TomKrus Skrevet fredag kl. 12:20 #21 Skrevet fredag kl. 12:20 Snuppiluppi84 skrev (44 minutter siden): Hvis midlene kommer fra han alene, så er det jo uansett ingenting dine barn skal arve. Og da er barna hans helt fjern, at de skriver under på at hun kan sitte i uskiftet bo om han dør ! Det som da skjer er at hun kan sitte i et uskiftet bo i verste fall i mange 10 år, ta opp lån på boligen eller forringe den på andre måter. Mange tenker ikke over dette i det hele tatt, og noe som arveretts advokater advarer mest mot. Bare ikke gjør det som særkullsbarn. Og joda det er mye far kan finne på som kan gjøre deg arveløs, men det er en helt annen sak. Det er bare å bruke opp rubbel og bit, så er det ingenting å arve for noen som helst. 3 1
Sportydame Skrevet fredag kl. 12:31 #22 Skrevet fredag kl. 12:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Midlene kommer fra han alene. Takk for at du svarte så enkelt Anonymkode: 3bd2a...bd3 Om barna hans skriver under på at du skal kunne sitte i uskifte med HANS særeie må barna hans være bortimot helt nedsnødde...... Og hvorfor i allverden har du ingen midler selv? 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:22 #23 Skrevet fredag kl. 13:22 Sportydame skrev (46 minutter siden): Om barna hans skriver under på at du skal kunne sitte i uskifte med HANS særeie må barna hans være bortimot helt nedsnødde...... Og hvorfor i allverden har du ingen midler selv? Hvordan får du det til at jeg ikke har midler selv? jeg har da virkelig fast jobb, godt betalt og hadde eget hus før jeg traff mannen min. Huset ble solgt da jeg giftet meg med han og flyttet til han. Jeg puttet min del inn i hans hus så vi kunne bygge ut da vi trengte større plass da jeg flyttet dit ( tross alt litt endring fra 2 - til 5 barn) og da vi solgte hans hus så gikk vi heller ikke i tap. Det var da ta vi betalte ut all gjelden vi hadde for at vi skulle bli gjeld fri ( og det er mulig at det er der det grunner i i forhold til ungene mine når jeg nå har begynt å tenke fordi alle ungene fikk en sum men det var kanskje ikke bra nok) Og det vi, ville med at jeg får bo i uskiftet er at jeg ikke skal behøve å flytte når min mann skulle falle fra hvis det skjer før meg. Vi har nå et møte med advokat på mandag for å få alt på plass. Så ser vi. Takk for svar. Anonymkode: 3bd2a...bd3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:37 #24 Skrevet fredag kl. 13:37 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan får du det til at jeg ikke har midler selv? jeg har da virkelig fast jobb, godt betalt og hadde eget hus før jeg traff mannen min. Huset ble solgt da jeg giftet meg med han og flyttet til han. Jeg puttet min del inn i hans hus så vi kunne bygge ut da vi trengte større plass da jeg flyttet dit ( tross alt litt endring fra 2 - til 5 barn) og da vi solgte hans hus så gikk vi heller ikke i tap. Det var da ta vi betalte ut all gjelden vi hadde for at vi skulle bli gjeld fri ( og det er mulig at det er der det grunner i i forhold til ungene mine når jeg nå har begynt å tenke fordi alle ungene fikk en sum men det var kanskje ikke bra nok) Og det vi, ville med at jeg får bo i uskiftet er at jeg ikke skal behøve å flytte når min mann skulle falle fra hvis det skjer før meg. Vi har nå et møte med advokat på mandag for å få alt på plass. Så ser vi. Takk for svar. Anonymkode: 3bd2a...bd3 Du har jo selv svart at midlene kommer fra han alene og nå kommer en helt annen forklaring og historie. Veldig merkelig. Anonymkode: cf903...e0d 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:03 #25 Skrevet fredag kl. 14:03 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du har jo selv svart at midlene kommer fra han alene og nå kommer en helt annen forklaring og historie. Veldig merkelig. Anonymkode: cf903...e0d Ja jeg har sagt at midlene kommer fra han, men det betyr ikke at jeg er ubemidlet. Hvis vi skal ha særeie så er det naturlig at han står som eier og ikke jeg, så da blir pengene mine brukt til andre ting som ferie, og slike ting, Så når det gjelder huskjøp/ boligkjøp så blir hans brukt til det og mitt til andre ting. Anonymkode: 3bd2a...bd3
Sportydame Skrevet fredag kl. 14:11 #26 Skrevet fredag kl. 14:11 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja jeg har sagt at midlene kommer fra han, men det betyr ikke at jeg er ubemidlet. Hvis vi skal ha særeie så er det naturlig at han står som eier og ikke jeg, så da blir pengene mine brukt til andre ting som ferie, og slike ting, Så når det gjelder huskjøp/ boligkjøp så blir hans brukt til det og mitt til andre ting. Anonymkode: 3bd2a...bd3 Så da gjør du i prinsippet dine barn arveløse ved å bruke opp alt de evt skulle hatt med dine midler. Forstår dem godt jeg.... 😉 8 1
Gaia Skrevet fredag kl. 14:29 #27 Skrevet fredag kl. 14:29 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja jeg har sagt at midlene kommer fra han, men det betyr ikke at jeg er ubemidlet. Hvis vi skal ha særeie så er det naturlig at han står som eier og ikke jeg, så da blir pengene mine brukt til andre ting som ferie, og slike ting, Så når det gjelder huskjøp/ boligkjøp så blir hans brukt til det og mitt til andre ting. Anonymkode: 3bd2a...bd3 Hvis du har puttet pengene dine fra hussalg inn i hans hus, så er det ikke hans hus lenger. Da er det deres hus. 4 1
TomKrus Skrevet fredag kl. 15:25 #28 Skrevet fredag kl. 15:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg har sagt at midlene kommer fra han, men det betyr ikke at jeg er ubemidlet. Hvis vi skal ha særeie så er det naturlig at han står som eier og ikke jeg, så da blir pengene mine brukt til andre ting som ferie, og slike ting, Så når det gjelder huskjøp/ boligkjøp så blir hans brukt til det og mitt til andre ting. Anonymkode: 3bd2a...bd3 Haaaaaaaaaaaaaallo ! Nei ! Dette er igjen en gedigen "kvinnefelle" ikke bruk dine penger på "mannfolk, vin og sang" Få de inn i eiendommen med din andel til du til slutt er der med 50%. Altså han har sine verdier i eiendom som han kan selge med stor fortjeneste, mens du bruker dine penger på forbruk til han og deg Du kødder og troller her tipper jeg. For om det er sannheten da er du ekstremt naiv og uforsiktig. 4
TomKrus Skrevet fredag kl. 15:35 #29 Skrevet fredag kl. 15:35 Husk en ting, som ung kan du jobbe inn tabbene dine ! Som middelaldrene rekker du ikke å klare dette om du fucker det opp økonomisk skikkelig. Alle med særkullsbarn bør sette seg skikkelig inn i hva dette betyr, uansett det er pokker ta mange naive tullinger der uten som ikke fatter bæret for sitt og sine sitt beste. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:32 #30 Skrevet fredag kl. 17:32 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Midlene kommer fra han alene. Takk for at du svarte så enkelt Anonymkode: 3bd2a...bd3 Så hva er problemet? Dine barn har ikke krav på noe, men du har krav på 25% og har også anledning til å sitte i uskiftet bo med hans barn Anonymkode: b6036...9aa
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:16 #31 Skrevet fredag kl. 18:16 Hvorfor åpner du innlegget ditt med at du skriver det på pc på jobb? 😆 Anonymkode: 774f3...ac5 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:39 #32 Skrevet fredag kl. 18:39 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er nok ikke så enkelt, og det var heller ikke det jeg ba om råd til. Og det er heller ikke poenget. Anonymkode: 3bd2a...bd3 Høres ut som ei skikkelig god mor du. Viser ingen interesse for å få ett forhold til barna dine iallfall. Skam deg, du er nok skyld i at forholden har røket. Anonymkode: 890a4...0d5
Eva-Lena Skrevet fredag kl. 18:54 #33 Skrevet fredag kl. 18:54 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor åpner du innlegget ditt med at du skriver det på pc på jobb? 😆 Anonymkode: 774f3...ac5 Det lurte jeg på også 😂😂😂 Dette svaret ble skrevet på IPhone 16 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:20 #34 Skrevet fredag kl. 19:20 Sportydame skrev (5 timer siden): Så da gjør du i prinsippet dine barn arveløse ved å bruke opp alt de evt skulle hatt med dine midler. Forstår dem godt jeg.... 😉 Ærlig talt. Ts gjør det hun ønsker med sine egne penger. En skal ikke gå rundt og forvente arv. Anonymkode: 5a0db...3b8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:45 #35 Skrevet fredag kl. 20:45 Du har tre barn, og ingen av dem ønsker noen som helst kontakt med deg. Hvis du er sikker på at du er uskyldig, har du vurdert om din mann kan ha gjort noe mot dem? Har du fått beskjed fra barna dine hvorfor de ikke ønsker kontakt? Anonymkode: b67d9...aee
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:20 #36 Skrevet fredag kl. 21:20 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du har tre barn, og ingen av dem ønsker noen som helst kontakt med deg. Hvis du er sikker på at du er uskyldig, har du vurdert om din mann kan ha gjort noe mot dem? Har du fått beskjed fra barna dine hvorfor de ikke ønsker kontakt? Anonymkode: b67d9...aee Ja det er jeg 100% sikker på, fordi da hadde ikke ville hatt noe med han på gjøre men jeg fant ut at de prater med han. Så jeg ba han om å spørre de rett ut i kveld. Han har ikke tenkt noe over dette siden han har kontakt med de. Men det kom da frem at fordi jeg ikke lengre deler deres tro og fordi de fikk beskjed fra faren sin ( min x mann) at hvis han skulle hjelpe de med noe som helst så måtte de velge mellom han og meg, dette var da noe ikke min x har sagt noe om, men vi er jo ikke venner lengre. Samt et enormt press fra farmor og tanter og farfar med familie. Om at jeg ikke skal lengre være en del av deres libv, så pga det ble så mange mot de så valgte de denne delen. For dere som kommenterte at jeg startet med å skrive at jeg skrev fra jobb pc så var det at vi er flere som bruker denne pc og at jeg vet at flere av kollegiene mine er her inne. Anonymkode: 3bd2a...bd3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:24 #37 Skrevet fredag kl. 21:24 Hvis det skulle skje... På tide å gå videre og skape seg sitt eget nytt liv. Kjøp ut hans barn. Ikke sett dem i situasjonen at de nå på grunn av høflighet sier at du kan bo der. Vær den voksne og si at det gjøres opp den dagen det skjer. Anonymkode: 4bbb1...1da 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:31 #38 Skrevet fredag kl. 21:31 Jeg tenker at dere kan ha særeie på hver deres ideelle eierandel. Hvis en av dere dør først, så kan den andre arve mest mulig gjennom testamente. Pliktdelsarven begrenser hvor mye som kan testamenteres bort. Hvis gjenlevende ikke har råd til å beholde huset, så får man selge og kjøpe et rimeligere sted eller at avdødes barn gir gjenlevende borett. Anonymkode: 27b5c...730
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:35 #39 Skrevet fredag kl. 21:35 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis det skulle skje... På tide å gå videre og skape seg sitt eget nytt liv. Kjøp ut hans barn. Ikke sett dem i situasjonen at de nå på grunn av høflighet sier at du kan bo der. Vær den voksne og si at det gjøres opp den dagen det skjer. Anonymkode: 4bbb1...1da Helt enig. Ikke bo dyrere enn at den som lever lengst kan overta og gjøre opp for seg og bli ferdig med saken. Anonymkode: 0588a...84a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå