AnonymBruker Skrevet 3. oktober #21 Skrevet 3. oktober Høykarbo, fettfritt, og uten tilsetningsstoffer. Anonymkode: f6f61...357
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober #22 Skrevet 3. oktober Det blir umiddelbart vanskeligere å skulle gå ned i vekt uten å telle kalorier. I tillegg kan jo fort fokuset på vektnedgang være en trigger i seg selv, tenker jeg(?). Hvis jeg skulle gått ned i vekt helt uten å fokusere på kalorier, så ville jeg heller brukt vekta, økt aktivitet (styrketrening) og generelt sett spist enten sunnere eller mindre. Tenk at kilden din til proteiner skal være en håndfull i mengde pr måltid, kutt ut så mye sukker som mulig og spis ellers normalt. Reduser mengden mat til du ligger på ~0.3-0.5kg ned pr uke. Tren hele kroppen to ganger i uken og sleng på kardio om du liker det.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #23 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Høykarbo, fettfritt, og uten tilsetningsstoffer. Anonymkode: f6f61...357 Det skjer ikke. Anonymkode: 4e15e...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #24 Skrevet 3. oktober Katten.2.0 skrev (5 minutter siden): Det blir umiddelbart vanskeligere å skulle gå ned i vekt uten å telle kalorier. I tillegg kan jo fort fokuset på vektnedgang være en trigger i seg selv, tenker jeg(?). Hvis jeg skulle gått ned i vekt helt uten å fokusere på kalorier, så ville jeg heller brukt vekta, økt aktivitet (styrketrening) og generelt sett spist enten sunnere eller mindre. Tenk at kilden din til proteiner skal være en håndfull i mengde pr måltid, kutt ut så mye sukker som mulig og spis ellers normalt. Reduser mengden mat til du ligger på ~0.3-0.5kg ned pr uke. Tren hele kroppen to ganger i uken og sleng på kardio om du liker det. Det å telle kalorier har ødelagt så mye for meg før. Får eventuelt trene styrke hjemme når sønnen ee lagt .Går mye turer ellers Anonymkode: 4e15e...7e8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #26 Skrevet 3. oktober Hva liker du å spise? Hva elsker du å spise? Hva er et «must» i løpet av uka? Dette var spørsmål jeg ikke stilte meg, før jeg prøvde lavkarbo. Hadde bare lyst å ned i vekt. Gikk raskt ned i vekt, 15 på svisj komma ingenting. Og da jeg følte meg slank nok, cravet jeg så enormt etter «vanlig» mat. Bare det å spise mer frukt av alle slag osv. Så fort jeg begynte å spise mer normalt, kom kiloene tilbake. Så til slutt fant jeg det som funket for meg. Jeg spiser akkurat hva jeg ønsker, men har fokus på mer proteiner som holder meg mett, i stedet for karbo. Feks, tidligere ville jeg ha spist en brødskive med en skive kylling på, med litt salat, tomat og agurk + en frukt og ett glass juice eller melk. Det ville gitt meg ca 300 kcal, under 10g proteiner og mye karbohydrater (ca 60g) og under 2g fett. Nå spiser jeg heller slik at jeg fokuserer på proteiner, så litt fett også ønsker karbo. Frokost kan enten være 1. 150 g cottage cheese, 100g protein yoghurt, 5g chiafrø, 5g gresskarkjerner og 50g bringebær. Dette gir ca 270-300 kcal, men 31-33 g proteiner, ca 9,5 g karbohydrater og ca 9 g fett. eller 2. Omelett av 1 egg, 150 g eggehvite, 100g cottage cheese, 50g spinat, 50g sjampinjong + litt krydder. Dette gir ca 250 kcal, over 36g protein, ca 3,5g karbohydrater og ca 9g fett. Drikker ikke kalorier, så blir vann til måltidene. Disse to måltidene holder meg mett i mange timer, sett i forhold til brødskiv-måltidet. Så mitt tips er å spis mer av det som holder deg mett, men på få kalorier, slik at du gir kroppen næring, samtidig som du ikke spiser for mye, og likevel går raskt ned i vekt (hvertfall 0,5 kg for uken om du ligger under 500kcal i underskudd om dagen). Anonymkode: b3e76...6f1 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #27 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva liker du å spise? Hva elsker du å spise? Hva er et «must» i løpet av uka? Dette var spørsmål jeg ikke stilte meg, før jeg prøvde lavkarbo. Hadde bare lyst å ned i vekt. Gikk raskt ned i vekt, 15 på svisj komma ingenting. Og da jeg følte meg slank nok, cravet jeg så enormt etter «vanlig» mat. Bare det å spise mer frukt av alle slag osv. Så fort jeg begynte å spise mer normalt, kom kiloene tilbake. Så til slutt fant jeg det som funket for meg. Jeg spiser akkurat hva jeg ønsker, men har fokus på mer proteiner som holder meg mett, i stedet for karbo. Feks, tidligere ville jeg ha spist en brødskive med en skive kylling på, med litt salat, tomat og agurk + en frukt og ett glass juice eller melk. Det ville gitt meg ca 300 kcal, under 10g proteiner og mye karbohydrater (ca 60g) og under 2g fett. Nå spiser jeg heller slik at jeg fokuserer på proteiner, så litt fett også ønsker karbo. Frokost kan enten være 1. 150 g cottage cheese, 100g protein yoghurt, 5g chiafrø, 5g gresskarkjerner og 50g bringebær. Dette gir ca 270-300 kcal, men 31-33 g proteiner, ca 9,5 g karbohydrater og ca 9 g fett. eller 2. Omelett av 1 egg, 150 g eggehvite, 100g cottage cheese, 50g spinat, 50g sjampinjong + litt krydder. Dette gir ca 250 kcal, over 36g protein, ca 3,5g karbohydrater og ca 9g fett. Drikker ikke kalorier, så blir vann til måltidene. Disse to måltidene holder meg mett i mange timer, sett i forhold til brødskiv-måltidet. Så mitt tips er å spis mer av det som holder deg mett, men på få kalorier, slik at du gir kroppen næring, samtidig som du ikke spiser for mye, og likevel går raskt ned i vekt (hvertfall 0,5 kg for uken om du ligger under 500kcal i underskudd om dagen). Anonymkode: b3e76...6f1 Jeg elsker knekkebrød med da for eks egg ,eller leverpostei med rødbeter liker og vaniljekrem, jeg klarer ikke mange måltid . Spiser minst til middag egentlig . Glad i det meste egentlig utenom havregrøt og cottage cheese,største lasten min er smågodt og Urge. Anonymkode: 4e15e...7e8
veronica<3 Skrevet 3. oktober #28 Skrevet 3. oktober Kjære trådstarter, Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd. Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Med omtanke og hilsen, veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg