Gå til innhold

Betennelse i slimpose (skulder) behandling?

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen med erfaring? Driver med elektro akupunktur nå, er noe bedre enn før første behandling, men har stagnert litt nå. Jeg kan få kortison injeksjon, men er skeptisk...
Vil dette gå over av seg selv evt. og hvor lang tid tar det? noen andre medisiner som kunne hjulpet? Erfaringer?
Ikke vært hos fastlege ennå, gått til naprapat som har ultralyd ol. Mye raskere enn å gå til fastlege, som må henvise videre osv. Men må nok til legen over helga for sykemelding da jeg snart har brukt opp egenmeldingene...

Anonymkode: 32bb5...284

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok kortison. Hvorfor er du skeptisk til det?

Anonymkode: cee3d...b8c

• Liker 3
Skrevet

Kortison fungerer som bare det. Jeg sleit med akkurat det samme, etter kortison ble alt bra. Men viktig at det tas med ultralyd så dem som setter sprøyta treffer akkurat. 

• Liker 3
Skrevet

Kortison er det eneste som hjelper her. Men det er kun en korttidsbehandling her da min er kronisk etter en skade. 

Anonymkode: 14326...604

Skrevet
justme2019 skrev (Akkurat nå):

Kortison fungerer som bare det. Jeg sleit med akkurat det samme, etter kortison ble alt bra. Men viktig at det tas med ultralyd så dem som setter sprøyta treffer akkurat. 

Dette

Anonymkode: bbba0...31a

• Liker 1
Skrevet
justme2019 skrev (9 minutter siden):

Ja, hu har sendt bildene videre til en som driver med dette. Han setter det med ultralyd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tok kortison. Hvorfor er du skeptisk til det?

vet liksom ikke...hørt det er dritvondt... redd det ikke skal funke, bivirkninger, bortkasta penger osv :ler: 
hvor lenge måtte du ta det med ro i ettertid? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

vet liksom ikke...hørt det er dritvondt... redd det ikke skal funke, bivirkninger, bortkasta penger osv :ler: 

Jeg har tatt to kortisonsprøyter i skuldra. Synes ikke det var vondt, og det er jo uansett lokalbedøvelse i sprøyta. Og det funker. Med sprøytebehandling er det svært sjelden bivirkninger, så det ville jeg ikke vært bekymret for i det hele tatt. Husker ikke helt hvor lenge jeg måtte ta det med ro, kan det ha vært 6 uker? Kan være jeg husker helt feil, så ta det med en klype salt. Det er noen år siden nå, og skuldra har vært helt fin siden *bank i bordet*.

Skrevet

Ulempen er at kortison sliter på senen i skulderen. Det er jeg litt skeptisk til. 

Anonymkode: b7227...271

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ulempen er at kortison sliter på senen i skulderen. Det er jeg litt skeptisk til. 

Anonymkode: b7227...271

Det gjør kronisk betennelse og.

• Liker 1
Skrevet

Beste kombinasjonen er trykkbølgebehandling sammen med noen som er virkelig dyktig til å ta triggerpunkt i hele skulder/nakke-muskulaturen. 

Jeg kjenner flere som har fått redusert funksjon etter kortison, så jeg hadde ventet i det lengste før jeg gikk for det. To jeg kjenner har fått funksjonshemmende skader i skuldrene, en har fått stor muskelsvekkelse i hofte/setemuskulatur. Alt bekreftet av leger (andre enn de legene som satte kortisonsprøytene). Som en over sier, skal man først likevel ta kortison, så bør man kun gjøre det hos noen som er god på ultralydassistert kortisonsetting. Og selv om man får det, så må man i ettertid få gjort noe med muskelspenninger, muskelstyrke og -tøyelighet og bedre holdning og endre det man har gjort for å få slimposebetennelsen i utgangspunktet. Kosthold spiller ofte også inn.

Anonymkode: f4f65...e63

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tatt to kortisonsprøyter i skuldra. Synes ikke det var vondt, og det er jo uansett lokalbedøvelse i sprøyta. Og det funker. Med sprøytebehandling er det svært sjelden bivirkninger, så det ville jeg ikke vært bekymret for i det hele tatt. Husker ikke helt hvor lenge jeg måtte ta det med ro, kan det ha vært 6 uker? Kan være jeg husker helt feil, så ta det med en klype salt. Det er noen år siden nå, og skuldra har vært helt fin siden *bank i bordet*.

klarer jeg å kjøre bil hjem etterpå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

klarer jeg å kjøre bil hjem etterpå?

Ja det går helt fint.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kortison er det eneste som hjelper her. Men det er kun en korttidsbehandling her da min er kronisk etter en skade. 

Anonymkode: 14326...604

Samme her. Gått med skaden i flere år. Tok kortison, og det ble en helt ny verden. Men det gikk over.. fått tilbud om kortison igjen, men helt ærlig blir jeg kvalm ved tanken, for det var ufattelig vondt. 

Anonymkode: 73823...501

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir sprøyta satt riktig sted, så virker den. Jeg syntes det var ufattelig vondt. Men det hjalp veldig.  Tror jeg tok det rolig noen få dager. Armen var øm, nesten følelsen av støl. Kunne kjøre hjem og fungere i dagliglivet. Innen en uke var jeg tilbake med styrketrening.

Anonymkode: 73823...501

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ikke spesielt vondt. Skulle ikke bruke armen unødvendig i ca 2 uker. 

Anonymkode: d4c1e...78b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

noen med erfaring? Driver med elektro akupunktur nå, er noe bedre enn før første behandling, men har stagnert litt nå. Jeg kan få kortison injeksjon, men er skeptisk...
Vil dette gå over av seg selv evt. og hvor lang tid tar det? noen andre medisiner som kunne hjulpet? Erfaringer?
Ikke vært hos fastlege ennå, gått til naprapat som har ultralyd ol. Mye raskere enn å gå til fastlege, som må henvise videre osv. Men må nok til legen over helga for sykemelding da jeg snart har brukt opp egenmeldingene...

Jeg hadde bursitt i arm/skulder som satt i i 9 mndr før det var bra 🥺

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg var også skeptisk til kortison men så ble det så mye verre at jeg til slutt måtte på legevakten og gråte meg til det 😅

Anonymkode: 04c61...1e6

Skrevet
Grüner skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde bursitt i arm/skulder som satt i i 9 mndr før det var 

Jøss, trengte ikke ta det med ro i det hele tatt. Fikk kortison i helga og jobbet som vanlig ….

Anonymkode: 04c61...1e6

Skrevet

Jeg er livredd for sprøyter men dette er tilnærmet smertefrittd. Tatt det 3 ganger og skal snart ha en 4 gang. Eneste som hjelper. Virker helt sykt fort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...