Når jeg ser han utenfor så gjemmer jeg meg til han går, men dette er slitsomt, og tærer så på. Men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Han har aldri truet meg, bare så det er sagt. Jeg har lyst til å flytte, men det vil vel ikke hjelpe. Er desperat etter råd, etter at han dukket opp utenfor blokka igjen i går.

Anonymkode: d646e...7da

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle ringt politet allerede da han oppsøkte deg på jobben. Ta kontakt med politiet nå, vis dem anropsloggene og meldingene, og at han har oppsøkt deg på jobb, kontakter naboene dine og slikt. 

Anonymkode: 3a5a0...2e8

• Liker 28
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skulle ringt politet allerede da han oppsøkte deg på jobben. Ta kontakt med politiet nå, vis dem anropsloggene og meldingene, og at han har oppsøkt deg på jobb, kontakter naboene dine og slikt. 

Anonymkode: 3a5a0...2e8

Ok, takk. Da skal jeg gjøre det.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ring politiet da dette er ganske kraftig grenseoverskridende adferd. Du er garantert ikke hans eneste offer. Snakk også om det med noen du har nær, f.eks. foreldre og gode venner. Dette skal du ikke finn deg i. Og en voksen mann skal ikke oppføre seg slik. 

Anonymkode: 67206...ddd

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Veldig viktig at du gjør som de andre sier, Ts, at du tar dette til politiet. 

Jeg ville anmeldt ham for trakassering og i samme slengen søkt om besøksforbud all den tid han er blitt så nærgående!

Det er i tillegg veldig viktig at du informerer alle rundt deg om denne mannen, at han er en syk stalker og at de ikke må gi ham noe som helst informasjon om deg!! 

Om han ringer jobben din igjen, få kollegaer til å notere dato, klokkeslett og hva han sa. Om han ringer eller oppsøker andre av dine nære (familie, venner, nabo, kollegaer, noen du har felles hobby med, treningssenter osv.), så få også dem til å notere ned og informere deg om det etterpå.

❤️

Anonymkode: 4d681...3bc

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ring politiet da dette er ganske kraftig grenseoverskridende adferd. Du er garantert ikke hans eneste offer. Snakk også om det med noen du har nær, f.eks. foreldre og gode venner. Dette skal du ikke finn deg i. Og en voksen mann skal ikke oppføre seg slik. 

Anonymkode: 67206...ddd

Takk for råd, skal ringe politiet.

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for råd, skal ringe politiet.

Bra! Jeg håper du snart kan føle deg trygg igjen.

Anonymkode: f90b4...a8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Jeg er i en ubehagelig situasjon, og vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Jeg er tidlig i 20 årene. Jeg var ute med noen venninner og vi kom i prat med noen menn. Han ene var i 40 åra og jeg prata en del med han. Var absolutt ikke noe flørting på gang, bare normal småprat. Jeg fortalte at jeg jobbet i barnehage og fornavnet mitt, ikke mer enn det. Noen dager senere fikk jeg beskjed om at det var en tlf til meg når jeg var på jobb. Jeg ble overrasket over at det var den samme mannen fra utestedet. Jeg lurte på hvordan han hadde fått tak i meg, og han sa at han hadde ringt rundt til forskjellige barnahager og bare spurt etter meg (jeg har et vanlig norsk navn, men ikke så mange som heter det) helt til han da hadde "fått" tak i meg. Han spurte om han kunne få mobilnummeret mitt, noe jeg svarte nei til, og sa som sant var, at jeg ikke var interessert i noe med han. Han sa ok å la bare på. Noen dager senere sto han utenfor jobben min og ville prate meg meg, mente at jeg burde gi han en sjanse, og han ønsket å be meg ut på middag. Jeg sa at jeg ikke var interessert, og ba han om ikke å kontakte meg mer da jeg ikke var interessert. Han har siden da fått tak i mobilnummeret mitt...jeg vet ikke hvordan, og etter utallige oppringninger og meldinger, så blokkerte jeg.  Han har da ringt til naboen min (bor i blokk) og sagt at han er bekymret for meg, og om hun kunne sjekke for han at jeg har det bra. Sagt at jeg sliter psykisk, men ikke vil innrømme det for noen. Han møter opp flere ganger utenfor blokka, men har ikke lykkes med å komme inn i oppgangen da det er låst. Når jeg ser han utenfor så gjemmer jeg meg til han går, men dette er slitsomt, og tærer så på. Men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Han har aldri truet meg, bare så det er sagt. Jeg har lyst til å flytte, men det vil vel ikke hjelpe. Er desperat etter råd, etter at han dukket opp utenfor blokka igjen i går.

Lån deg en rottweiler  en uke eller to. 

Huff, jeg håper det løser seg for deg. Man må visst være ekstremt forsiktig med hva man gir av opplysninger til folk. 

Anonymkode: 47152...bdf

• Liker 2
Skrevet

Hvis han oppsøker deg på jobb igjen, så skjell han ut foran alle. Du vil ha så mange vitner som mulig på at han er et creep. 

Anonymkode: 7ebd9...e69

• Nyttig 3
Skrevet

Takk for alle råd. Har forstått det slik at jeg skal ta dette videre med politiet, så da håper jeg at dette løser seg. Takk igjen dere som svarte.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Fortell jobben og naboen din om situasjonen, slik at de vet godt at denne mannen ikke skal ha noe med deg å gjør. Samtidig går du til politiet og forteller de alt dette og viser dem anropslogg og meldinger. Du kan også ha en kollega vitne om jobbhendelsen. Dette er stalking og trakassering og er på ingen måte greit. Denne mannen har null respekt for deg og dine grenser.

Anonymkode: 6aec6...69b

• Liker 6
Skrevet

Hvis du har en OK familie håper jeg du forteller dem også om hva som foregår før han kontakter noen av dem og klarer å få ut mer opplysninger om deg.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Han har siden da fått tak i mobilnummeret mitt...jeg vet ikke hvordan, og etter utallige oppringninger og meldinger, så blokkerte jeg.  Han har da ringt til naboen min (bor i blokk) og sagt at han er bekymret for meg, og om hun kunne sjekke for han at jeg har det bra. 

Har han kommet til deg med blomster? Jeg husker det var en creepy fyr utenfor blokka her jeg bor for en uke eller to siden som spurte om jeg kjente "Kari Nordmann", men jeg sa nei. Han hadde tynt rødlig hår og skjeggstumpert slik jeg husker han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han kommet til deg med blomster? Jeg husker det var en creepy fyr utenfor blokka her jeg bor for en uke eller to siden som spurte om jeg kjente "Kari Nordmann", men jeg sa nei. Han hadde tynt rødlig hår og skjeggstumpert slik jeg husker han. 

Han har rødlig hår ja, men ikke kommet med blomster som jeg vet. Men nå åpner jeg aldri opp hovedøra da. Er bare redd noen andre skal gjøre det, men har jo kikkehull og ville ikke åpnet opp min dør uansett. Hmm, kanskje du er en nabo? ikke slipp han inn i såfall om han prøver seg 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville lagt en lapp i postkassa til alle naboene i oppgangen din og bedt dem om å ikke slippe inn fremmede, og ikke oppgi noen som helst opplysninger om deg. 

Anonymkode: 5f5be...d0d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har rødlig hår ja, men ikke kommet med blomster som jeg vet. Men nå åpner jeg aldri opp hovedøra da. Er bare redd noen andre skal gjøre det, men har jo kikkehull og ville ikke åpnet opp min dør uansett. Hmm, kanskje du er en nabo? ikke slipp han inn i såfall om han prøver seg 

Ja det var det jeg tenkte, for jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere. Bor du i en sidegate inn fra en handlegate? 

Hvis det er deg, og jeg ser han igjen, så skal jeg stille han spørmål/avhøre han. Eventuelt si at du ikke er interessert, hvis du ønsker det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts: Hva sa politiet?

Anonymkode: 1e5d4...cc8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Lån deg en rottweiler  en uke eller to. 

Huff, jeg håper det løser seg for deg. Man må visst være ekstremt forsiktig med hva man gir av opplysninger til folk. 

Anonymkode: 47152...bdf

Det er bedre med en presa canario. De spiser slike menn til frokost 😆

DogoCanarioPresaDogToba1Dog12Mohths.jpg

Endret av Honey Dew
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han har aldri truet meg, bare så det er sagt.

Eh jo, det er akkurat det han driver med!

Anonymkode: e4598...fe4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kontakt politiet.  Og be om råd.  Ikke sikkert de gjør så mye første gangen. Men du kan da kontakte dem å si fra at du ikke tør å gå ut/hjem, fordi han står utenfor. Og spør om noen kan komme å snakke med han i det minste.

Anonymkode: 9391a...aec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...