Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker du kan høre med sjefen om det er mulighet for å bytte vakt med noen som bor nærmere/har litt mindre risikofylt reisevei, hvis en slik ansatt finnes. Forbered også sjefen på at dersom broene blir stengt vil du måtte melde fravær på kort varsel.

Anonymkode: a54c9...e06

• Liker 12
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ingenting om hvor du bor og jobber, og hva slags ferdsel du har til jobb. To broer kan jo like gjerne være trygt innenlands. Hvis du bor på ei øy rundt Stavanger-området og må over ei bru for å komme til jobb, ja da hadde jeg som sjef absolutt tatt høyde for at du ikke kom på jobb imorgen. Man kan ikke svare overordnet for alle på landsbasis på nåværende tidspunkt, man kan heller ikke NÅ bestemme seg for å bli hjemme imorgen. Men det er lov å varsle sjefen om at veien man har til jobb kanskje ikke er forsvarlig å ferdes på imorgen. Så ser man an da. En del av disse farevarslene har jo vist seg å være meget overdrevet. Nå virker dette været veldig ille, hvertfall en del steder. Så jeg tipper det vil være enkelte som ikke bør dra på jobb imorgen. Men de aller fleste kan det nok, hvertfall utenom de største nedslagsfeltene.

Anonymkode: de701...dbf

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De lokale anbefalingene her jeg bor er at man må holde seg inne og at de regner med at broene kan bli stengt på kort varsel. De venter også store strømbrudd og vanskelige kjøreforhold pga vann og veltede trær. 

Anonymkode: 40671...258

Da er det eneste fornuftige at sjefen eller en annen ansatt, som ikke trenger krysse broer, tar vakten for deg i morgen.

Om det hadde vært mulig (som regel ikke mulig på et handlesenter, men ellers er det jo ofte det) kunne jeg godt tatt med meg soveposen og sovet over på jobb.

Du må uansett snakke med sjefen din NÅ, du kan ikke utsette det!

Anonymkode: bded4...21d

• Liker 6
Skrevet

Man blir da ikke hjemme fordi det blåser litt? 

Herregud 🙄

Anonymkode: 1114b...e72

• Liker 7
Skrevet

Det er ditt ansvar å sørge for at du møter opp på jobb. Hvis det er slik at seter fare for stengte veier ville jeg enten beregnet gooood tid, eller funnet meg alternativ overnatting i nærheten av jobb slik at jeg er sikker på at jeg hadde overholdt mine forpliktelser ovenfor arbeidsplassen. 

Anonymkode: acb8f...424

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De lokale anbefalingene her jeg bor er at man må holde seg inne og at de regner med at broene kan bli stengt på kort varsel. De venter også store strømbrudd og vanskelige kjøreforhold pga vann og veltede trær. 

Jeg skjønner godt du er betenkt, selv om andre her ikke er det 💚 Ring sjefen og hør. Blir det strømbrudd så vil ikke systemene til butikken virke og butikken må da stenge uansett. 

Helt vanlig at broer stenger på kort varsel i sånne værsituasjoner, men det hjelper jo ikke deg noe. Jeg har familie på Haugalandet, og der har blant annet campingvogn blitt tatt av vinden på Karmsund bro. Det er jo heller ikke det mest utsatte stedet i landet. Helt normalt å snakke med de eldre der oppe om å vurdere uværet etter om den broen er stengt, og ikke minst hvilke hendelser som skulle til før det ble valgt å stenge 🤪 

Godt mulig du må på jobb, men kan være sjefen forstår siden du bor lengre unna. Har barn som du ikke bare kan slippe igjennom helgen, eller det er dårlige omkjøringsmuligheter så forsterker det jo problematikken. En skal ikke kimse av vinden som er meldt nå, så sjekk litt ut. 💚

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man blir da ikke hjemme fordi det blåser litt? 

Herregud 🙄

Anonymkode: 1114b...e72

Herregud det er ikke snakk om litt vind det er en fare varsel 

Anonymkode: b7103...751

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Folk handler da selv om det er mye vind 🙂. Vi er da vant til litt vær. Tror du f.eks Vestlandet og Nord-Norge blir nedstengt hver gang det er storm?

Anonymkode: 081a8...517

Folk er jo blitt helt hysteriske-

Hvis man ikke kan kjøre over broer så blir de stengt så du kan jo gi sjefen en "heads up" på at du kan bli forhindret om de stenger den. Me altså folk kan ikke bare bli hjemme når de skal på jobb. 

Tenker dere at sykepleiere og leger og bare skal bli hjemme i de utsatte områdene? Så lenge man ikke får beskjed om å stenge butikker og bussene ikke kan gå så går man på jobb.

Anonymkode: fa88c...a7f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får snakke med sjefen din om hva du skal gjøre 

• Liker 1
Skrevet

Du drar på jobb som alle andre som må på jobb. 

Jeg tar bussen og tog for å komme meg på jobb. Reise må jeg uansett. 

Helt vanlig med så mye vind her jeg bor utenfor Drammen. Regn blir som regel aldri som de melder. 

Hjelpes sier noe jeg om deg TS.

Anonymkode: f652f...490

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tviler på at noen drar på butikken i morgen, de handler fra seg i dag. Landet har fått beskjed om å holde seg innendørs. Dere vil tape mye av å ha åpent i morgen ts, foreslå å holde stengt

Anonymkode: 1ab2c...ce5

At deler av landet har fått beskjed om å holde seg innendørs, det er riktig, og der de har gått ut med slike advarsler og anbefalinger skal man selvfølgelig følge rådene, så sant det ikke står om liv. Men det er ikke hele landet som har fått beskjed om å holde seg innendørs.

Her jeg bor er det riktignok meldt en del vind, sterk kuling i kastene (god tørk ;) ), men ellers sol, så jeg skal ta opp poteter på en parsell i morgen og jobbe i hagen. Her jeg bor vil det være helt trygt, og pga. vindretningen vil det heller ikke være fare for ev. fallende trær der jeg da er eller på vei hjem. Og skulle det bli verre enn først antatt, så er det raskt å komme seg i hus igjen. Ut fra meldingene vil det her jeg bor være helt trygt å gå ute. 

Slike uvær kan være uforutsigbare, så man må selvfølgelig se ting an og ikke ta sjanser

Ts må snakke med sin sjef NÅ, for å bli enig om hva de gjør i morgen. Med de varslene som er der hun bor, så bør nok andre som bor nærmere ta vakten.

Anonymkode: bded4...21d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du drar på jobb som alle andre som må på jobb. 

Jeg tar bussen og tog for å komme meg på jobb. Reise må jeg uansett. 

Helt vanlig med så mye vind her jeg bor utenfor Drammen. Regn blir som regel aldri som de melder. 

Hjelpes sier noe jeg om deg TS.

Anonymkode: f652f...490

Klar du å komme gjennom stengte borer? Hjelpes

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klar du å komme gjennom stengte borer? Hjelpes

De er jo ikke stengt hele dagen, man slippes igjennom når det er rolig. Kollektivtrafikk går i mange tilfeller over uansett.

Anonymkode: 91fa4...b34

• Liker 5
Skrevet

Snakk med sjefen din. 
Spør om det finnes noen mulighet for at noen andre begynner kl 08, og du tar en annen vakt i stedet for. 
Og spør hva du skal gjøre dersom vei/bro er stengt i morgen.  

Jeg jobbet tidligere ett sted hvor mange ansatte måtte over en bro for å komme til/fra jobb, og denne broa ble ofte stengt ved storm. Omkjøring tok 3 timer, mot 5 minutter over bro. 
Jeg bodde på "rett" side av broa, og fikk ofte spørsmål på forhånd om jeg ville ha mulighet til å stille på kort varsel dersom noen ikke kom seg på jobb pga stengt bro. Så de dagene det var meldt storm, så var jeg forberedt på å hive meg rundt å dra på jobb. 
Og dersom det ble storm og fare for stengt bro, så sendte vi hjem de som måtte over broa, og vi andre jobbet ekstra. 

Anonymkode: 1bf25...0a7

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Antar da at du bor i et område som har fått fin rød farge på kartet i morgen. Det enkleste er jo å ta en prat med sjefen og uttrykke din bekymring. Dersom veiene stenges i natt så gir det jo seg selv at du ikke kan komme på jobb, men vil tro at din arbeidsgiver allerede har gjort noen vurderinger rundt værforholdene i morgen og reisevei for den enkelte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når er det i orden å ikke komme på jobb? Her jeg bor er det rødt farevarsel for vind og anbefaling om å holde seg innendørs. Skal på jobb kl 8 i morgen tidlig i butikk, når stormen er på det verste. 

Har 35 min å kjøre for å komme dit, og må krysse to broer bl.a. Hva gjør man? 

Kanskje du kan prøve å bytte med noen som bor nærmere jobb enn deg? Eller snakke med sjefen om å bytte vakt. Du får jo ikke det som en ekstra fridag uansett. Blir jo såfall ferie dag, avspasering eller jobbe inn igjen. 

Anonymkode: 2aff6...c62

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De er jo ikke stengt hele dagen, man slippes igjennom når det er rolig. Kollektivtrafikk går i mange tilfeller over uansett.

Anonymkode: 91fa4...b34

Nå vet jeg ikke hvor ts bor men er noen steder hvor det er stengt hele dag og man får beskjed om å ikke dra ut i det hele tatt 

Det kan faktisk blåse så hardt at en bil kan veltet og trær kan veltet over veien eller bilen 

• Liker 3
Skrevet

Evt høre med noen du kjenner som bor nærmere om du kan overnatte der for å gå på jobb 

Anonymkode: 2aff6...c62

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at i en sånn situasjon er det vanskelig å planlegge hva man skal gjøre. Jeg vil vente å se hvor hardt det treffer. Jeg har selv opplevd nyttårsorkanen i 1992 og vet at det er viktig å ga respekt for naturkreftene. Mitt råd er å se det an, det er ikke sikkert det blir å ille som man tror

Anonymkode: 4ab17...a29

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Rødt farevarsel er mer enn «litt vind», det er over orkan styrke i kastene+ oransje farevarsel for flom og regn som det også er. Avisene her skriver at dette er det verste været på 25 år. Men dere tenker at man bare møter altså? Hadde dere sendt deres datter ut på veien med god samvittighet? 

Ring sjefen og hør om butikken har tenkt å holde stengt, evt åpne et par timer senere når stormen har roet seg.

Anonymkode: 7cf6a...5fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...