AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:21 #1 Skrevet torsdag kl. 22:21 Har ikke hatt på avfukter på lenge. Men har hatt oå varme om vinteren (varmepumpe). Skrudde på avfukter, og den tømmer vann temmelig fort, har tømt den for ca 5 dl iløpet av noen timer. Kjenner litt kjellerlukt, men ikke veldig. Så lurer jeg på: Hvis kjelleren har hatt høy luftfuktighet over tid, bør man da åpne veggene litt for å se etter mugg? Jeg tenker det kan skjule seg mye rart. Hus fra 1880. Det ble gjort en del utjedringer i 2017 p.ga. lekkasje/fuktskade, så da tok de jo et skippertak. Anonymkode: 8cf05...768
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:54 #2 Skrevet fredag kl. 06:54 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har ikke hatt på avfukter på lenge. Men har hatt oå varme om vinteren (varmepumpe). Skrudde på avfukter, og den tømmer vann temmelig fort, har tømt den for ca 5 dl iløpet av noen timer. Kjenner litt kjellerlukt, men ikke veldig. Så lurer jeg på: Hvis kjelleren har hatt høy luftfuktighet over tid, bør man da åpne veggene litt for å se etter mugg? Jeg tenker det kan skjule seg mye rart. Hus fra 1880. Det ble gjort en del utjedringer i 2017 p.ga. lekkasje/fuktskade, så da tok de jo et skippertak. Anonymkode: 8cf05...768 Dropp å åpne veggene. Spar pengene heller til skikkelig drenering rundt huset. Anonymkode: 20ddd...bdc 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:38 #3 Skrevet fredag kl. 08:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dropp å åpne veggene. Spar pengene heller til skikkelig drenering rundt huset. Anonymkode: Det kan ikke dreneres mer. Mest mur/betongkonstruksjon rundt huset Anonymkode: 8cf05...768
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:35 #4 Skrevet fredag kl. 11:35 Hos oss ble det dag/natt forskjell med avfukter. Kjøpte en sånn kraftig en fra Woods. Lukter omtrent ikke kjellerlukt lengre. Anonymkode: 948cd...267 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:40 #5 Skrevet fredag kl. 18:40 Men hvor høy luftfuktighet har det vært/var det? Hvor mye fukt som dras ut av lufta indikerer ikke hvor mye fukt det er, men hvor effektiv avfukteren er. Du kan jo avfukte i det uendelige, til en RF så lav hvor treverk sprekker… Anonymkode: 40517...c26 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:45 #6 Skrevet fredag kl. 18:45 På det aller verste var der oppi 80% fuktighet men det var i spesielt vær mener jeg å huske. Aner ikke hva det er ellers. Det er kun 1/3 av kjelleren som er under bakkenivå, resten er over, vet ikke om det hjelper Anonymkode: 8cf05...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå