AnonymBruker Skrevet 3. oktober #1 Skrevet 3. oktober Når ei venninne eller noen i familien har bursdag så tenker jeg alltid hva den personen liker og kjøper utifra det. Mens når jeg har bursdag så får jeg kun gavekort eller blomst, hater begge. Hva gjør jeg galt? Jeg har en stil i huset og liker et spesifikt merke som er litt dyr, ikke mye men litt. Jeg har aldri fått noe fra det merke. Skjønner ikke. Hadde jeg bare fått dette i gave en gang, hadde jeg blitt glad ikke pga at det akkurat dette merke men at de faktisk tenkte over hva jeg liker. Hva tenker du? Anonymkode: a9890...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #2 Skrevet 3. oktober Kanskje du bare må si det da? Det aller verste jeg vet er subtile hint. "Du burde forstått at jeg elsker rituals fordi jeg har et par duftlys fra dem stående på bordet." Den slags forstår hverken jeg eller de fleste andre. Hvis jeg ønsker meg mummikopper fordi jeg har noen i skapet er det litt mye forlangt at andre skal forstå uten at jeg rett ut sier det Anonymkode: c7547...af1 10 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #3 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når ei venninne eller noen i familien har bursdag så tenker jeg alltid hva den personen liker og kjøper utifra det. Mens når jeg har bursdag så får jeg kun gavekort eller blomst, hater begge. Hva gjør jeg galt? Jeg har en stil i huset og liker et spesifikt merke som er litt dyr, ikke mye men litt. Jeg har aldri fått noe fra det merke. Skjønner ikke. Hadde jeg bare fått dette i gave en gang, hadde jeg blitt glad ikke pga at det akkurat dette merke men at de faktisk tenkte over hva jeg liker. Hva tenker du? Anonymkode: a9890...9b7 Du minner meg litt om min storesøster . Jeg har heller gått for gavekort blomster og kaffe av litt dyrere merke. Pga hennes stil . Synes det bedre enn å kjøpe feil🙄 Anonymkode: 8ba7b...518 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #4 Skrevet 3. oktober Gaver er viktig for deg, men ikke for andre. Alle er ikke som deg rett og slett. Anonymkode: 98f6d...75f 8 2
Macro Skrevet 3. oktober #5 Skrevet 3. oktober Jeg kunne ha vært din venninne. Jeg HATER å kjøpe gaver fordi jeg er redd folk skal bli misfornøyd, det er for dyrt eller for billig eller i verste fall kan jeg såre de over at jeg ha kjøpt feil. Da blir det til at jeg kjører safe, men skjønner at det kan slå feil ut det også. Det aller beste er at folk sier nøyaktig hva de ønsker seg. Det er ikke det at jeg ikke vil gi jeg er bare redd for å gjøre feil. Når jeg leser det jeg selv skriver ser det jo ut som jeg sliter med psyken😅 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #6 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje du bare må si det da? Det aller verste jeg vet er subtile hint. "Du burde forstått at jeg elsker rituals fordi jeg har et par duftlys fra dem stående på bordet." Den slags forstår hverken jeg eller de fleste andre. Hvis jeg ønsker meg mummikopper fordi jeg har noen i skapet er det litt mye forlangt at andre skal forstå uten at jeg rett ut sier det Anonymkode: c7547...af1 Det kunne jo ikke vært innlysende nok, da kjøper jeg det. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: a9890...9b7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kunne jo ikke vært innlysende nok, da kjøper jeg det. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: a9890...9b7 Verden dreier seg ikke rundt deg og at folk burde forstå deg. Folk flest har nok med seg selv, om de ikke i en alder av voksen skal bedrive gjetteleken på noens smak og behag i tillegg. Jeg kaller det primadonna nykker. Dessuten hva er vel bedre enn gavekort? Da kan du få de der fancy greiene dine til redusert pris eller gratis. Anonymkode: c7547...af1 13
Tbag Skrevet 3. oktober #8 Skrevet 3. oktober Jeg tenker at du er utakknemlige🤷🏼♀️ Jeg er som deg, jeg legger ganske mye energi i gaver på de jeg er glad i, fordi jeg synes det er gøy og givende. Jeg har imidlertid stor forståelse for at ikke alle er slik. Noen synes også det er vanskelig og dermed kanskje redd for å treffe feil, selv om det er innenfor ett merke de vet likes. Jeg synes det er mye koseligere med en blomst og koselig kort og evt ett gavekort enn ikke noe, eller værre- noe som overhodet ikke passer meg så de sløser bort pengene sine eller viser at de ikke bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Skrevet 3. oktober Jeg tenker at de rundt deg er redd for å gi deg noe feil. De VET at du er veldig spesifikk i hva du liker, og at det derfor er tilnærmet "umulig" å kjøpe noe til deg. Du liker ett spesifikt merke, og har tydeligvis en del av det fra før. Så da er de nok redde for å kjøpe noe av det merket, siden du sikkert allerede har tingen. Og de tør ikke kjøpe noe annet til hjemmet heller, siden det sikkert også blir feil. Da blir det gavekort, blomster, vin eller sjokolade... Anonymkode: 4c079...dc9 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #11 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Verden dreier seg ikke rundt deg og at folk burde forstå deg. Folk flest har nok med seg selv, om de ikke i en alder av voksen skal bedrive gjetteleken på noens smak og behag i tillegg. Jeg kaller det primadonna nykker. Dessuten hva er vel bedre enn gavekort? Da kan du få de der fancy greiene dine til redusert pris eller gratis. Anonymkode: c7547...af1 Når en gir en gave så er tanken bak selve gaven. Ikke pengene. Voksne har som regel råd til å kjøpe det de vil. Så et gavekort er per definisjon ikke en ordentlig gave. Med mindre mottaker har eksplisitt bedt om det. Det er en erklæring av at en ikkke kjenner mottaker godt nok eller ikke bryr seg. Er så lei av at folk ikke klarer å dra hodet ut av egen ræv innimellom og tenke ut noe kjekt for andre Anonymkode: dc03b...ad4 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #12 Skrevet 3. oktober Det er jo ikke vanlig at voksne driver og gir gaver. Mulig annet enn mellom ektefeller, og foreldre-barn. Så de gir nok fordi du gir.... selv om de ikke øsnker det.. men gjør det da enkelt. Anonymkode: b0d04...493 5
Macro Skrevet 3. oktober #13 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når en gir en gave så er tanken bak selve gaven. Ikke pengene. Voksne har som regel råd til å kjøpe det de vil. Så et gavekort er per definisjon ikke en ordentlig gave. Med mindre mottaker har eksplisitt bedt om det. Det er en erklæring av at en ikkke kjenner mottaker godt nok eller ikke bryr seg. Er så lei av at folk ikke klarer å dra hodet ut av egen ræv innimellom og tenke ut noe kjekt for andre Anonymkode: dc03b...ad4 Og nettopp pga slike folk og slike tanker er jeg redd for å kjøpe gaver. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #14 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Når ei venninne eller noen i familien har bursdag så tenker jeg alltid hva den personen liker og kjøper utifra det. Mens når jeg har bursdag så får jeg kun gavekort eller blomst, hater begge. Hva gjør jeg galt? Jeg har en stil i huset og liker et spesifikt merke som er litt dyr, ikke mye men litt. Jeg har aldri fått noe fra det merke. Skjønner ikke. Hadde jeg bare fått dette i gave en gang, hadde jeg blitt glad ikke pga at det akkurat dette merke men at de faktisk tenkte over hva jeg liker. Hva tenker du? Anonymkode: a9890...9b7 Kanskje du er mer glad i å kjøpe gaver enn de. Evt så kan det jo hende de gir det de selv vil ha Anonymkode: 3f417...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #15 Skrevet 3. oktober Macro skrev (1 minutt siden): Og nettopp pga slike folk og slike tanker er jeg redd for å kjøpe gaver. Det bør du jo være. For det krever faktisk at du i allefall tenker litt på hva den andre personen kunne ha ønsket seg. Det krever litt innsats. Mange som er redd for litt innsats for tiden Anonymkode: dc03b...ad4 1
Daria Skrevet 3. oktober #16 Skrevet 3. oktober Jeg synes det kan være gøy å finne gaver jeg tror faller i smak, men har ikke ubegrenset med tid og energi å bruke på det. Jo mer spesifikk stil noen har, jo vanskeligere er det å kjøpe gaver til dem (selv om de gjerne tror det motsatte), for det er så lett å trå feil. Det er tråder her etter jul hvert år hvor folk er dypt fornærmet fordi de fikk et annet mørkeblått ullpledd enn akkurat det de hadde presisert at de ønsker seg - da er det enklere og tryggere å gå for et gavekort og heller legge mer innsats i å tenke kreativt rundt gaver til de jeg vet blir glade også om jeg ikke velger helt rett. 2
Macro Skrevet 3. oktober #17 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det bør du jo være. For det krever faktisk at du i allefall tenker litt på hva den andre personen kunne ha ønsket seg. Det krever litt innsats. Mange som er redd for litt innsats for tiden Anonymkode: dc03b...ad4 Neeei, er nok ikke innsatsen det skorter på altså. Jeg er den venninna alle kommer til i tide og utide med store og små problemer. Legger inn mye innsats der. Er gaver som er vrient. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #18 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Når en gir en gave så er tanken bak selve gaven. Ikke pengene. Voksne har som regel råd til å kjøpe det de vil. Så et gavekort er per definisjon ikke en ordentlig gave. Med mindre mottaker har eksplisitt bedt om det. Det er en erklæring av at en ikkke kjenner mottaker godt nok eller ikke bryr seg. Er så lei av at folk ikke klarer å dra hodet ut av egen ræv innimellom og tenke ut noe kjekt for andre Anonymkode: dc03b...ad4 Takk.❤️ Ts Anonymkode: a9890...9b7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #19 Skrevet 3. oktober Bursdagsgaver til voksne..det har vi kuttet ut for lengst. Du må si i fra om hva du ønsker deg. Det er helt vanlig. Jeg kommer gjerne og tilbringer tid med voksne Bursdagsbarn på deres dag. Men å tråle butikk for dem blir bare nok en jobb Anonymkode: fbb3b...dbc 2
piggrokken Skrevet 3. oktober #20 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du minner meg litt om min storesøster . Jeg har heller gått for gavekort blomster og kaffe av litt dyrere merke. Pga hennes stil . Synes det bedre enn å kjøpe feil🙄 Anonymkode: 8ba7b...518 Godt å høre vi er flere😀 Storesøstra mi gir meg alltid ting hun mener jeg har bruk for. Jeg mener, det er gave, så selvsagt er jeg takknemlig, men noen ganger tenker jeg "Hva f*** skal jeg med dette?" Selv gir jeg tingen folk ønsker seg, gavekort eller cash, da kan folk kjøpe det de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå