AnonymBruker Skrevet i går, 14:45 #1 Skrevet i går, 14:45 Sist jeg kjøpte svinekjøttdeig fant en del grisebust, men i dag glemte jeg det og kjøpte Coop svinekjøttdeig fordi det var så hinsides dyrt med storfekjøttdeig/karbonadedeig. Stekte kjøttdeigen og blandet i tomatsaus med grønnsaker/pasta, og det smakte ikke godt. Fant også nå et par grisebust i kjøttdeigen som fulstendig tok fra meg matlysten. Spiser dere kjøttdeig fra svin? Anonymkode: 681e1...c07
AnonymBruker Skrevet i går, 14:49 #2 Skrevet i går, 14:49 Tror du røyter litt mye selv og tror det er grisebust. Men ja svinekjøttdeig smaker lite. Svin smaker lite. Og må selvsagt kryddereres for å få fram smak. Anonymkode: 5e06e...663 3
AnonymBruker Skrevet i går, 14:51 #3 Skrevet i går, 14:51 Ja vi spiser det pg vi har aldri møtt på bust i kjøttdeigen. På kjøttstykker med fettrand og svor så har det forekommet. Jeg har fobi mot å spise noe jeg ikke vet hva er/er på ingredienslisten, så bust hadde jeg reagert på og fått med meg😳 Når det er sagt så regner jeg med at så lenge det er gjennonstekt så er det ikke farlig, bare skikkelig ekkelt. Anonymkode: 32198...7ad 3
AnonymBruker Skrevet i går, 14:55 #4 Skrevet i går, 14:55 Har aldri opplevd å få det i kjøttdeigen selv, men jeg er ikke så veldig glad i svin, så jeg syns det er verdt å betale de ekstra kronene for storfe. Evt. Kjøper jeg kyllingkjøttdeig. Anonymkode: 93ba9...2b7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 14:55 #5 Skrevet i går, 14:55 Har vurdert å kjøpt det noen ganger pga pris, men etter å lest dette så kommer jeg ikke til å gjøre det😅 Anonymkode: c1e7a...151
AnonymBruker Skrevet i går, 14:57 #6 Skrevet i går, 14:57 Hvorfor tror du at svinekjøttdeig er billigere enn storfe? Google litt om grisehold, industrigris, betonggris, håper det du får opp kan redusere lysten på kjøttprodukter generelt. Og er svinebust, som faktisk er en del av dyret, ekkelt, så dropp å kjøpe produktene. Anonymkode: d3dfb...01a 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #7 Skrevet i går, 15:38 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor tror du at svinekjøttdeig er billigere enn storfe? Google litt om grisehold, industrigris, betonggris, håper det du får opp kan redusere lysten på kjøttprodukter generelt. Og er svinebust, som faktisk er en del av dyret, ekkelt, så dropp å kjøpe produktene. Anonymkode: d3dfb...01a Jepp, aldri mer🤢 Ts Anonymkode: 681e1...c07
AnonymBruker Skrevet i går, 15:41 #8 Skrevet i går, 15:41 Jeg har to ganger åpnet kjøttdeig som stinket så rånelukt at jeg nesten spydde på meg selv, så aldri mer. Ps,.tilbud på STORFE kjøttdeig på rema, 64kr både fra gilde og Nordfjord Anonymkode: f7bb0...3cf 3 2
Mardina Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Ja, jeg spiser svine-kjøttdeig 😊 Kylling-kjøttdeig derimot..... 🤢
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Nei jeg spiser verken svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig – begge deler smaker hoggorm. Anonymkode: f7cbe...bce 3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Når det gjelder at ting smaker lite eller mindre godt med svinekjøttdeig (og kyllingkjøttdeig) enn med storfekjøttdeig så er det fordi det er forskjellige produkter, og det ikke alltid passer å bytte disse 1 til 1 i en oppskrift. Svinekjøttdeig og kyllingkjøttdeig kan fungere til så mangt, men det må krydres deretter. Anonymkode: d2830...fe7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei jeg spiser verken svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig – begge deler smaker hoggorm. Kan jeg spørre hvordan hoggorm smaker? Jeg spiser nok mest kjøttdeig av storfe og sau selv AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 16.57): Hvorfor tror du at svinekjøttdeig er billigere enn storfe? Google litt om grisehold, industrigris, betonggris, håper det du får opp kan redusere lysten på kjøttprodukter generelt Bli mer kildekritisk når du googler. Har vært så heldig å ha besøkt flere svineprodusenter, og har oppdaget at virkeligheten er enormt mye bedre enn det enkelte nettsider (som ofte har en agenda) vil ha det til. Noen av de jeg besøkte hadde purker og smågris. Andre kjøpte inn smågris og hadde de frem til de var store. Alle hadde det bra, og bøndene var opptatt av dyrevelferd Faktisk veldig hyggelig og lærerikt å se hvordan grisene egentlig har det Skjønner at bare de færreste har vært i et grisehus, men jeg er iallfall beroliget, og skjønner at en ikke skal tro på alt en leser på internett Anonymkode: f18db...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Aldri opplevd bust, men slintrer. Det er det jo også i vanlig kjøttdeig. Er ikke kjempeglad i noen kjøttdeig, men det er rimelig i forhold til hele stykker, så spiser det innimellom. Anonymkode: 05dee...876
Phoenix Heart Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Jeg spiser kun kjøttdeig av storfe. De andre 🤢
TomKrus Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 16.49): Tror du røyter litt mye selv og tror det er grisebust. Men ja svinekjøttdeig smaker lite. Svin smaker lite. Og må selvsagt kryddereres for å få fram smak. Anonymkode: 5e06e...663 Men det gjør vel de fleste typer kjøtt, derfor gode sauser og krydder må til på det meste. Unntaket er vel noen typer viltkjøtt og får da med sin helt spesielle smak.
TomKrus Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Phoenix Heart skrev (4 minutter siden): Jeg spiser kun kjøttdeig av storfe. De andre 🤢 Det er jo bare kjøtt som er malt opp Og tilsatt diverse ting. Det er også storfe.
Phoenix Heart Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden TomKrus skrev (Akkurat nå): Det er jo bare kjøtt som er malt opp Og tilsatt diverse ting. Det er også storfe. No shit Sherlock. 1
TomKrus Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Phoenix Heart skrev (Akkurat nå): No shit Sherlock. Og det dukker da opp noe angående kjøttdeig av storfe også av og til , der ting har gått galt i produksjonen. Da er det bare pakke det inn igjen og gå til butikken og si at man skal ha en ny en fordi dette her var for dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå