Gå til innhold

Han tror det er sjalusi, jeg ser helt annerledes på det

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et nytt forhold. Jeg har mange venner og vi er mye sammen, de fleste av oss er kollegaer og beste venner. Når vi er ute på fleks lønningspils, pub kveld eller quiz har mange med seg mannen sin og det setter vi alle stor pris på. Jo flere jo bedre og mye mer morro tenker vi. Ingen av partnerne er med fordi de har et kontrollbehov, de er med fordi det er gøy  og vi har et bra samhold.

I min nye kjærestes krets er det ikke slik. De drar ut bare «gutta» eller han ut med ei venninne. Han mener at jeg da er sjalu hvis jeg reagerer på dette, noe jeg IKKE er. Jeg var i et forhold hvor vi aldri gjorde noe sammen og det ble et skikkelig rævva forhold. Sånn vil jeg ikke ha det nå.

I min gjeng gjør vi alt mulig sammen og jeg ber ned min nye type. Fordi vi er en fin gjeng og fordi jeg liker å være med han. Slik er det ikke i hans verden. Han deler opp… F.eks konsert med ei venninne. Ingen spørsmål om jeg vil være med. Ødelegger jeg opplevelsen, da? Jeg syntes det er vanskelig å forholde meg til denne oppdelinga han styrer med. Hvorfor kan ikke alle som vil ha det gøy sammen?

Noen som skjønner hva jeg mener?

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du reagerer på at din nye kjæreste drar ut med venninne uten deg. Man kan ha gode venner av motsatte kjønn og tillitt er viktig.  Men syns det blir feil og finne på ting med andre jenter når man har dame, og spesielt når ikke du får være med.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (4 timer siden):

Hvorfor kan ikke alle som vil ha det gøy sammen?

Fordi han tydeligvis har det gøyere uten deg i disse tilfellene. Jeg tror du så fort som mulig skal akseptere at folk er forskjellige. målet bør ikke være å få kjæresten til å gjøre det du vil, men heller å finne en kjæreste som er som deg på dette punktet.

Ang. det med lønningspils så har jeg aldri opplevd at partnere er med. Har du egentlig lyst til å bli med der hvis ingen andre er med?

Anonymkode: 4e42b...5e9

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fordi han tydeligvis har det gøyere uten deg i disse tilfellene. Jeg tror du så fort som mulig skal akseptere at folk er forskjellige. målet bør ikke være å få kjæresten til å gjøre det du vil, men heller å finne en kjæreste som er som deg på dette punktet.

Ang. det med lønningspils så har jeg aldri opplevd at partnere er med. Har du egentlig lyst til å bli med der hvis ingen andre er med?

Anonymkode: 4e42b...5e9

Nei, selvsagt ikke. Jeg mener ikke at jeg skal være med på alt han gjør. Han har ikke lønningspils på jobb engang. 
Jeg syntes bare det er rart å ikke kunne inkludere kjærester i noe. 
Det er kanskje ikke så vanlig å ha det slik jeg er vant til men jeg har jo aldri tenkt på at noen tar med kjæresten eller mannen på noe fordi de er sjalu! Det er jo ikke sånn det er. Det er jo bare gøy og man får et større og closere nettverk.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her vil vi gjøre det meste sammen.

Innimellom tar vi gjerne en "kompis/venninne kveld", men ting som konserter etc som begge vil få med seg vil vi ha hverandre med på.

I vårt forhold er det kun jeg som har gått ut med en kompis, og han er homo. Ingen oss sjalu, men vi ville aldri dratt på konsert etc alene med motsatt kjønn som er hetero.

Anonymkode: 45462...fd4

• Liker 6
Skrevet

Sånn er min kjæreste også, gjør lite sammen sosialt eller som en gjeng. 

Ærlig talt er det sjeldent vi er en gjeng blant mine venner også, nå for tida, de fleste har unger, så da må ene i paret stort sett være hjemme. Så i praksis blir det mer og mer som min kjære gjør det, uansett, med mindre folk har store barn eller ingen barn. 

Er ikke kjærestens din sin feil at eksen din var rævva...

Anonymkode: c3cf0...b8d

Skrevet

Litt merkelig at det å gjøre noe sammen for deg handler om at dere to skal henge med mange andre. Du virker som du har overdrevent stor sosial apetitt.

Jeg tenker dere med fordel kan gjøre ting i lag, men gjør det bare dere to. Så kan dere heller gjøre hver deres ting med egne venner slik han praktiserer det.

Kanskje dere rett og slett er for ulike? Jeg hadde aldri orka det forholdet der. Høres utmattende ut.

Anonymkode: 59042...f61

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tror du så fort som mulig skal akseptere at folk er forskjellige. målet bør ikke være å få kjæresten til å gjøre det du vil, men heller å finne en kjæreste som er som deg på dette punktet.

Dette. Du har rett og slett valgt deg feil kjæreste. Er veldig mange her inne som gjør det, går for den første og beste, og forsøker å endre han, fremfor å ta seg god tid og vente til de finner en som pssser. Hvorfor så dårlig tid med å finne en kjæreste?

Anonymkode: 47737...248

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det spørs hva det er. Er han med kompiser så er jeg ikke med. Men er det med partnere så er jeg å med. Å sitte som eneste dama i ei setting gidder jeg ikke. Da har jeg det mere moro alene.  Men jeg gidder ikke å være sammen med han 24/7. må få puste litt alene også. Jeg synes heller ikke det er artig med hun ene venninna som skal ha med seg mannen hver gang vi damene skal møtes. Man får liksom ikke prata på samme måten heller. Ja takk til begge deler. Noe sammen og noe hver for oss

Anonymkode: f90cd...7f9

• Nyttig 2
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (19 minutter siden):

Det er kanskje ikke så vanlig å ha det slik jeg er vant til men jeg har jo aldri tenkt på at noen tar med kjæresten eller mannen på noe fordi de er sjalu!

Enig i denne. 

Anonymkode: 47737...248

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes vel helt ærlig at det er noe «rart» hvis man insisterer på at alt må gjøres sammen. Om det er sjalusi nødvendigvis, vet jeg ikke, men jeg synes det høres litt voldsomt ut.

Jeg og samboer gjør en god del ting sammen, men han har også egne gjenger av venner og kollegaer hvor det ikke føles naturlig at jeg er med. Jeg har det samme. Jeg tror det er sunt at vi også gjør ting hver for oss, og vi har gjensidig respekt for at i noen grupper foretrekker vi å ikke ha med partner. Ser ikke på det som noe faresignal overhodet - bare at i den gruppa så vil de helst være den gamle gjengen eller de som har en spesiell ting til felles (f.eks. arbeidsplassen). Jeg hadde følt det kleint og påtrengende hvis jeg ble med mannen på lønningspils eller på middag med barndomskompisene! 

Så jeg tenker, flott at dette føles fint og naturlig i din gjeng, TS. Men jeg synes det blir feil av deg å «reagere» på at hans gjenger er annerledes enn dine på dette området. Å forsøke å presse seg med der man ikke er ønsket kan jo fort bli oppfattet som kontrollerende. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Litt merkelig at det å gjøre noe sammen for deg handler om at dere to skal henge med mange andre. Du virker som du har overdrevent stor sosial apetitt.

Jeg tenker dere med fordel kan gjøre ting i lag, men gjør det bare dere to. Så kan dere heller gjøre hver deres ting med egne venner slik han praktiserer det.

Kanskje dere rett og slett er for ulike? Jeg hadde aldri orka det forholdet der. Høres utmattende ut.

Dette svaret ble VELDIG rart for meg! Når jeg, kollegaer og mennene deres har pubkveld har vi det utrolig gøy! Men du anbefaler at jeg kutter ut det og heller går ut med bare kjæresten min?

Min nye kjæreste vil også være med på dette, det er ikke det som er problemet. Problemet er vel heller at han ikke inkluderer meg i sitt sosiale liv. Fordi han ikke et vant til det, antageligvis, han har vært singel og alene i mange år.

Jeg tenker jo heller jo flere jo gøyere! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Umbreon skrev (1 minutt siden):

Jeg synes vel helt ærlig at det er noe «rart» hvis man insisterer på at alt må gjøres sammen. Om det er sjalusi nødvendigvis, vet jeg ikke, men jeg synes det høres litt voldsomt ut.

Jeg og samboer gjør en god del ting sammen, men han har også egne gjenger av venner og kollegaer hvor det ikke føles naturlig at jeg er med. Jeg har det samme. Jeg tror det er sunt at vi også gjør ting hver for oss, og vi har gjensidig respekt for at i noen grupper foretrekker vi å ikke ha med partner. Ser ikke på det som noe faresignal overhodet - bare at i den gruppa så vil de helst være den gamle gjengen eller de som har en spesiell ting til felles (f.eks. arbeidsplassen). Jeg hadde følt det kleint og påtrengende hvis jeg ble med mannen på lønningspils eller på middag med barndomskompisene! 

Så jeg tenker, flott at dette føles fint og naturlig i din gjeng, TS. Men jeg synes det blir feil av deg å «reagere» på at hans gjenger er annerledes enn dine på dette området. Å forsøke å presse seg med der man ikke er ønsket kan jo fort bli oppfattet som kontrollerende. 

Jeg presser meg ikke på og vil ikke være med på f.eks deres årlige julebord for gutta eller ølsmaking. Jeg reagerer på at han f.eks sier at han skal på konsert med ei venninne (som han ikke har pratet med på 6 måneder, så de er vel ikke SÅ gode venner. Denne konserten kunne jeg tenke meg å være med på selv, da det er en jeg hører mye på, men det har ikke vært et tema. 
Jeg tenker ALDRI at om ei venninne tar ned mannen på en aktivitet så er det pga sjalusi. Det er jo helt tullete! Jeg tenker det er bra! 

• Hjerte 2
Skrevet

Dere er ulike og om du ikke kan leve med at han er slik og du er sånn må du nesten finne en som er mer som deg. 

Anonymkode: 98478...bd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (2 minutter siden):

Dette svaret ble VELDIG rart for meg! Når jeg, kollegaer og mennene deres har pubkveld har vi det utrolig gøy! Men du anbefaler at jeg kutter ut det og heller går ut med bare kjæresten min?

Min nye kjæreste vil også være med på dette, det er ikke det som er problemet. Problemet er vel heller at han ikke inkluderer meg i sitt sosiale liv. Fordi han ikke et vant til det, antageligvis, han har vært singel og alene i mange år.

Jeg tenker jo heller jo flere jo gøyere! 

Ja, som jeg sa virker det som du har en ekstremt stor sosial apetitt.

"Jo flere jo bedre" er for meg et symptom at man enten ikke har det bra med seg selv og/eller kjæresten. Må være en utrolig dårlig match.

At han ønsker egentid med sine venner må du bare akseptere. Kanskje du kan benytte deg av muligheten til å lære å trives i eget selskap.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Min mann og jeg gjør til hver for oss sammen med kolleger, og han med sine kompiser og jeg med mine venninner. Noen ganger har vi med partner. Men bortsett fra det, gjør vi alt mulig sammen. Begge liker konserter og kino osv, så det gjør vi sammen.

Det hadde vært utenkelig at jeg skulle gjøre det sammen med en annen mann, eller han sammen med en annen kvinne og ikke med kjæresten eller alle tre sammen. Det vitner jo om at man ikke er «all in» med sin kjære.

Anonymkode: f8181...5d8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Virker som dere har forskjellig syn på det å være i et forhold. En ting er jobb-ting hvor partnere ikke er med, eller en og annen greie med kompiser. Men å dra ut med venninner uten deg?? Eh.. Greit å ikke være sjalu, men hva skal man med kjæreste om ikke det er for å gjøre fine/gøye ting sammen? 

Jeg hadde ikke giddet en kjæreste som ikke vil prioritere tid sammen og dra sammen på ting. 

-Mann

Anonymkode: de4f1...0c1

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at det til tider kan være sundt å finne på ting hver for seg, men hvis det blir slik at du aldri får vært med han og vennene hans ut, så er det nok riktig av deg å reagere på dette. Nesten som om han vil skjule deg for de andre...

Høres vel strengt tatt ut som dere ikke er helt på bølgelengde akkurat her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, som jeg sa virker det som du har en ekstremt stor sosial apetitt.

"Jo flere jo bedre" er for meg et symptom at man enten ikke har det bra med seg selv og/eller kjæresten. Må være en utrolig dårlig match.

At han ønsker egentid med sine venner må du bare akseptere. Kanskje du kan benytte deg av muligheten til å lære å trives i eget selskap.

Jeg har det ikke bra med meg selv fordi vi har det veldig sosialt og fint på jobb? 😂😂😂

Interessant!

• Liker 1
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (Akkurat nå):

Jeg har det ikke bra med meg selv fordi vi har det veldig sosialt og fint på jobb? 😂😂😂

Interessant!

Ja☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...