Million Skrevet 3. oktober #1 Skrevet 3. oktober (endret) Florida for eksempel, setter ny rekord i år og henrettet sin 13. fange nylig, iflg artikkel i VG. En mann i sekstiårene, som har sittet inne i mange tiår og ventet. Samme avis skriver også om en sak fra Tennessee der det kun er EN kvinne som sitter på dødscelle (resten er menn), og som nå etter flere tiår i fengsel, har fått fastsatt sin dødsdato. Hun ble dømt som 18 åring, og er nå 48. Hun hadde udiagnostisert borderline psykisk sykdom på tidspunktet hun begikk et drap, dette ble ikke oppdaget før i voksen alder i fengselshelsevesenet. Av 2100 fanger som sitter på dødscelle i USA er kun 48 kvinner, resten er menn, og alle venter de på døden. Det er helt sykt at en vestlig myndighet henretter og dreper folk. Ser man på kriminalstatistikken fra USA, ser det ikke ut til at dødsstraff-systemet har noen avskrekkende virkning på befolkningen akkurat heller...så hvorfor holder de på det? De gjeninnførte dødsstraff for 49 år siden. Hva er din mening om dødsstraff? Ja eller nei? Ja med forbehold om xxxx, eller kategorisk nei? Endret 3. oktober av Million glemte et ord 12 1
Maia70 Skrevet 3. oktober #2 Skrevet 3. oktober Jeg mener dødsstraff kjennetegner et primitivt samfunn, og det er helt sykt ja. At USA fortsatt kan holde på med dette er en skam. 26 5
LeveMannen Skrevet 3. oktober #3 Skrevet 3. oktober Det blir nok et nei fra meg i hvert fall. Systemet i USA er lagt opp slik at det tar flere tiår før straffen blir utført, og en fange på dødsstraff celle koster mye mer enn en fange som sitter på livstid. Og vi vil jo heller ikke ha et system som i Saudi Arabia hvor en mann blir annklaget for trolldom eller homofili, og blir halshugget med sverd på en offentlig parkeringsplass noen dager etterpå... 5 2
Svart skjerm Skrevet 3. oktober #4 Skrevet 3. oktober Eye for an eye.. Ikke glem at mange i USA fortsatt lever i gammeltestamentlig tankegang. Gode kompiser som tenker likt, men i hvert sitt spekter. USA og Saudi. 7
DesmondMiles Skrevet 3. oktober #5 Skrevet 3. oktober USA er som de sier "a third world country with a Gucci belt". 16 2
Pawn Hearts Skrevet 3. oktober #6 Skrevet 3. oktober Jeg er prinsipiell motstander av dødsstraff. I tillegg driver USA nå og henretter det de antar er narkosmuglere fra Venezuela, og dette gjøres uten noen rettslig prosess. Og dette er en av våre nærmeste og viktigste allierte? Skammelig! 15 2
Lesehest1 Skrevet 3. oktober #7 Skrevet 3. oktober Jeg er imot dødsstraff. Drepe for å vise at det er galt å drepe… Nei, det er forferdelig å høre om. 7 1 1
Maia70 Skrevet 3. oktober #8 Skrevet 3. oktober Pawn Hearts skrev (15 minutter siden): Jeg er prinsipiell motstander av dødsstraff. I tillegg driver USA nå og henretter det de antar er narkosmuglere fra Venezuela, og dette gjøres uten noen rettslig prosess. Og dette er en av våre nærmeste og viktigste allierte? Skammelig! Oi oi, det har jeg ikke fått med meg. Tok og googlet det nå https://www.vg.no/nyheter/i/o3X25R/trump-tre-drept-i-nok-et-amerikansk-angrep-paa-smuglerbaat https://www.nrk.no/nyheter/trump_-usa-har-gjennomfort-dodelig-angrep-mot-narkobat-fra-venezuela-1.17552468 1
Gratis Skrevet 3. oktober #9 Skrevet 3. oktober Jeg er mot dødsstraff fordi rettsvesenet kan gjøre feil! Mener likevel at noen fortjener det. 7 1
Gratis Skrevet 3. oktober #10 Skrevet 3. oktober (endret) Pawn Hearts skrev (2 timer siden): Jeg er prinsipiell motstander av dødsstraff. I tillegg driver USA nå og henretter det de antar er narkosmuglere fra Venezuela, og dette gjøres uten noen rettslig prosess. Og dette er en av våre nærmeste og viktigste allierte? Skammelig! Kommer du til å bry deg om de eventuelt hundrevis av mennesker som dør av overdosene fra dopet på disse båtene? Endret 3. oktober av Gratis 3 1
umAxa Skrevet 3. oktober #11 Skrevet 3. oktober Maia70 skrev (6 timer siden): Jeg mener dødsstraff kjennetegner et primitivt samfunn, og det er helt sykt ja. At USA fortsatt kan holde på med dette er en skam. Kan spille djevelens advokat og si at det er mye primitiv oppførsel i et samfunn også. Så.... straff gjenspeiler vel gjerningen da? 1 1
Trult Skrevet 3. oktober #12 Skrevet 3. oktober Jeg hadde ikke gått i fakkeltog mot rettsvesenet dersom de hadde gitt ABB dødsstraff, nei 6 1
Pawn Hearts Skrevet 3. oktober #13 Skrevet 3. oktober Gratis skrev (24 minutter siden): Kommer du til å bry deg om de eventuelt hundrevis av mennesker som dør av overdosene fra dopet på disse båtene? Det er totalt irrelevant. Synes du virkelig ikke det er betenkelig at USA likviderer mennesker uten at de har beviser for at de er forbrytere og uten at de får anledning til å forsvare seg? 9 1
Maia70 Skrevet 3. oktober #14 Skrevet 3. oktober Gratis skrev (50 minutter siden): Kommer du til å bry deg om de eventuelt hundrevis av mennesker som dør av overdosene fra dopet på disse båtene? Selvsagt!
Pawn Hearts Skrevet 3. oktober #15 Skrevet 3. oktober Gratis skrev (2 timer siden): Kommer du til å bry deg om de eventuelt hundrevis av mennesker som dør av overdosene fra dopet på disse båtene? Og du mener dette er greit? https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-fortsette/83678901 1
TomKrus Skrevet 3. oktober #16 Skrevet 3. oktober Million skrev (10 timer siden): Florida for eksempel, setter ny rekord i år og henrettet sin 13. fange nylig, iflg artikkel i VG. En mann i sekstiårene, som har sittet inne i mange tiår og ventet. Samme avis skriver også om en sak fra Tennessee der det kun er EN kvinne som sitter på dødscelle (resten er menn), og som nå etter flere tiår i fengsel, har fått fastsatt sin dødsdato. Hun ble dømt som 18 åring, og er nå 48. Hun hadde udiagnostisert borderline psykisk sykdom på tidspunktet hun begikk et drap, dette ble ikke oppdaget før i voksen alder i fengselshelsevesenet. Av 2100 fanger som sitter på dødscelle i USA er kun 48 kvinner, resten er menn, og alle venter de på døden. Det er helt sykt at en vestlig myndighet henretter og dreper folk. Ser man på kriminalstatistikken fra USA, ser det ikke ut til at dødsstraff-systemet har noen avskrekkende virkning på befolkningen akkurat heller...så hvorfor holder de på det? De gjeninnførte dødsstraff for 49 år siden. Hva er din mening om dødsstraff? Ja eller nei? Ja med forbehold om xxxx, eller kategorisk nei? Ja er mitt svar og det har jeg alltid ment ! For faen da ! Man snakker om aktiv dødshjelp og hvorfor det bør tillates ! Så abort som lett går an. Men å henrette en morder det er noe "forkastelig noe" . Det er bare kvasimoral fra helvete. Når det er sagt ! Dødsstraff er den straffen som skal være den ultimate ! Altså for grove mord, voldtekter og bevist med taktiske beviser og på flere vitnemål ! DNA beviser og andre solide taktiske beviser. Indiser kan man aldri kunne dømme noen til dødsstraff på mener jeg. Hvem burde fått det i Norge ? ABB er jo soleklar ! Nokas ranerne burde fått det, og terrorister og grove overgripere og voldtektsmenn. Dette handler ikke om hevn ! Det handle om konsekvens av en så ekstrem handling som dette omfatter! På den måten er samfunnet beskyttet for godt for slike mennesker. Som selv valgte handlingen, og selv får ta konsekvensen. 4 1
Vibelator Skrevet 3. oktober #17 Skrevet 3. oktober Tar man livet av andre så har man ikke livets rett Ja men han var syk,han var dopet og så videre.Hjelper ikke den drepte det......... Altfor mange galninger blir holdt i live i fengsler verden over 3
Pipaluk Skrevet 3. oktober #18 Skrevet 3. oktober Det er veldig paradoksalt at amerikanske stater kan være for dødsstraff men for abort. Det henger ikke på greip. Det er klart at det finnes mennesker som gjør helt grusomme ting, og det er helt lov å føle at de skulle hatt en skudd i tinningen. Men jeg er ikke noen tilhenger av dødsstraff. Det blir feil av ulike grunner. For det er jo en mulighet for at personen faktisk ikke er skyldig i det hn er tiltalt og dømt for, altså feil person. Personen kan også ha vært mentalt syk i gjerningsøyeblikket noe som gjør det vanskelig å vite om hen bør straffes i vanlig forstand. Kanskje vi om 20 år har et helt nytt syn på tilregnelighet og innser at flere av de som ble dømt til strenge fengselstraffer heller burde hatt tvungen psykisk helsevern? 3
Gratis Skrevet 3. oktober #20 Skrevet 3. oktober (endret) Pawn Hearts skrev (1 time siden): Og du mener dette er greit? https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-fortsette/83678901 - Et fartøy lastet med nok narkotika til å drepe 25-50 000 mennesker ble stanset tidlig i morges utenfor kysten av Venezuela før det nådde amerikansk territorium, skriver USAs president. Endret 3. oktober av Gratis 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå