Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alt sør for nord norge. 😁

Anonymkode: 99861...da3

Så Trøndelag er i sør-Norge? :nigo:

Men tilbake til TS: Du forbereder deg på at ting kan skje, men tar utgangspunkt i at dagen går som normalt. Og så holder du tett kontakt med sjefen og andre på jobb. Været blir som det blir, og går fort over. Du står han nok av, skal du se! :) 

Anonymkode: 58061...580

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk her inne er hysterisk morsomme. Overnatte på jobben?:hoho: Da skulle jeg hatt millionlønn! Det er ikke et sykehus eller noe annet livsnødvendig ts jobber på, det er noe så uviktig som en butikk. Man er 100% erstattelig på jobb, du er virkelig ikke spesielt viktig. Jeg må f.eks kjøre en rasfarlig vei for å komme på min jobb. Skjer ikke at jeg hadde gjort det med rødt farevarsel. Jeg risikerer ikke liv på noe så uviktig som en butikkjobb. Glad jeg har hjemmekontor og slipper slike dilemmaer. Jeg hadde i alle fall holdt meg hjemme om jeg var ts. 

Anonymkode: 6deb2...84b

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så Trøndelag er i sør-Norge? :nigo:

Men tilbake til TS: Du forbereder deg på at ting kan skje, men tar utgangspunkt i at dagen går som normalt. Og så holder du tett kontakt med sjefen og andre på jobb. Været blir som det blir, og går fort over. Du står han nok av, skal du se! :) 

Sør for Nord norge er Trøndelag også. Tror ikke trøndere har lyst til å være i samme kategori som nordlendinger når det skrives slik sim dette fra de i nord. 
Men skal jeg kun dra med øst og sør landet blir jo befolkningstetthet tettere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sør for Nord norge er Trøndelag også. Tror ikke trøndere har lyst til å være i samme kategori som nordlendinger når det skrives slik sim dette fra de i nord. 
Men skal jeg kun dra med øst og sør landet blir jo befolkningstetthet tettere. 

Det er forskjell på "sør for nord-norge" og "sør-norge" da. Men nå var det uansett bare en humoristisk kommentar, og ikke seriøst ment. 

Bortsett fra den ene Tromsø-væringen som er litt stor i kjeften og breial her i tråden, så er det vel ikke akkurat så mange nordlendinger her i tråden som skriver så mye galt. Jeg tror trønderne føler seg like hjemme i samme kategori som nordlendinger, som de føler seg hjemme i samme kategori som østlendinger eller andre som tydeligvis bor i det enorme området "sør-Norge". Det kommer vel egentlig an på hvem du spør.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Terskelen for å sende ut farevarsek av diverse farger har blitt mye lavere med årene. Det er et uværhysteri uten like nå. Det som for noen tiår siden var en vanlig høststorm er nå ekstremvær.

Høres mest ut for meg at du vil finne en unnskyldning for ikke å gå på jobben.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rødt farevarsel er mer enn «litt vind», det er over orkan styrke i kastene+ oransje farevarsel for flom og regn som det også er. Avisene her skriver at dette er det verste været på 25 år. Men dere tenker at man bare møter altså? Hadde dere sendt deres datter ut på veien med god samvittighet? 

Anonymkode: 40671...258

De skrev jo at det var det verste på 75 år I fjor. Så så ille kan det umulig være. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er forskjell på "sør for nord-norge" og "sør-norge" da. Men nå var det uansett bare en humoristisk kommentar, og ikke seriøst ment. 

Bortsett fra den ene Tromsø-væringen som er litt stor i kjeften og breial her i tråden, så er det vel ikke akkurat så mange nordlendinger her i tråden som skriver så mye galt. Jeg tror trønderne føler seg like hjemme i samme kategori som nordlendinger, som de føler seg hjemme i samme kategori som østlendinger eller andre som tydeligvis bor i det enorme området "sør-Norge". Det kommer vel egentlig an på hvem du spør.

Når nordlendinger skriver om oss tragiske søringer som ikke tåler litt vind når det er orkan som kommer, tror jeg det er få trøndere som støtter slike utsagn. Derfor valgte jeg å ta med Trøndelag også. Så vet jeg godt at det er ikke flest nordlendinger som mener slik den ene gjør her, men det litt spesielt at det alltid sitter noen i nord å gnir seg i henda å synes det er fantastisk at søringer (som er østlendinger og sørlendinger vet det) rammes av uvær. 
Kjenner jeg er lei humoren, å får nok mange søringer til å få et negativt syn på nordlendinger. Det er trist at vi har en slik dritt kultur i Norge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor ts bor men er noen steder hvor det er stengt hele dag og man får beskjed om å ikke dra ut i det hele tatt 

Det kan faktisk blåse så hardt at en bil kan veltet og trær kan veltet over veien eller bilen 

Anonymkode: b7103...751

ja, enig. Det er jo dét som er skummelt. 

Det er meldt rødt farevarsel, og opp mot 36 i vindkastene her jeg bor. Jeg har ei 19- åring som er i sin andre uke i hjemmesykepleien. Hun skal ut til pasienter i morra, og jeg kjenner at jeg er litt engstelig. Ikke redd, men litt 😬😬Vi bor langs kysten, og det blir ofte MYE vann (oversvømmelse) gjennom sentrum ved kaia (der hun må kjøre). 

Venninna mi har ordna med ekstra lys og vann i tilfelle strømbrudd. Vi på Østlandet er jo ikke vant til sånne tilstander, så man blir jo litt bekymra. 

Anonymkode: 47319...cd1

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den verste vinden er meldt i morgen tidlig. Og på nyhetene står det klar anbefaling om å ikke ferdes ute, og å ikke utsette seg selv eller andre for fare. 

Sjefen vil selvfølgelig at jeg skal komme, da slipper han jo å møte selv 🙃 

Anonymkode: 40671...258

Det er samfunnskritisk å holde dagligvarer oppe, så det ville vært rart om du ikke skal møte..

Anonymkode: 63b42...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk her inne er hysterisk morsomme. Overnatte på jobben?:hoho: Da skulle jeg hatt millionlønn! Det er ikke et sykehus eller noe annet livsnødvendig ts jobber på, det er noe så uviktig som en butikk. Man er 100% erstattelig på jobb, du er virkelig ikke spesielt viktig. Jeg må f.eks kjøre en rasfarlig vei for å komme på min jobb. Skjer ikke at jeg hadde gjort det med rødt farevarsel. Jeg risikerer ikke liv på noe så uviktig som en butikkjobb. Glad jeg har hjemmekontor og slipper slike dilemmaer. Jeg hadde i alle fall holdt meg hjemme om jeg var ts. 

Butikkjobb uviktig? Har du glemt 2020? Ja så klart har du det, du satt vel på gjemmekontoret mens andre møtte opp på samfunnskritiske yrker og ble hosta på daglig. 🙂

• Liker 3
Skrevet

Jeg har stått i butikk uten strøm og betjent kunder med stearinlys. Jeg har kjørt i regn, snø, storm, vind, is og alt mor-natur kunne kaste i mot oss. Ut for å måke snø ute foran butikken i mellom kundebetjening, haha livet på bygda stopper ikke opp grunnet litt vær! 

Anonymkode: 4dbb1...f8f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har stått i butikk uten strøm og betjent kunder med stearinlys. Jeg har kjørt i regn, snø, storm, vind, is og alt mor-natur kunne kaste i mot oss. Ut for å måke snø ute foran butikken i mellom kundebetjening, haha livet på bygda stopper ikke opp grunnet litt vær! 

Får jo ikke handla uten strøm 

Anonymkode: ed753...701

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Omsetningen gikk vel i lomma til den hjelpsomme ansatte den dagen da 😅

Anonymkode: 1ab2c...ce5

Skrevet

Som en søring som har flyttet til Bodø, kan jeg skrive under på at man har et litt annet forhold til uvær og vind her. Vindstyrken som er meldt flere steder hvor det er sendt ut farevarsel nå, er slettes ikke uvanlig i Bodø, men vi drar på skole og jobb. Hender det kan bli litt logistikkproblemer og forsinkelser, men det må bare stå til. Det betyr ikke at man ikke har respekt for naturkreftene, men man vet bedre hvordan å forholde seg. 

Jeg forstår at ts er bekymret hvis ts bor et sted hvor denne type uvær tilhører til sjeldenheten. Har måttet venne meg til værer her, og tok noen år å justere definisjonen av dårlig vær.  Er det virkelig alvorlig, er det ikke bare farevarsler "på nyhetene", men man får farevarsel fra kommunen på mobilen. Det har jeg opplevd en eneste gang, og det var da Ingunn et traff et par år siden som er linket til i et innlegg tidligere, da sentrum ble stengt ned. Hvis det skjer der du bor/jobber, ja da går du ikke på jobb.  

Anonymkode: 45e82...cb9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er samfunnskritisk å holde dagligvarer oppe, så det ville vært rart om du ikke skal møte..

Anonymkode: 63b42...181

k4ren skrev (10 timer siden):

Butikkjobb uviktig? Har du glemt 2020? Ja så klart har du det, du satt vel på gjemmekontoret mens andre møtte opp på samfunnskritiske yrker og ble hosta på daglig. 🙂

Det er snakk om én dag med vind…. ÉN! Samfunnet velter ikke.

Men ja, selvfølgelig skal TS på jobb. Jeg må lufte hunden min også, selv om det er aldri så mye rødt farevarsel. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo vi har reservestrøm på kassene så vi kunne ha oppe og la folk gjøre seg ferdig med handelen. Husker ikke lengre nå om det var 30 min, eller lengre de fungerte etter at strømmen var borte. Bare kassene fungerte. Har stått mange ganger og betjent kunder på reservestøm, men klart: vi prøver å være rask og få folk ferdig og ut av butikken. Det er ikke sånn at man har allverdenstid..

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omsetningen gikk vel i lomma til den hjelpsomme ansatte den dagen da 😅

Anonymkode: 1ab2c...ce5

Haha jada for DET hadde ingen merket..

Skrevet
k4ren skrev (12 timer siden):

Ja, butikkjobber er såpass uviktig at de fint kan holde stengt 1 gang i året. Det er ingen som verken dør eller lider. Du aner heller ikke hvilken butikk ts jobber på, det kan være Cubus for alt du vet. 
Jeg var sykepleier i 2020, så den kan du du legge fra deg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, butikkjobber er såpass uviktig at de fint kan holde stengt 1 gang i året. Det er ingen som verken dør eller lider. Du aner heller ikke hvilken butikk ts jobber på, det kan være Cubus for alt du vet. 
Jeg var sykepleier i 2020, så den kan du du legge fra deg. 

Ok da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste butikker har nødstrøm/batterier som gjør at minst en kasse virker selv om strømmen går. Der jeg jobbet kunne vi enten bruke en kasse i to timer eller to kasser i en time. Men viktig å huske at vi måtte ha strøm nok til kassaoppgjør.

Anonymkode: 4b377...bd9

• Liker 1
Skrevet

Kom du deg på jobb da, ts?

Anonymkode: 939b0...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...