AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:50 #41 Skrevet fredag kl. 11:50 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da er det eneste fornuftige at sjefen eller en annen ansatt, som ikke trenger krysse broer, tar vakten for deg i morgen. Om det hadde vært mulig (som regel ikke mulig på et handlesenter, men ellers er det jo ofte det) kunne jeg godt tatt med meg soveposen og sovet over på jobb. Du må uansett snakke med sjefen din NÅ, du kan ikke utsette det! Anonymkode: bded4...21d Dette blir jo helt tullete andre veien igjen! Hvilke arbeidsgivere forventer (eller i det hele tatt godtar) at man sover på jobben for å holde åpen en butikk midt i verste stormen? Med mindre du eier butikken så er det jo helt vilt å sove i sovepose på bakrommet. Greit at været ofte blir litt mindre ekstremt enn varslet, og at de fleste klarer fint å komme seg på jobb når uværet herjer i Norge (vi er jo vant med det), men hvis det faktisk blir så ille at folk ser seg nødt til å overnatte på butikken for å komme seg på jobb, da er det for dårlig vær til å holde åpen en butikk også. Eller så er man i overkant glad i jobben sin og er villig til å tilbringe mye ubetalt tid der. TS; snakk med sjefen og si at du er bekymret for stengte broer o.l. Dere kan jo ha en avtale om at du prøver så godt du kan å komme deg, men at dersom broene blir stengt eller du på annen måte blir forhindret av været, så kan sjefen sjøl eller annen ansatt som bor nærmere jobb (eller ikke trenger kjøre bil over broer) steppe inn. Jeg regner med sjefen er interessert i å ha en backup-plan i tilfelle været faktisk blir skikkelig ille. Det må jo også påregnes strømbrudd, noe som går ut over butikkdriften. Anonymkode: 58061...580 7 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:53 #42 Skrevet fredag kl. 11:53 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De er jo ikke stengt hele dagen, man slippes igjennom når det er rolig. Kollektivtrafikk går i mange tilfeller over uansett. Anonymkode: 91fa4...b34 Det har jeg aldri opplevd her (i nord-Norge). Enten stenger broene for all ferdsel, inkludert kollektivtrafikk, eller så er de åpne. Det er jo ikke særlig tryggere for buss å kjøre over en bro i sterk vind enn biler. Anonymkode: 58061...580 12 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:58 #43 Skrevet fredag kl. 11:58 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg aldri opplevd her (i nord-Norge). Enten stenger broene for all ferdsel, inkludert kollektivtrafikk, eller så er de åpne. Det er jo ikke særlig tryggere for buss å kjøre over en bro i sterk vind enn biler. Anonymkode: 58061...580 Det er helt trygt å kjøre over, grunnen til stenging er at broen svekkes av belastningen når det er orkan i kastene, og kan ta permanent skade hvis den i tillegg belastes med en ubegrenset mengde kjøretøy. Anonymkode: 91fa4...b34
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:13 #44 Skrevet fredag kl. 12:13 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det har jeg aldri opplevd her (i nord-Norge). Enten stenger broene for all ferdsel, inkludert kollektivtrafikk, eller så er de åpne. Det er jo ikke særlig tryggere for buss å kjøre over en bro i sterk vind enn biler. Anonymkode: 58061...580 Tjeldsund broen åpner innimellom for kolonne, men da bare privatbiler uten henger/vogn el. Busser får ikke kjøre over når det er storm med orkan i kastene. Anonymkode: 58e76...732 10 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:21 #45 Skrevet fredag kl. 12:21 Jeg møter på jobb uansett vær, men det var en dag i fjor at det var så ekstremt at jeg og den ene andre som hadde møtt på jobb fikk beskjed om å dra hjem igjen. Anonymkode: 997e8...279 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:24 #46 Skrevet fredag kl. 12:24 Meteorologen sa nettopp på radioen at det er farevarsel pga at folk på øst- og sørlandet ikke er vant til såpass med vind. Husker dette ble diskutert for et par år siden, hvorfor uvær i nord oftest ikke får et navn. Det var pga at det var så vanlig med sånn vær der, så unødvendig 🙂 Anonymkode: 081a8...517 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:26 #47 Skrevet fredag kl. 12:26 Jeg er i rød sone for vind, hadde jeg skulle begynt på jobb kl 8 i morgen, hadde jeg tatt utgangspunkt i at jeg skal møte som vanlig. Har en bro å krysse, men den er ikke så værutsatt. Største bekymringen ville vært om det er trær som stenger veier, for når man bor på øy er det ikke alltid noen alternative veier å ta Anonymkode: b1475...7c6 4
DesmondMiles Skrevet fredag kl. 12:27 #48 Skrevet fredag kl. 12:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man blir da ikke hjemme fordi det blåser litt? Herregud 🙄 Anonymkode: 1114b...e72 Hva gjør man når man møter på en stengt bro da? Ber de åpne opp, fordi man kan jo ikke bare stenge den fordi blåser litt? Idiot. 9 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:28 #49 Skrevet fredag kl. 12:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meteorologen sa nettopp på radioen at det er farevarsel pga at folk på øst- og sørlandet ikke er vant til såpass med vind. Husker dette ble diskutert for et par år siden, hvorfor uvær i nord oftest ikke får et navn. Det var pga at det var så vanlig med sånn vær der, så unødvendig 🙂 Anonymkode: 081a8...517 Det stemmer. Storm og orkan i vest og nord lager sjelden stor ståhei. Og vi drar fortsatt på skolen og på jobb😀 Anonymkode: 58e76...732 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:29 #50 Skrevet fredag kl. 12:29 DesmondMiles skrev (1 minutt siden): Hva gjør man når man møter på en stengt bro da? Ber de åpne opp, fordi man kan jo ikke bare stenge den fordi blåser litt? Idiot. Da venter man. Anonymkode: 91fa4...b34 6
Bålkaffe Skrevet fredag kl. 12:32 #51 Skrevet fredag kl. 12:32 Ring sjefen og snakk om det, TS. For enten bør kanskje noen andre ta vakta di eller så bør sjefen og de andre på jobb være klar over at du enten kommer til å komme for sent imorra eller ikke i det hele tatt om broene du må kjøre over kan bli stengt. 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:34 #52 Skrevet fredag kl. 12:34 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da venter man. Anonymkode: 91fa4...b34 herre min hvor gammel er du? Anonymkode: b7103...751 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:37 #53 Skrevet fredag kl. 12:37 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da venter man. Anonymkode: 91fa4...b34 Det stemmer. Det åpnes stort sett for kolonne mellom kastene og vinden løyer uansett ganske tidlig. 26/28 i kastene er ikke mye Anonymkode: 58e76...732 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:38 #54 Skrevet fredag kl. 12:38 Selvsagt drar du på jobb, herlighet. Anonymkode: 9e68c...829 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:39 #55 Skrevet fredag kl. 12:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): herre min hvor gammel er du? Anonymkode: b7103...751 Hva har det med saken å gjøre? Jeg bor 800 meter unna en bro som er periodevis stengt mange ganger i året, og det er det man gjør. Man venter. Anonymkode: 91fa4...b34 9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:43 #56 Skrevet fredag kl. 12:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk handler da selv om det er mye vind 🙂. Vi er da vant til litt vær. Tror du f.eks Vestlandet og Nord-Norge blir nedstengt hver gang det er storm? Anonymkode: 081a8...517 Det er festlig når folk snakker om at vi er vant til litt vind. Ja det er vi, men noen ganger er det verre enne andre ganger. Høststormen i 2021 la ned en anstendig mengde skog. Store områder med skog som blåste ned på få minutter. Anonymkode: e7c42...685 7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:47 #57 Skrevet fredag kl. 12:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har det med saken å gjøre? Jeg bor 800 meter unna en bro som er periodevis stengt mange ganger i året, og det er det man gjør. Man venter. Anonymkode: 91fa4...b34 tydelig hvis ikke så gammel når du overhode ikke skjønner hvor farlig naturkrefter kan være jeg hadde alderi risikert livet mitt for og komme til stenkte broer hvor et tre kan falle over eller dra til en butikk som ikke åpnes uansett hvis strømmen har gått Anonymkode: b7103...751 6 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:47 #58 Skrevet fredag kl. 12:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man blir da ikke hjemme fordi det blåser litt? Herregud 🙄 Anonymkode: 1114b...e72 Enig, forstår jo at Netflix og Ben&Jerry med karamellsaus og pledd rundt seg frister mer enn jobb, men altså...... Anonymkode: dee7e...048 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:54 #59 Skrevet fredag kl. 12:54 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er helt trygt å kjøre over, grunnen til stenging er at broen svekkes av belastningen når det er orkan i kastene, og kan ta permanent skade hvis den i tillegg belastes med en ubegrenset mengde kjøretøy. Anonymkode: 91fa4...b34 I mange tilfeller handler det også om at vinden er så sterk at den faktisk kan blåse kjøretøy over i feil kjørefelt. Som sagt: de store broene her i området er enten stengt for alle kjøretøy eller åpen for alle kjøretøy. Det skilles i hvertfall ikke mellom private kjøretøy og kollektivtrafikk. Anonymkode: 58061...580 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:57 #60 Skrevet fredag kl. 12:57 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig, forstår jo at Netflix og Ben&Jerry med karamellsaus og pledd rundt seg frister mer enn jobb, men altså...... Anonymkode: dee7e...048 Tror ikke så mange har netflix når vinden herjer i morgen, strømmen går nok. Helt sykt at så mange mennesker ikke har respekt for naturkreftene å utsetter da andre for fare for de bare må. Brann, redning, politi og helse har mer enn nok å gjøre om man ikke skal utsette de for fare fordi man mener orkan ikke er så farlig... Anonymkode: 99861...da3 8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå