AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:36 #1 Skrevet torsdag kl. 21:36 Som overskriften sier, hvilken farge vil du helst ha på juletrepynten? Jeg liker best røde kuler, de kan ha innslag av sølv og gull (glitter) og sølvglitter. Har samlet på røde kuler siden jeg var jentunge. Samtidig syns jeg det er fint med mange farger og, så har et tre i kjellerstua med kuler i flere farger. Hva liker du best? Anonymkode: 2a410...b3c
Rosa Dartle Skrevet torsdag kl. 21:41 #2 Skrevet torsdag kl. 21:41 Har masse forskjellig. Mange vakre kuler og fugler i glass som er arvet, de er nok cirka 60 år gamle. I forskjellige farger, men masse sjarm 😊 Av nyere har jeg nok kjøpt en del røde, gull og grønne. Har en del som ikke er kuler også, ulike ornamenter i gull. Har et ganske tradisjonelt tre med nostalgisk pynt, alltid økologisk gran. Litt lignende stil som dette: https://sivshus.blogspot.com/2009/12/nostalgisk-juletre.html?m=1 2 3
katties Skrevet torsdag kl. 21:45 #3 Skrevet torsdag kl. 21:45 Liker å ha noe rødt, gull og sølv, men synes det beste var når vi hadde masse hjemmelagd julepynt av alle mulige slag - mye mer hjemmekoselig slik 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:54 #4 Skrevet torsdag kl. 21:54 Det må være en god blanding av arvet pynt, pynt ungene har laget, og pynt jeg har kjøpt fordi jeg synes den er fin. Litt som treet jeg vokste opp med❤️ Det skal være samme pynt hvert år slik ungene får sine favoritter, og vi kan mimre om hvordan den og den pynten kom i hus/ble laget. Anonymkode: b2aa2...6e4 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:02 #5 Skrevet torsdag kl. 22:02 Vi kjører maksimalistisk strategi og bare kaster på alt vi finner. Et sammensurium av alle mulig slags farger! Anonymkode: f4ee6...ff6 6 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:03 #6 Skrevet torsdag kl. 22:03 Foretrekker hvitt og sølv 😊 Anonymkode: bdad4...f28 2 1
Lillemy8 Skrevet i går, 07:35 #7 Skrevet i går, 07:35 Rød, gull og kobber er favoritter 💛🧡❤️ det må føles varmt og skinnende! 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:38 #8 Skrevet i går, 07:38 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi kjører maksimalistisk strategi og bare kaster på alt vi finner. Et sammensurium av alle mulig slags farger! Anonymkode: f4ee6...ff6 Samme her. Bruker alt vi har av juletrepynt og fyller opp treet. Anonymkode: d448e...24f 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:42 #9 Skrevet i går, 07:42 Jeg liker rødt og gull. Og grønt. Jeg syns ikke det er pent å blande sølv og gull. Anonymkode: 06569...cbe 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #10 Skrevet i går, 07:44 Jeg er også en av de som har en haug med forskjellig på treet. Mye arvet, både etter oldeforeldre og besteforeldre. Noe jeg har fått i gave, noe vi har kjøpt selv, og masse barna har laget. Foretrekker mer og mer at treet er fullt av historie og minner, mye mer enn at det har riktige farger. Da jeg var i etableringsfasen på starten av 2000, så var det som var "in" at pynten skulle være blå og sølv, og glitrende. Så jeg ser at mye av det jeg har handlet selv i den perioden, var sølv og blått. Men jeg handlet heldigvis ikke så mye. Da barna var små, kjøpte vi en del pynt i filt, slik at de ikke kunne ødelegge noe. Og noe av den har vi jo også fått et litt nostalgisk forhold til. Anonymkode: dfa66...a96 1
Uanonym bruker Skrevet i går, 07:57 #11 Skrevet i går, 07:57 Synes rødt og gull er det fineste/mest "julete", men har julepynt i alle slags farger, arva pynt, pynt ungene har laga osv. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:59 #12 Skrevet i går, 07:59 Rødt og blankt glass, sølv og hvitt er det på mitt juletre Anonymkode: 57440...50c 1
Roadrunner Skrevet i går, 08:02 #13 Skrevet i går, 08:02 Juletreet er fylt av nostalgi. Fra små figurer i tre som vi fikk i pakkekalender som små (nærmere 40 år siden), arvede kuler og ornamenter, og juletrepynt kjøpt gjennom årene i ulike land, byer og markeder. Og noen helt enkle røde kuler med hvitt/sølv mønster (fra Ikea tror jeg?) som blir en liten rød tråd ( ) gjennom det hele. Toppes med strimler med norske flagg og sølvfarget glitter 1
Daria Skrevet i går, 08:03 #14 Skrevet i går, 08:03 Er det noe jeg ikke fargekoordinerer, så er det juletrepynten... Den er et sammensurium av farger og materialer, kjøpt og laget, nytt og gammelt, og det eneste fellestrekket er at alt betyr noe for meg. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:43 #15 Skrevet i går, 08:43 Jeg syns fargekoder på juletreet er kaldt og Harry. Jeg kjører "minnetre" med pynt jeg har arva,fått fra ungene,fått fra slekt og ting jeg har kjøpt selv gjennom 35 år Anonymkode: c3c34...8ce 1 2
tankebobla Skrevet i går, 16:54 #16 Skrevet i går, 16:54 Jeg prøver å variere men jeg har nok mest rødt og sølv eller rødt og gull, men har også hatt blått og sølv.
Lorieen Skrevet i går, 16:55 #17 Skrevet i går, 16:55 Alt! Juletreet mitt ser ut som det kommer fra en Disney-tegnefilm. 1
Dame1993 Skrevet i går, 17:00 #18 Skrevet i går, 17:00 Jeg har rødt og gull, men et og annet innslag av andre farger 😊 Men primært rødt og gull, det gir så varm stemning 😊 Men må være en litt dyp rødfarge, da
Anonymbrukerene Skrevet i går, 17:01 #19 Skrevet i går, 17:01 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi kjører maksimalistisk strategi og bare kaster på alt vi finner. Et sammensurium av alle mulig slags farger! Anonymkode: f4ee6...ff6 Slik var julen i min barndom. Juletreet syntes nesten ikke bak alt rælet av pynt. Utrolig morsomt å tenke tilbake på, og jeg elsket det som barn. Har inntrykk at mange foreldre, kanskje mest mødre?, er mest opptatt av at alt skal matche og at alt skal være så vakkert og flott. Men mine beste juleminner er at vi barna fikk fritt spillerom til å pynte huset som vi ville. Forsøker å leve opp til dette med mine barn nå også, men jeg klarer nok ikke slippe helt taket på pyntingen. Men for å svare på spørsmålet… det er mye rødt, hvitt, grønt og gull. Og det er mye som er laget av barna på sfo og skole. En del gammelt som vekker gode minner Endret i går, 17:03 av Anonymbrukerene
AnonymBruker Skrevet i går, 17:03 #20 Skrevet i går, 17:03 Alt annet enn hjemmelaget, flagg og gltterremser. Anonymkode: 34571...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå