Gå til innhold

Mens vi venter på stormen -beredskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Amy er ikke noe verre enn stormen vi hadde i sommer, den eneste forskjellen er at denne er hauset opp i mediene.

Har ikke løftet en finger ekstra, og planene for helgen er som en vilken som helst annen.

Vi bor i et værbitt land. Mediene gjør dette til en stor greie. Husk hvordan de fremstilte varmen i sommer, det så ut som at hele landet skulle brenne opp, med ildrøde kart i mediene. Klarer ikke ta det seriøst lenger, og tror vi står av denne stormen helt uten problemer.

Anonymkode: 120f7...823

Den auguststormen tok flere store trær i hagen min, knakk dem rett av, så den var ikke noe å kimse av altså!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor? Fordi den kommer og jeg vil være forberedt. 

Anonymkode: 3f6c4...742

Den kommer. Den går. Ikke noe å vente på. Hva tror du skal skje liksom? 🙄

Anonymkode: 3b89e...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Beredskapslager burde vært pålagt i alle husholdninger.

Anonymkode: 94f2b...1f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Amy er ikke noe verre enn stormen vi hadde i sommer, den eneste forskjellen er at denne er hauset opp i mediene.

Har ikke løftet en finger ekstra, og planene for helgen er som en vilken som helst annen.

Vi bor i et værbitt land. Mediene gjør dette til en stor greie. Husk hvordan de fremstilte varmen i sommer, det så ut som at hele landet skulle brenne opp, med ildrøde kart i mediene. Klarer ikke ta det seriøst lenger, og tror vi står av denne stormen helt uten problemer.

Anonymkode: 120f7...823

Det er faktisk meldt om 41 i kast i indre deler av Møre og Romsdal og over 30 i kast i Bergen. Så det er voldsomme vindkast som kommer.

Anonymkode: a49d8...c0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor sterke kastevinder er det meldt hos dere da siden du er redd for det ? I indre deler av Møre og Romsdal er det meldt om kast på 41.

Anonymkode: a49d8...c0f

Det er antagelig ikke bare kraftig vind personen tenker på. Flere steder er det også farevarsel for ras og skred som kan bli utløst av de vanvittige mengdene nedbør kombinert med vind med orkan i kastene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er bare en storm. Kos dere inne. Vi har sånne stormer årlig og ikke noe stress. 

Hilsen nordlending. 

Anonymkode: 7fbe1...74c

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Orkan i kastene har vi da flere ganger i året. Null stress med det. 

Hilsen en annen nordlending

Anonymkode: 763e0...b74

I Nordland, der man forankrer og rydder møblene tidlig. Det meste av eldre trær allerede har blåst ned. Og både hus og natur er vant med vinterstormer. Blir det jo noe helt annet. 

Men der det er rød sone nå så har det ikke vært tilsvarende storm på 25+ år. Da er det mange hus og tak, trær og annet, som ikke har fått prøvd seg i storm på mange år. Enkelte er jo ikke vant med at man må ta inn trampoliner en gang. 

Jeg fatter ikke at man ikke evner å se denne forskjellen? Det blir som at jeg skal si til at jeg ikke fatter at du må planlegge bilturen, for du ser jo neste ladestasjon i det du forlater den forrige. 

Anonymkode: b0e89...dfc

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor lenge greier du deg med mat ca hvis stormen skulle stenge alle veier og isolere deg! 

Anonymkode: 3f6c4...742

Har mat i ukevis, og i et år om jeg går løs på potetlageret hvor det er flere hundre tonn potet. Kan holde varmen med vedfyring og koke mat med ved eller gass. Kan hente vann i en bekk i nærheten. Skal nok klare oss...

Anonymkode: c06d2...788

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det trygt å gå ut i området Oslo? Har frisørtime i dag selvfølgelig😅

Anonymkode: bf948...819

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt ned parasollen på gulvet på veranda, og har avlyst en kjøretur inn mot Oslo i dag. Gidder ikke risikere å kjøre oss fast mellom nedblåste trær, enorme nedbørsmengder osv.. men det hadde nok gått bra om vi ikke hadde avlyst også. Bor i Innlandet ved gult varsel bare. Men masse masse skog og lange skogsveier uten avkjørsler.

Anonymkode: da7a3...e08

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...