AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:25 #1 Skrevet fredag kl. 10:25 Når er det i orden å ikke komme på jobb? Her jeg bor er det rødt farevarsel for vind og anbefaling om å holde seg innendørs. Skal på jobb kl 8 i morgen tidlig i butikk, når stormen er på det verste. Har 35 min å kjøre for å komme dit, og må krysse to broer bl.a. Hva gjør man? Anonymkode: 40671...258
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:26 #2 Skrevet fredag kl. 10:26 Du må såklart møte på jobb… Anonymkode: af917...4dd 38 11
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:26 #3 Skrevet fredag kl. 10:26 Stormen er vel verst i kveld? Du kan jo ringe sjefen og høre, men tror ikke det er snakk om at man ikke skal på jobb. Anonymkode: 7cf6a...5fe 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:30 #4 Skrevet fredag kl. 10:30 Den verste vinden er meldt i morgen tidlig. Og på nyhetene står det klar anbefaling om å ikke ferdes ute, og å ikke utsette seg selv eller andre for fare. Sjefen vil selvfølgelig at jeg skal komme, da slipper han jo å møte selv 🙃 Anonymkode: 40671...258 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:37 #5 Skrevet fredag kl. 10:37 Du må snakke med sjefen din. Kan butikken åpnes senere i morgen? Hvor mange legger handleturen i morgen tidlig? Anonymkode: b4627...cd2 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:39 #6 Skrevet fredag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den verste vinden er meldt i morgen tidlig. Og på nyhetene står det klar anbefaling om å ikke ferdes ute, og å ikke utsette seg selv eller andre for fare. Sjefen vil selvfølgelig at jeg skal komme, da slipper han jo å møte selv 🙃 Anonymkode: 40671...258 Er det bedre at sjefen din må ut? Det er jo litt egoistisk tankegang. Jeg skjønner godt at du ikke vil, men det er jo ikke bedre å lempe det over på andre. Alternativet må vel være å stenge? Anonymkode: b4627...cd2 13 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:40 #7 Skrevet fredag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må snakke med sjefen din. Kan butikken åpnes senere i morgen? Hvor mange legger handleturen i morgen tidlig? Anonymkode: b4627...cd2 Tviler på at noen drar på butikken i morgen, de handler fra seg i dag. Landet har fått beskjed om å holde seg innendørs. Dere vil tape mye av å ha åpent i morgen ts, foreslå å holde stengt Anonymkode: 1ab2c...ce5 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:42 #8 Skrevet fredag kl. 10:42 Det går nok fint å komme seg på jobb. Bare sjekk at det ikke er noen stengte veier. Her i landet er det uvær mange ganger i året uten at noe særlig stanser opp. Vind, snø, isglatte veier osv, men livet går som normalt 🙂 Anonymkode: 081a8...517 12 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:45 #9 Skrevet fredag kl. 10:45 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må snakke med sjefen din. Kan butikken åpnes senere i morgen? Hvor mange legger handleturen i morgen tidlig? Anonymkode: b4627...cd2 Folk handler da selv om det er mye vind 🙂. Vi er da vant til litt vær. Tror du f.eks Vestlandet og Nord-Norge blir nedstengt hver gang det er storm? Anonymkode: 081a8...517 32 1 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:46 #10 Skrevet fredag kl. 10:46 Du møter selvfølgelig. Her jeg bor har vi røde farevarsel støtt og stadig, men samfunnet stopper ikke opp av den grunn. Kun én gang har jeg blitt hjemme pga stengt bro og omkjøringen tok 6 timer. Da ble vakten erstattet med ny vakt selvfølgelig. Kom deg på jobb, det er best for alle. Anonymkode: 82859...055 20 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:51 #11 Skrevet fredag kl. 10:51 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tviler på at noen drar på butikken i morgen, de handler fra seg i dag. Landet har fått beskjed om å holde seg innendørs. Dere vil tape mye av å ha åpent i morgen ts, foreslå å holde stengt Anonymkode: 1ab2c...ce5 Nei herregud. De aller fleste fungerer som normalt i morgen. Vi skal handle og på arrangement. Hadde ikke fått gjort noe som helst om vi skulle ha gjemt oss under dyna hver gang det er farevarsel. Anonymkode: 82859...055 15 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:52 #12 Skrevet fredag kl. 10:52 Så lenge veiene er åpne møter du selvsagt på jobb hvis ikke sjefen gir deg annen beskjed. Hvis veien blir stengt slik at du ikke kommer deg på jobb gir du beskjed til sjefen så fort som mulig. Anonymkode: 4b377...bd9 12 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:52 #13 Skrevet fredag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Når er det i orden å ikke komme på jobb? Her jeg bor er det rødt farevarsel for vind og anbefaling om å holde seg innendørs. Skal på jobb kl 8 i morgen tidlig i butikk, når stormen er på det verste. Har 35 min å kjøre for å komme dit, og må krysse to broer bl.a. Hva gjør man? Anonymkode: 40671...258 Du drar på jobb. Hvordan skulle det blitt om alle bestemte seg for å bli hjemme når det var dårlig vær. Anonymkode: 0ea2a...577 14
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:54 #14 Skrevet fredag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tviler på at noen drar på butikken i morgen, de handler fra seg i dag. Landet har fått beskjed om å holde seg innendørs. Dere vil tape mye av å ha åpent i morgen ts, foreslå å holde stengt Anonymkode: 1ab2c...ce5 Landet faktisk. Det blir ikke like ekstremt over hele Norge, så det er ikke sånn at alle bør holde seg innendørs Anonymkode: 0ea2a...577 16 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:54 #15 Skrevet fredag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tviler på at noen drar på butikken i morgen, de handler fra seg i dag. Landet har fått beskjed om å holde seg innendørs. Dere vil tape mye av å ha åpent i morgen ts, foreslå å holde stengt Anonymkode: 1ab2c...ce5 Her nærmer vi oss faretruende amerikanske tilstander når det gjelder hysteri seg jeg... Anonymkode: 91fa4...b34 31 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:58 #16 Skrevet fredag kl. 10:58 Er butikken åpen? Ja, da må du møte på jobb. Anonymkode: b5d70...d20 10
Daisy-love Skrevet fredag kl. 11:00 #17 Skrevet fredag kl. 11:00 Jeg sier tja her. Om du skal over to broer og er midt i det verste området så kan disse bli stengt. Det kommer jo litt an på om det er Karmsund bro, eller en liten innlandsbro med lite risiko. Her har vi avlyst et større arrangement i helgen, men ikke avlyst livet. Jeg har planlagt å få gjort en del hjemme i kveld, og drar mulig å handler litt ut på formiddagen. Rundt kl 7-9 blir jeg derimot hjemme, og jeg liker godt å handle da på en lørdag. Hva er de lokale anbefalingene akkurat der du bor? Sånn generelt så skal det vel litt til for at en butikk bare stenger, og det er som andre her sier veldig vanlig i andre deler av landet enn de som blir hardest rammet nå. Skal litt til for at butikker stenges på Vestlandet, selv om været som nå er meldt kan bli verste på 25 år. Har sjefen en annen reisevei enn deg? Jeg skjønner godt du er bekymret, og ikke har lyst til å dra ut, men godt mulig du må likevel. 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:02 #18 Skrevet fredag kl. 11:02 Rødt farevarsel er mer enn «litt vind», det er over orkan styrke i kastene+ oransje farevarsel for flom og regn som det også er. Avisene her skriver at dette er det verste været på 25 år. Men dere tenker at man bare møter altså? Hadde dere sendt deres datter ut på veien med god samvittighet? Anonymkode: 40671...258 7 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:04 #19 Skrevet fredag kl. 11:04 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rødt farevarsel er mer enn «litt vind», det er over orkan styrke i kastene+ oransje farevarsel for flom og regn som det også er. Avisene her skriver at dette er det verste været på 25 år. Men dere tenker at man bare møter altså? Hadde dere sendt deres datter ut på veien med god samvittighet? Anonymkode: 40671...258 Her i nord har vi da orkan i kastene flere ganger i året, ingenting stenger ned av den grunn. Eller vi har en bro som periodevis blir stengt hvis vinden kastes "feil" vei, men that's it. Livet går som normalt. Anonymkode: 91fa4...b34 15 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:05 #20 Skrevet fredag kl. 11:05 Daisy-love skrev (3 minutter siden): Jeg sier tja her. Om du skal over to broer og er midt i det verste området så kan disse bli stengt. Det kommer jo litt an på om det er Karmsund bro, eller en liten innlandsbro med lite risiko. Her har vi avlyst et større arrangement i helgen, men ikke avlyst livet. Jeg har planlagt å få gjort en del hjemme i kveld, og drar mulig å handler litt ut på formiddagen. Rundt kl 7-9 blir jeg derimot hjemme, og jeg liker godt å handle da på en lørdag. Hva er de lokale anbefalingene akkurat der du bor? Sånn generelt så skal det vel litt til for at en butikk bare stenger, og det er som andre her sier veldig vanlig i andre deler av landet enn de som blir hardest rammet nå. Skal litt til for at butikker stenges på Vestlandet, selv om været som nå er meldt kan bli verste på 25 år. Har sjefen en annen reisevei enn deg? Jeg skjønner godt du er bekymret, og ikke har lyst til å dra ut, men godt mulig du må likevel. De lokale anbefalingene her jeg bor er at man må holde seg inne og at de regner med at broene kan bli stengt på kort varsel. De venter også store strømbrudd og vanskelige kjøreforhold pga vann og veltede trær. Anonymkode: 40671...258 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå