AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:23 #1 Skrevet fredag kl. 08:23 Hvor lenge greier du deg med mat ca hvis stormen skulle stenge alle veier og isolere deg! Anonymkode: 3f6c4...742
Ullvott Skrevet fredag kl. 08:25 #2 Skrevet fredag kl. 08:25 Mat for noen dager, kanskje en ukes tid. Hvis strømmen skulle bli borte har vi ved til oppvarming og matlaging, pluss et par gassbokser til matlaging også.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:28 #3 Skrevet fredag kl. 08:28 Kunne nok klart oss 1 uke eller 2. Har tørrvarer, noe hermetikk, har endel reinkjøtt i fryseren (som måtte blitt spist opp før den ble ødelagt). Har både primus, gass og kvistbrenner, som kan brukes til matlaging. Ville muligens gått tom for kaffe etter 1 uke. Det hadde vært krise😪 Anonymkode: 699f3...f5c 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:45 #4 Skrevet fredag kl. 08:45 Et par uker - minst. Hadde gått tom for melk ganske fort, men det er ingen krise. Ingen av oss drikker melk, brukes kun til matlaging. Anonymkode: cfe76...158
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:45 #5 Skrevet fredag kl. 08:45 Må oppgradere kaffelageret mitt! Ellers har jeg alltid mat for ei uke i beredskapskassr pluss til ei uke til litt rundt om i kjøleskapet,kjeller og tørrvare. Anonymkode: 3f6c4...742
Daisy-love Skrevet fredag kl. 11:07 #6 Skrevet fredag kl. 11:07 Har mer enn nok mat til en måned om ikke mer, men ikke vann til det. Har godt med kos, og enkel mat som ikke krever åpning av fryser og kjøleskap om strømmen går. Ellers skal det mye til for å bli helt isolert her jeg bor. Har en nærbutikk noen hundre meter unna, og verre om den hadde fått inn varer.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:11 #7 Skrevet fredag kl. 11:11 Har ikke mat, klarer da fint en uke uten å spise. Vann har jeg. Anonymkode: a05b8...35e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:14 #8 Skrevet fredag kl. 11:14 Tipper 4-5 dager. Har ingen mulighet for matlagning uten strøm, ser at det er noe vi bør få på plass på sikt. Anonymkode: f2fff...9ec 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:23 #9 Skrevet fredag kl. 11:23 Bor ikke på de mest utsatte stedene, vil tro varselet kanskje går fra gult til oransj event. Men ordner ikke noe mer enn mat som ikke trenger varmes. For strømbrudd blir det garantert, den forsvinner når det har vært mindre vind enn meldt nå. Har litt ved, stearinlys og lommelykt. Og mobilene er oppladet. Anonymkode: 3bfc7...ca3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:29 #10 Skrevet fredag kl. 11:29 Bor i blokk, den står i en bakke, sånn at noen av leilighetene nederst er litt som sokkel leiligheter. Er redd for at blokka skal skli ut. Kanskje jeg overdriver da! Men er redd for det. Anonymkode: dc6d7...4de 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:35 #11 Skrevet fredag kl. 11:35 Tipper det blir ulv-ulv nok engang. Det er blitt inflasjon i "farevarsel" de siste årene. Ja, det blir nok ganske heftig, men ikke noe de fleste ikke kan håndtere helt greit. Forvent strømbrudd og sterke vindkast. Sørg for å ha lommelykter og stearinlys klare og sikre løse gjenstander, så blir det mest bare kos. Når nettet og dekningen ryker, så fyr opp i ovnen, finn fram pledd og brettspill, så kan man faktisk bli litt bedre kjent med familien sin også...... Anonymkode: acfca...3c2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:44 #12 Skrevet fredag kl. 11:44 Tror jeg hadde klart meg 2-3 uker med mat. Hadde kanskje vært så lei av havregryn og knekkebrød at jeg ikke hadde spist det på flere år etterpå da Har også noen kilo med proteinpulver som kan brukes som måltidserstatter, det holder sikkert for å dekke alle måltider i 1-2 uker det også. Kjedelige måltider? Ja. Dekker normalt behov? Nei. Forhindrer at jeg sulter? Ja, absolutt. Forsvinner veier og jeg blir isolert, så vil jeg uansett ikke få trent, eller gjort særlig annet, og vil derfor klare meg med mindre mat enn til vanlig. Forsvinner vannet, så får jeg drikke energidrikker, brus og juice som jeg har ganske store mengder av. Foretrekker vann til daglig, men i en krisesituasjon så er det viktigste at man får i seg væske. Forsvinner strømmen, og dermed varmen, så blir det flere lag med ull, og dyner/pledd. Kan fortsatt uansett ikke gjøre noe om jeg er isolert, så kan pakke meg inn i flere dyner med en bok på sofaen eller i senga. Det mange glemmer når de tenker mat til beredskap er at det ikke handler om at det skal smake godt, eller være "riktig kosthold", men det skal være tilstrekkelig til at man ikke sulter. Om det betyr spise potetgull eller sjokolade til frokost, middag og kvelds, så er det likevel tilførsel av energi slik at man kommer seg igjennom krisen. Og i Norge har vi god nok beredskap ellers til at man får tilført nødvendige ting i løpet av ett døgn eller to, hvis man ikke blir evakuert. Det har vært flydd inn mat og nødvendige varer til bygder tidligere, og brukt båt... Ingen vil bli sittende isolert i ukesvis uten å få noe bistand. Anonymkode: d4f66...dca 3 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:50 #13 Skrevet fredag kl. 11:50 LOL. Bor i det mest utsatte området og skal passe på å lade powerbanken til mobilen opp men kan også lade i bilen in worst case Har lommelykt på mobilen og så mye mat i kjøleskapet og fryser at jeg kan overleve en mnd - problemet er om strømmen forsvinner mer enn 12 timer da må vel alt kastes...... Varme? Har ikke engang satt på varmen enda så ingen problemer...... Har evt gassgrill i uteboden/carporten som kan fyres opp ved behov dersom jeg mååå lage mat. Anonymkode: bbdf5...38a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:55 #14 Skrevet fredag kl. 11:55 Beredskap for litt vær og vind? Nei, vi skal leve som normalt. Skal til og med ut på byen (Oslo) i helgen. Anonymkode: e7f36...bec 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:59 #15 Skrevet fredag kl. 11:59 Har nok mat for ca 1-2 måneder, men det blir ensformig etterhvert. Ikke at vi trenger det, har en rekke butikker i 10-20 minutters omkrets til fots. Powerbankene er ladet maks Anonymkode: b0e89...dfc
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:01 #16 Skrevet fredag kl. 12:01 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Beredskap for litt vær og vind? Nei, vi skal leve som normalt. Skal til og med ut på byen (Oslo) i helgen. Anonymkode: e7f36...bec Bor alle i Oslo? Anonymkode: 3f6c4...742 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:12 #17 Skrevet fredag kl. 12:12 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bor alle i Oslo? Anonymkode: 3f6c4...742 Drammen. Anonymkode: dc6d7...4de
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:43 #18 Skrevet fredag kl. 13:43 Har nettopp ukeshandlet så vi har mat for i hvert fall en uke. Lenger også, men da blir det ikke komplette middager lenger. Anonymkode: 6388c...1b1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:46 #19 Skrevet fredag kl. 13:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beredskap for litt vær og vind? Nei, vi skal leve som normalt. Skal til og med ut på byen (Oslo) i helgen. Anonymkode: e7f36...bec Det er da ingen som helst problem å være ute som normalt i såpass lite vind som 15 i kast. Men der det skal være over 30 i kast og tilogmed 39 i kast,er det annerledes. Der er det å holde seg inne. Anonymkode: a49d8...c0f 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:54 #20 Skrevet fredag kl. 13:54 Vi bor i by, butikken er 50 meter. Det er prat om en storm vi blir ikke invadert av aliens og tornadoer. Anonymkode: 8ef23...fca 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå