Gå til innhold

Hvilken farge vil du helst ha på juletrepynten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle farger. Mitt juletre er stappfullt av kuler og alt mulig. Elsker de litt glorete snåle julefigurene i glass. Sånn som en julesukkerert, eller en juleespressomaskin, eller spidermanjulenissen. Har julekuler i alle farger, inkludert rosa, gul, brun, turkis, lilla. I størrelser fra kirsebær til 8cm, og diverse annet hjemmelaget, arvet, gammelt og nytt innimellom.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mye forskjellig.  Så og si alt er arvet. Engelen vi har i toppen av treet er fra min oldemor som ho hadde i toppen. Glasskuler,  glass figurer, gammel pynt som er laget og noe ungene har laget når de var små.

For oss er det å vite at pynten har våres besteforeldre og oldeforeldre på treet mer å si en at alt ska være det andre sier er rett farge osv

Skrevet

Det må være ulikt. Rødt, gull, hvitt, grønt, lilla osv. 🎄

Anonymkode: f4854...7d9

Skrevet

Jeg tror vi har alle farger omtrent, mye som er veldig gammelt og skjørt. Jeg liker det slik, det skal glitre og skinne og lyse opp i stua!

Skrevet

Rød, sølv og gull.

Anonymkode: ca1ad...aad

Skrevet

Rødt og gull. Liker ikke hjemmelaget pynt. 

Anonymkode: 4fd51...508

Skrevet

Mest mulig hjemmelaget, og mest mulig farger. Og noen dyre kuler kjøpt i utlandet. Hiver på til jeg skjemmes. Orker ikke klinisk steril jul 😁 

Anonymkode: cf9bc...e36

Skrevet

Burgunder, gull, kremhvitt, brunt. Liker musene fra UND, papir og ull, noe kuler og metallpynt i gull.

Anonymkode: 37995...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Som overskriften sier, hvilken farge vil du helst ha på juletrepynten?

Jeg liker best røde kuler, de kan ha innslag av sølv og gull (glitter) og sølvglitter. Har samlet på røde kuler siden jeg var jentunge. Samtidig syns jeg det er fint med mange farger og, så har et tre i kjellerstua med kuler i flere farger.

Hva liker du best?

Anonymkode: 2a410...b3c

Har mye forskjellig. Prøver å kjøpe en ny julepynt for hvert land jeg er i.  Men har en del rødt og gull på også 

Anonymkode: f7087...2e1

• Liker 1
Skrevet

jeg har litt forskjellig kjøper det jeg syns er fine. helst litt gammeldagse

Anonymkode: 3aefc...81d

Skrevet

Ikke flagg, og ikke stjerne. Vil ha spir på toppen, og tykke sølvremser rundt og rundt treet. Ikke hjemmelaget pynt, bortsett fra julekuler (barna har lagd noen fine på skolen med navnet sitt på). Før var det rødt/grønt/gull/sølv, mer nordisk stil. De siste årene har jeg kjørt skikkelig crowded look der treet er overfylt med kuler, mest i hvitt/sølv/glass/perlemor og med glitter på, noen med pynt inni. Ganske maksimalistisk og kanskje unorsk stil. Har lyst å få ned mengden kuler igjen og se mer av treet, men er så glad i alle kulene jeg har skaffet meg at klarer ikke kutte ut noen 😅

Anonymkode: eaabf...2b7

Skrevet

Har litt forskjellig, har mange kuler i gull som jeg kan dette hele treet med, men så har jeg litt forskjellig i rødt, brunt, fugler, ting som er laget av gutten min. 

Anonymkode: a35c8...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. konstaterer jeg ikke har noe i brunt, oransje, gult og andre typiske høstfarger. Heller ikke pasteller og pangfarger.  

Anonymkode: 3afdc...a13

Skrevet
Daria skrev (På 3.10.2025 den 10.03):

Er det noe jeg ikke fargekoordinerer, så er det juletrepynten... Den er et sammensurium av farger og materialer, kjøpt og laget, nytt og gammelt, og det eneste fellestrekket er at alt betyr noe for meg.

Samme her. Juletreet er minner, ikke et interiørelement! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plukket med meg kuler fra mange land, og fra avdøde slektninger. Men har holdt meg til rødt-sølv-gull, og nå også litt hvitt. 

Jeg synes det er så fin symbolikk i at alt har sin historie, men likevel er bundet sammen. 

Anonymkode: 9be4e...161

Skrevet

Foretrekker kun to farger, men bytter på mellom gull/rød og sølv /blå eller hvitt/sølv... 

Skrevet

Her blir det mest rødt, sølv og hvitt 🎄 Gleder meg til å sette i gang ❤️

Skrevet

Der er jeg veldig tradisjonell. Det går i rødt og gull

Skrevet (endret)

Etter å ha lest i tråden her, tenkte jeg ar jeg ikke har noe fargetema på juletreet, og at juletrepynten vår et et sammensurium av alle slags farger og stiler. Deretter begynte jeg å tenke meg litt mer om, og jeg innser at jeg har slett ikke alle slags farger. Ingen pasteller, ikke noe blått, gult eller lilla-toner, ingen jordfarger og ikke noe svart. Nesten alt på treet er i rødt, grønt, hvitt, gull og sølv. 

Stilblanding, derimot, er det ingen som helst tvil om. På interiørspråk kaller jeg det eklektisk maksimalisme. 😄

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet

Tacky Christmas. Søk det opp :D

Anonymkode: db669...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...