Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stillinger jeg søker har ofte opptil 200 søkere. Hvordan kan jeg skille meg ut i mengden? Skal så mye til å bli èn av de 200🥲
Tar gjerne i mot tips

Anonymkode: 498d5...edb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha gode karakterer på vitnemålet, jobbe deltid ved siden av studiene, jobbe som frivillig, kunne flere språk enn bare norsk og engelsk (hvis relevant), ta kurs i prosjektledelse eller programmeringsspråk f.eks. Være tydelig på hvordan utdanningen og arbeidserfaringen din kan være til nytte for bedriften du søker hos.

Anonymkode: 770b5...adf

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det å ha en veldig ryddig og oversiktlig cv er pri en!  Periode-stillingstittel-selskap på en linje i fet skrift. En-tre linjer under der du beskriver oppgaver/ansvar/noe du ønsker å trekke frem som læring herfra. Trikset er å gjøre dette relevant mot det du søker på; et system du vet de bruker, personalansvar, teknologi etc. Begynn med nåtid arbeid og jobb deg bakover. Så utdanning med veldig tydelig år, grad, sted. Cven kan godt være mer enn en side, bare det er luft og konsist innhold. Vi som rekrutterer er glad i å ha notatplass på cven når vi har den med oss på intervju 😉

Utrolig hvor mange som skriver elendige og uleselige cver!

Endret av Summeer
Skrevet

Cv’en er definitivt viktigst. Ofte mange av de 200 jobbsøkerne som i regi av nav har fått beskjed om at de må sende f.eks. ti søknader i uken. Vi har altså så mye rart som søker på f.eks. psykolog eller legestillinger.
Leder hos oss forholder seg hovedsaklig til CV og oppgitt erfaring. Med dagens bruk av AI kan hvem som helst skrive en god søknadstekst. Så den tillegges mindre vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Ha veldig gode karakterer.

Alt annet er detaljer. 

Anonymkode: 22e81...626

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å ha en god referanse og ikke lukte veldig på jobbintervju. Og selvfølgelig en bra cv

Anonymkode: ab7a1...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...