AnonymBruker Skrevet 3. oktober #1 Skrevet 3. oktober Helst et som ikke er plastbelagt....finull blir vel litt stivt for de små? Anonymkode: 4a2d2...c02
onyx Skrevet 3. oktober #3 Skrevet 3. oktober Rauma lamull hadde jeg gått for om jeg skulle strikket babyplagg nå. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #4 Skrevet 4. oktober onyx skrev (14 timer siden): Rauma lamull hadde jeg gått for om jeg skulle strikket babyplagg nå. Ja, kanskje det - fine farger hva er forskjellen på lamull og finull fra Rauma? ts Anonymkode: 4a2d2...c02
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #5 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 10.41): Tumi, panda Anonymkode: f08ce...708 Men Panda er superwash... Anonymkode: 4a2d2...c02
cassio Skrevet 4. oktober #6 Skrevet 4. oktober Inca. Det er alpakka, men spunnet fast og røyter minimalt.
onyx Skrevet 4. oktober #7 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, kanskje det - fine farger hva er forskjellen på lamull og finull fra Rauma? ts Anonymkode: 4a2d2...c02 Lamull er vel hakket tynnere og mykere enn finull. Anbefaler å bare kjøpe et nøste og strikke en skikkelig prøvelapp/småplagg, så du kan vaske og teste hvordan det blir og om du tror det passer.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #8 Skrevet 4. oktober Lamull er mykt og godt, Rauma har flere hefter med babystrikk med lamull. De har også babygarn, men det er superwash. Så heller ren lamull for min del. Nydelig garn. Anonymkode: cda46...294
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #9 Skrevet 30. oktober Jeg strikker mye babystrikk i lamull. Mykere enn finull, men også littegrann tynnere. Mange fine farger. Strikker også en del oppskrifter som er laget for babygarn, men bruker lamull til de fordi jeg ikke er grad i superwash. Går også fint å erstatte Inca garn med lamull - bare husk å strikke prøvelapp og eventuelt justere pinnestørrelse eller maskeantall! Anonymkode: 368fc...e52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå