Gå til innhold

Venninne hadde sex med min fwb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er litt usikker på hva jeg skal føle om dette. Jeg har en friends with bennefit som jeg har snakket med en stund om å ha trekant og fant en venninne av meg som vi syns var aktuell. Nå har jeg nettopp fått vite at de har hatt sex de to sammen. Er dette noe som er naturlig av meg å ikke syntes var innafor? Hun viste ikke at vi hadde en avtale om å ikke ligge med andre og antok jeg syns det var greit siden jeg hadde spurt henne om å bli med på trekant. Jeg syntes det var rart av henne å tenke at bare fordi vi ønsket henne med på trekant skulle jeg syns det var greit at ho lå med min faste partner når jeg ikke var der. For meg er dette to forskjellige ting.. Jeg har ingen følelser for han så er ikke det det handler om. Men mer at hun bare antok at det skulle være greit for meg uten å høre med meg først.. hva mener dere?

Anonymkode: 065f5...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det er først og fremst hennes ansvar å sjekke ut dette med deg, mens det er mannen som tross alt har en avtale med deg om å være eksklusiv? Mannen har jo brutt deres avtale, og det er jo dårlig gjort av ham. Likevel vinkler du det på at det er hun som er problemet? 

Venninnen din kunne jo ikke vite at dere hadde en slik avtale. Hun antok vel sikkert også at mannen ville si fra hvis det ikke var innafor? Siden dere ikke er kjærester og hun ikke visste at dere skulle være eksklusive, så synes jeg egentlig ikke hun har gjort noe galt her. 

• Liker 36
  • Nyttig 6
Skrevet

Tydeligvis kan du ikke stole på noen av disse to og hadde tatt avstand fra begge. Jeg opplevde for ikke lenge siden å få avslørt at min ff holdt på å sjekke opp venninnen min på tinder, jeg skrev om det her inne. Jeg er fortsatt i kjelleren over dette, trodde jeg kunne stole på ham. Jeg har bestemt meg for å droppe ff/fwb en god periode, synes dette med manglende tillit overskygger de seksuelle godene…

Anonymkode: 29235...ac3

• Liker 3
Skrevet

Selv om det ikke har blitt diskutert på forhånd, og ikke satt klare regler eller enighet om troskap i fwb-forhold..
Så forventer "vi" og stoler såpass på hverandre, at det ikke skal skje det du opplevde.. Jeg mener folkeskikk og dårlig samvittighet, setter en stopper for slike handlinger. Det kommer fordi vi er livredde for å miste vennskapet..
Det han gjør er pill råttent.. helt hjerteløst.. helt uten følelser.. godt planlagt bak din rygg.. og han vet dere er venninner. 

Men men.. forhold uten følelser.. ingen rettferdighet🫡

• Liker 1
Skrevet

Du omtaler elskeren din som en ting som venninnen din har lånt uten lov og at all skyld er hennes 😅 er såklart HAN som burde fått skylda her siden dere har en avtale om å være eksklusive.

Anonymkode: 94aec...75a

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

En ff er ikke eksklusiv. Selv om dette er avtalt så ville ikke jeg stolt på det. 

Dere har ikke et forhold kun sex. Ingen følser for hverandre. Det er jo ingen god grunn til at en mann skal holde seg til kun deg. Det er liksom greia med å være singel mann kan ha sex med hvem mann vil.

Jeg ville nok ikke hatt sex med ff til min vennine men viss jeg først var invitert til trekant og åpen for å ha sex med vedkommende kunne jeg fint hatt sex på egenhånd også. Slike forbindelser ser ikke jeg på som exclusive og det gjorde heller ikke ff din selv om dere hadde avtalt dette. Sannsynligvis har han hatt sex med andre også. 

Anonymkode: 509d7...dc2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ingen følelser for han så er ikke det det handler om.

Klassisk fwb bedrag, som bare ts selv tror på. Du hadde ikke brydd deg like mue om det var tilfelle 

Anonymkode: c11aa...866

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor plager dette deg hvis du ikke har følelser for hsm - og hvorfor er det hennes skyld og ansvar at han brøt en avtale hun ikke engang visste om? Logikken hennes er fullt forståelig - du hadde snakket om trekant, ergo hadde du åpnet for at hun skulle ha sex med ham, og samtidig ikle akkurat holdt eksklusiv-fanen høyt...

Anonymkode: 559b8...28e

• Liker 7
Skrevet

Jeg mener 100% at det er aller mest han sin feil som lå med ho når vi hadde en avtale om å ikke ligge med andre. Men hun ville holde det hemmelig.. derfor føler jeg at ho skjønte at det ikke var innafor

Skrevet

Dette er ikke hennes ansvar. Det er du og din elsker som har den avtalen. Så hvorfor brøt han den? Eg hadde funnet meg ny. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener 100% at det er aller mest han sin feil som lå med ho når vi hadde en avtale om å ikke ligge med andre. Men hun ville holde det hemmelig.. derfor føler jeg at ho skjønte at det ikke var innafor

Støtter deg og enig med bamse over her! Pill råttent gjort av ff din, sleipt gjort også av venninnen din! Hvorfor skulle hun ta en «testrunde» med ham uten at du var med når han er din ff og hun skulle delta som gjest?

Jeg ble som sagt vanvittig såret av et liknende opplegg tidligere i høst. Jeg er fortsatt ikke ferdig med det sviket kjenner jeg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns generelt det ville vært ekkelt å hatt sex med noen av de samme som venninnene mine, særlig når det er på helt samme tid. Jeg syns det er rart å gjøre av venninnen din. Er dere veldig unge?
Samtidig ville jeg aldri stolt på eksklusiviteten til ff'er. Om menn ikke vil ha deg som kjæreste, vil de alltid være åpne for å ligge med noen andre om tilbudet kommer uansett hva de har sagt til en ff. (Dette har jeg måttet lære selv, skal aldri ha det igjen.)

Anonymkode: 60b57...505

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samtidig ville jeg aldri stolt på eksklusiviteten til ff'er. Om menn ikke vil ha deg som kjæreste, vil de alltid være åpne for å ligge med noen andre om tilbudet kommer uansett hva de har sagt til en ff.

Her går du bare ut fra at det er han som ikke vil være kjærester og at hun vil. Hvorfor det? Er det ikke like sansynlig at det er motsatt? Eller det jeg tenker er mest sansynlig, at de begge er enige om at de bare skal ha sex, ikke være kjørester?

Ellers er jeg helt enig med tråden i at det er den fyren TS har en avtale med som kan klandres for dette, ikke venninnen. Det er hans ansvar å si fra og å holde seg til avtalen. Hun visste ikke om avtalen, og kan dermed ikke holdes ansvarlig i det hele tatt.

At det er litt rart å være ekslusiv med en FF eller annen type elsker er jo i min verden litt rart, men dette er TS og hennes FF og ikke meg. De hadde en avtale, og da må de oppføre seg ordentlig og enten holde avtalen eller gi beskjed om at de ikke ønsker de samme vilkårene i avtalen lenger før de foretar seg noe.

Skrevet
Doolittle skrev (6 minutter siden):

Ellers er jeg helt enig med tråden i at det er den fyren TS har en avtale med som kan klandres for dette, ikke venninnen. Det er hans ansvar å si fra og å holde seg til avtalen. Hun visste ikke om avtalen, og kan dermed ikke holdes ansvarlig i det hele tatt.

At det er litt rart å være ekslusiv med en FF eller annen type elsker er jo i min verden litt rart, men dette er TS og hennes FF og ikke meg. De hadde en avtale, og da må de oppføre seg ordentlig og enten holde avtalen eller gi beskjed om at de ikke ønsker de samme vilkårene i avtalen lenger før de foretar seg noe.

Enig med deg. Det er jo helt greit å ha laget seg en slik avtale (og den skal jo da selvsagt overholdes).

Men jeg tror ikke nødvendigvis at folk flest anser et FWB-forhold som et ordentlig og eksklusivt forhold der man automatisk skal holde seg unna. Litt av poenget er jo gjerne at man ikke er i et ordentlig og eksklusivt forhold. Så jeg synes ikke man kunne forvente at venninnen skulle skjønne av seg selv at TS synes det var ugreit. Det er liksom ingen etablert etikette på dette området føler jeg? 

At hun forsøkte å holde det hemmelig kan jo like gjerne være fordi hun følte det var privat, som at hun følte det var galt overfor venninnen. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt greia med ff hvis dere skal være eksklusive. Hva er da forskjellen fra et forhold? Men det sagt, så er det uansett din ff som har bedratt deg, venninnen din har selvfølgelig trodd at ff betyr at dere ikke er eksklusive. Litt merkelig at hun har sex med ham, men det er han som bør få skylden synes jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Umbreon skrev (8 minutter siden):

Enig med deg. Det er jo helt greit å ha laget seg en slik avtale (og den skal jo da selvsagt overholdes).

Men jeg tror ikke nødvendigvis at folk flest anser et FWB-forhold som et ordentlig og eksklusivt forhold der man automatisk skal holde seg unna. Litt av poenget er jo gjerne at man ikke er i et ordentlig og eksklusivt forhold. Så jeg synes ikke man kunne forvente at venninnen skulle skjønne av seg selv at TS synes det var ugreit. Det er liksom ingen etablert etikette på dette området føler jeg? 

At hun forsøkte å holde det hemmelig kan jo like gjerne være fordi hun følte det var privat, som at hun følte det var galt overfor venninnen. 

Ja, enig i alt du skriver. Venninnen kan ingen laste synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke helt greia med ff hvis dere skal være eksklusive. Hva er da forskjellen fra et forhold? Men det sagt, så er det uansett din ff som har bedratt deg, venninnen din har selvfølgelig trodd at ff betyr at dere ikke er eksklusive. Litt merkelig at hun har sex med ham, men det er han som bør få skylden synes jeg. 

Poenget med å være ekslusive ff er at man for eksempel kan droppe kondom. Dersom man stoler hundre prosent på hverandre vet man at man har en person som stiller opp for seg når man trenger det seksuelt. Samtidig trenger man ikke påta seg rollen som en kjæreste gjør, nemlig å være en støtte gjennom alt man gjennomgår, dele på utgifter, gleder, sorger og bolig.

Skrevet

Verken venninnen din eller ff'en din har gjort noe feil her. Du er usikker og dømmende.

Anonymkode: 899e2...47d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget med å være ekslusive ff er at man for eksempel kan droppe kondom. Dersom man stoler hundre prosent på hverandre vet man at man har en person som stiller opp for seg når man trenger det seksuelt. Samtidig trenger man ikke påta seg rollen som en kjæreste gjør, nemlig å være en støtte gjennom alt man gjennomgår, dele på utgifter, gleder, sorger og bolig.

Ts skriver ingenting om at de er eksklusive. Så jeg, du og denne venninnen kan i teorien ligge med han så mye vi vil uten at ts kan si noe. 

Ts: Det du har gjort feil her er at du ikke har vært tydelig nok på at krever at han ikke puler andre. Du får ordne det først, før du blir sinna på folk som legger seg etter en singel fyr som du tilfeldigvis driver å ligger med

Anonymkode: bac19...f31

Skrevet

Gud så rare ideer folk har om sex og forhold, ikke rart mennesker i dag sliter med det å få forhold til å fungere og i det hele tatt få det til å oppstå🥸

Anonymkode: ff9e4...154

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...